SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Straty reklamowe Twittera rosną

Przychody z reklam na Twitterze w regionie EMEA (obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę) spadły o 15 proc. rok do roku. Poinformował o tym portal Platformer, powołując się na zrzuty ekranu wiadomości pochodzące od analityka przychodów Twittera w Europie wysłane w komunikatorze korporacyjnym Slack.

Elon Musk / fot. Shutterstock.comArticle

W poniedziałek rano analityk przychodów z Twittera w Europie podzielił się przygnębiającymi wiadomościami. „Widzimy znaczny spadek liczby rezerwacji” – napisał analityk w korporacyjnym komunikatorze Slack, zanim udostępnił liczby.

Przychody Twittera z reklam w Europie, na Bliskim Wschodzie iw Afryce (EMEA) spadły o 15 procent rok do roku, a tygodniowe rezerwacje spadły o 49 procent - wynika z informacji, do których dotarł serwis Platformer.

31 października w Arkuszu Google stworzonym w celu śledzenia reklamodawców, którzy wstrzymali swoje kampanie w związku z chaotycznym przejęciem firmy przez Elona Muska, analitycy stwierdzili, że 15,7 miliona dolarów przychodów z regionu EMEA było już zagrożone. Obejmuje to 12 milionów dolarów przewidywanych strat w Wielkiej Brytanii, największym rynku firmy w regionie.

Straty pojawiają się w krytycznym okresie dla Twittera, który liczył na zbieg Black Friday, Cyber Monday i trwających Mistrzostw Świata w piłce nożnej, aby zwiększyć kwartalne przychody.  - To katastrofa - powiedział jeden z byłych dyrektorów Twittera.

Wcześniej ponad jedna trzecia reklamodawców ze 100 największych firm współpracujących z Twitterem zaprzestała reklamowania się na platformie. Odwołanie kampanii reklamowych spowodowane jest ostrożnością marek wobec działań nowego właściciela sieci społecznościowej Elona Muska.

Dziesiątki czołowych reklamodawców Twittera, w tym 14 z 50 największych firm, przestało się reklamować w ciągu kilku tygodni od zakupu sieci społecznościowej przez Muska. Przykładowo od 7 listopada br. na platformie nie pojawiają się już reklamy marki Jeep czy produktów Mars.

W drugim kwartale br. przychody Twittera zmalały o 1 proc. do 1,18 mld dolarów, mimo wzrostu liczby użytkowników platformy o 16,6 proc. do 237,8 mln.

Dołącz do dyskusji: Straty reklamowe Twittera rosną

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Frank
Elon Musk nie daje rady. Niech się zajmie paleniem zioła a nie mediami.
odpowiedź
User
Wkurz
Przejąć firmę za kilkadziesiąt miliardów i w krótkim czasie przez chaotyczne i nieprzemyślane decyzje doprowadzić do zwolnienia wielu kluczowych pracowników, powiększenia skali serwowanej dezinformacji i liczby fałszywych kont (a miało być niby odwrotnie). Faktycznie... "geniusz".
odpowiedź
User
i tak i nie
System reklamowy Twittera jest bardzo nieintuicyjny a jego funkcjonalność bardzo uboga. Np. w Polsce nie ma możliwości reklamy w języku innym niż Polski - w Irlandii, która obsługuje biznesowo Polskę problem jest znany i "pracują nad tym" od kilku miesięcy...
odpowiedź