SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” na czele sprzedaży e-wydań

W listopadzie ub.r. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze miejsce zajęło „Echo Dnia”.

 

Article

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w listopadzie 2016 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 420 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 14,18 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 667 egz., o 4,67 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 0,68 proc. do 2 954 egz.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która zajęła siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 28,69 proc. i wyniósł 305 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 15,86 proc. do 1 994 egz., zanotował „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication). Tytuł ten zajął miejsca czwarte.

Tylko jeden dziennik w listopadzie ub.r. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to wspomniana już „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku zmalał o 14,21 proc. i wyniósł 616 egz.

ZKDP

listopad

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

W proc.

Rzeczpospolita

11 420

52 095

10 002

55 003

14,18%

Dziennik Gazeta Prawna

10 667

42 539

10 191

46 165

4,67%

Puls Biznesu

2 954

9 951

2 934

10 594

0,68%

Parkiet Gazeta Giełdy

1 994

4 362

2 370

5 135

-15,86%

Gazeta Wyborcza

1 927

129 786

2 124

157 055

-9,27%

Przegląd Sportowy

377

26 193

345

28 721

9,28%

Gazeta Polska Codziennie

305

19 178

237

19 927

28,69%

Fakt Gazeta Codzienna

224

268 764

194

299 819

15,46%

Super Express

0

132 162

0

141 058

-

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w listopadzie 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 020 egz., po wzroście o 2,20 proc.

Z piątego na drugie miejsce awansował „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 872 egz., po wzroście o 99,54 proc.

Podium, po awansie z 14. pozycji, uzupełnia „Gazeta Codzienna Nowiny” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zwiększył się o 548,62 proc. do 707 egz.

Z 21. na 12. lokatę awansował „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 229 egz., po wzroście o 554,29 proc. - największym w zestawieniu.

Najwięcej stracił tutaj „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa) - było to 57,08 proc. do 194 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 4. na 15.

ZKDP

listopad

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

W proc.

Echo Dnia

1 020

16 580

998

18 105

2,20%

Głos Wielkopolski

872

26 115

437

28 893

99,54%

Gazeta Codzienna Nowiny

707

13 194

109

15 240

548,62%

Dziennik Zachodni

576

32 183

150

37 440

284,00%

Dziennik Bałtycki

524

19 115

487

22 392

7,60%

Gazeta Krakowska

459

14 128

150

16 078

206,00%

Gazeta Lubuska

371

17 364

369

19 646

0,54%

Nowa Trybuna Opolska

370

11 624

263

13 999

40,68%

Dziennik Polski

361

15 874

149

18 492

142,28%

Głos - Dziennik Pomorza

352

18 127

109

21 657

222,94%

Gazeta Pomorska

319

35 457

511

39 706

-37,57%

Dziennik Łódzki

229

18 934

35

21 764

554,29%

Gazeta Wrocławska

219

13 718

215

15 898

1,86%

Express Ilustrowany

200

23 114

40

27 712

400,00%

Kurier Poranny

194

4 677

452

5 524

-57,08%

Express Bydgoski

187

9 540

170

10 849

10,00%

Kurier Lubelski

166

3 586

104

4 163

59,62%

Nowości - Dziennik Toruński

150

10 731

199

12 281

-24,62%

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

120

11 444

80

13 464

50,00%

Gazeta Współczesna

119

5 312

22

5 887

440,91%

Polska Metropolia Warszawska

81

2 883

75

3 469

8,00%

Kurier Szczeciński

79

9 209

71

10 542

11,27%

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” na czele sprzedaży e-wydań

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ronny
Gdzie te tysiące sprzedanych e-wydań GW?
odpowiedź
User
conf
Gdzie te tysiące sprzedanych e-wydań GW?


jak to gdzie ???;) w samorządach:)
odpowiedź
User
Niedowiarek
Uwierzę w dane Rzepy jak ktoś sprawdzi każda umowę na sprzedaż ewydania zawarta przez Rzepę i przez należący do niej EKIOSK. W tej chwili dla mnie ZKDP podaje niewiarygodne dane.
odpowiedź