Starsi internauci chętnie czytają maile reklamowe

Dla internautów powyżej 40. roku życia największe znaczenie maforma przekazu i zawartość merytoryczna informacji, w tym takżereklam - wynika z badań przeprowadzonych przez ThirdAge/JWT Bottom.Aż trzy czwarte użytkowników sieci w tej grupie wiekowej odpowiadana maile reklamowe od firm, które znali wcześniej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badań wynika, że internauci po 40 roku życia najczęściejużywają sieci w celu: wyszukiwania informacji o tematyce zdrowotnej(97 proc.), korzystania z poczty elektronicznej (96 proc.),kontaktów z rodziną i przyjaciółmi (92 proc.), czytania artykułów(91 proc.) oraz wyszukiwania danych dotyczących produktów (88proc.).

Ciekawym zjawiskiem wśród użytkowników sieci w grupie wiekowej40+ jest tworzenie niewielkich społeczności, głównie zapośrednictwem poczty elektronicznej. Sieci społecznościowe w tymcelu wykorzystuje około 22 proc. respondentów.

Wyniki badań ThirdAge/JWT Bottom dowodzą, że internauci po 40.roku życia przychylnie traktują reklamy w sieci, aczkolwiek ważnajest dla nich forma promocyjnego przekazu. Respondenci najchętniejotrzymują e-maile reklamowe - 75 proc. z nich klika w mailingiotrzymywane od firm, które znali wcześniej. 55 proc. internautówpowyżej 40 roku życia kupuje produkty lub korzysta z usługpromowanych za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Użytkownicy sieci powyżej 40. roku życia potwierdzają tezę odużym znaczeniu treści stron internetowych. 83 proc. badanychuważa, że opinie i analizy ekspertów znacznie podnoszą jakośćportali, 66 proc. jest zdania, że wiarygodność witryny wiąże się zreputacją firmy, a 62 proc. - że z wizerunkiem marki

- Dane pokazują, że w ponad 20 proc. polskich użytkownikówinternetu to ludzie w wieku powyżej 40 lat, i ten odsetek zwiększasię z każdym rokiem - komentuje Michał Wojda, Account Directoragencji interaktywnej Eura7. - To ważny sygnał dla reklamodawców,ponieważ sieć stwarza duże możliwości skutecznego dotarcia doniemal każdej grupy docelowej - dodaje.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu