Stabilne, wysokie nastroje społeczne Polaków w listopadzie

W listopadzie br. nastroje społeczne Polaków były na wysokim poziomie, wzrosły około 1 pkt. w porównaniu do października - pokazuje Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Stabilne, wysokie nastroje społeczne Polaków w listopadzie
fot. Shutterstock.com

W listopadzie odnotowano miesięczne wzrosty we wszystkich obszarach, które bada Wskaźnik Optymizmu Konsumentów agencji Ipsos.

Sytuacja gospodarcza Polski i sytuacja materialna własnych gospodarstw domowych postrzegana jest przez Polaków jako stabilna, bez wyraźnych zagrożeń. Pozytywne informacje o stanie gospodarki polskiej w światowej prasie ekonomicznej i dane GUS na temat PKB miały zapewne na to wpływ - czytamy w komunikacie Ipsos.

Wyraźniejszy wzrost wskaźnika oczekiwań (o ponad 2 pkt.) może świadczyć o niedostrzeganiu przez Polaków jakichś wyraźnych zagrożeń w najbliższej przyszłości. O 1,26 pkt. wzrósł wskaźnik klimatu gospodarczego, o 0,21 pkt. skłonność do zakupów. Nieznacznie (0,45 pkt.) wzrósł w skali miesiąca wskaźnik bieżący.

- Ciekawym jest, że tzw. afera z prezesem KNF i szefem Getin Banku nie znalazła w opinii społecznej wyrazistego odbicia. Spokojny przebieg wyborów samorządowych, a także przebieg uroczystości związanych ze 100-leciem odzyskania przez Polskę niepodległości, właściwie bez szczególnych niepokojów i negatywnych wydarzeń, też mógł przyczynić się do stabilizacji dobrych nastrojów społecznych - oceniają eksperci Ipsos.

grafika

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 16 – 21 listopada 2018 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu