Te stacje oglądamy najczęściej. TVP1 umacnia pozycję lidera, TVN na czele w grupie komercyjnej

TVP1 dzięki transmisjom z igrzysk olimpijskich zwiększyła w sierpniu br. widownię względem sierpnia ub.r. i utrzymała pozycję lidera rynku telewizyjnego w Polsce. Kolejne miejsca zajęły Polsat, TVN i TVN24. Tuż za TVP2 znalazła się TV Republika, notująca znów ogromny wzrost widowni. W grupie komercyjnej wygrał TVN.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
Te stacje oglądamy najczęściej. TVP1 umacnia pozycję lidera, TVN na czele w grupie komercyjnej

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w drugim miesiącu wakacji zajął kanał TVP1. Średni dobowy udział kanału względem sierpnia 2023 roku zwiększył się o 15,2 proc. proc. i wyniósł 7,96 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Jedynka zyskała głównie dzięki transmitowaniu igrzysk olimpijskich w Paryzu, które gościły na jej antenie do 11 sierpnia br. Największym hitem w TVP1 okazał się mecz Polska-Francja, w którym reprezentacja polskich siatkarzy zdobyła pierwszy medal na igrzyskach od 1976 r.

Na drugiej pozycji utrzymał się Polsat - jego wynik poszedł jednak w dół z 6,48 proc. do 6,10 proc. Podium zamyka TVN po spadku udziału z 6,41 proc. do 5,65 proc. Na czwartą pozycję z piątej awansował TVN24. Jego wynik poszedł jednak w dół o 2,74 proc. Z kolei o ponad 19 proc. zmniejszył się udział TVP2, która spadła na piątą lokatę. 

TV Republika ze wzrostem o 3300 proc.

Szóste miejsce należało do TV Republika - jej udział poszedł w górę o 3354 proc., względem sierpnia ub.r., gdy notowała minimalną widownię. Teraz wyniósł 3,80 proc. Kanał Tomasza Sakiewicza grudniu ub.r. zyskał wielu nowych widzów po zmianach w TVP Info, a w lipcu br. dodatkowo zwiększył istotnie zasięg naziemny, wchodząc na MUX-8. Dalej znalazł się kanał TVN7 – jego wynik to 3,27 proc. (rok wcześniej 3,45 proc.). 

grafika

TVN na czele grupy komercyjnej

W grupie komercyjnej 16-59 liderem był TVN, którego udział jednak spadł z 7,66 proc. do 6,82 proc. Na drugiej pozycji znalazł się Polsat z 6,38 proc. udziału Trzecia była TVP1 (5,99 proc.). TVN7 był czwarty przez TVP2. 

Najwyżej spośród kanałów newsowych znalazł się TVN24 - zajął miejsce szóste. 

grafika
pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Wybrano Młodzieżowe Słowo Roku. Co znaczy "szponcić"?

Wybrano Młodzieżowe Słowo Roku. Co znaczy "szponcić"?

Będzie wrogie przejęcie właściciela TVN? Konkurent Netfliksa nie składa broni

Będzie wrogie przejęcie właściciela TVN? Konkurent Netfliksa nie składa broni

VeloBank z nową kampanią wizerunkową na święta. Twarzą Magdalena Różczka

VeloBank z nową kampanią wizerunkową na święta. Twarzą Magdalena Różczka

Przejęcie w reklamie zewnętrznej domknięte. Digital Network zapłaciła z kredytu

Przejęcie w reklamie zewnętrznej domknięte. Digital Network zapłaciła z kredytu

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Kosmiczny sylwester TVP2. Tak wygląda spot promocyjny

Kosmiczny sylwester TVP2. Tak wygląda spot promocyjny