SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Właściciel Sugarfree.pl i Cardio Bunny ze spadkiem wpływów i wzrostem straty. 2,5 mln zł z pożyczki i obligacji

W ub.r. grupa kapitałowa Hubstyle, właściciel internetowego sklepu odzieżowego Sugarfree.pl i marki odzieży Cardio Bunny, zanotowała spadek przychodów o 18 proc. do 8,45 mln zł oraz wzrost straty netto z działalności kontynuowanej z 7,87 do 9,85 mln zł. W br. pozyskała 2,5 mln zł z pożyczki i sprzedaży obligacji, dokonała też 1,35 mln zł odpisu dotyczącego wartości udziałów Sugarfree.

Article

W segmencie odzieżowym grupa Hubstyle zanotowała w ub.r. 9,93 mln zł wpływów, 13,21 mln zł kosztów i 3,28 mln zł straty netto. Natomiast w pionie inwestycyjnym miała 324 tys. zł przychodów i 7,18 mln zł straty netto. W 2017 roku firma raportowała swoje wyniki w podziale na trzy segmenty.

- Zeszły rok należy zaliczyć do udanych pod kątem reorganizacji i przygotowania spółki do powrotu na ścieżkę wzrostu. Udało nam się uporządkować procesy, przygotować technologię, infrastrukturę, dostawców oraz zespół do generowania nowych przewag konkurencyjnych - wylicza prezes Hubstyle Wojciech Czernecki w liście do akcjonariuszy. - Jesteśmy przekonani, że nie był to rok zmarnowany w naszym długoterminowym podejściu do budowy wartości naszych marek - zapewnia.

Kolejny odpis na Sugarfree, bo wyniki gorsze od oczekiwań

Do grupy Hubstyle należą internetowy sklep Sugarfree.pl z sukienkami z naturalnych tkanin oraz marka odzieży sportowej Cardio Bunny (głównie dla kobiet). W ub.r. wydatki firmy na usługi obce zmalały o 2 proc. do 7,68 mln zł, na wynagrodzenia - o 4 proc. do 2,09 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - o 9 proc. do 2,7 mln zł. Natomiast pozostałe koszty operacyjne zwiększyły się z 1,95 do 4,8 mln zł.

Pod koniec września grupa Hubstyle dokonała odpisów niepieniężnych w łącznej kwocie 6,56 mln zł, z czego dwa dotyczyły Sugafree: 2,504 mln zł z tytułu wartości jej udziałów należących do Hubstyle oraz 2,313 mln zł z tytułu wartości Hubstyle przypisanej do tej spółki. Odpis w wysokości 524 tys. zł wynikał z wartości niematerialnych segmentu modowego Hubstyle, a w wysokości 1,22 mln zł - pożyczek udzielonych w ramach grupy kapitałowej. Wpływ tych odpisów na skonsolidowane sprawozdanie finansowe grupy Hubstyle z pierwszej połowy br. oszacowano na 2,84 mln zł.

Natomiast w tydzień temu firma odpisała 1,3 mln zł z tytułu wartości udziałów spółki Sugerfree (ma to wpływ na jej zeszłoroczne wyniki). Uzasadniono to niższymi od oczekiwań wynikami w segmencie odzieżowym,

Wiosną ub.r. Hustyle sprzedał Grupie Sare spółkę Sales Inteligence zajmującą się marketingiem internetowym, zysk z tej transakcji wyniósł 680 tys. zł.

W konsekwencji grupa Hubstyle zanotowała w ub.r. wzrost kosztów działalności operacyjnej o 15 proc. do 18,16 mln zł. Strata operacyjna wzrosła z 5,45 do 9,71 mln zł, a strata netto z działalności kontynuowanej - z 7,87 do 9,85 mln zł. Natomiast z działalności zaniechanej firma osiągnęła 669 tys. zł zysku, wobec 4,45 mln zł straty rok wcześniej.

Hubstyle wchodzi w handel stacjonarny, 2,5 mln zł z pożyczki i obligacji

W ub.r. grupa Hubstyle przyjęła strategię rozwoju opartą o trzy kanały sprzedaży: sklepy internetowe, sklepy stacjonarne (własne i franczyzowe) oraz sieć dystrybucji. - Grupa chce wzmocnić swoją obecność w tradycyjnym retailu poprzez otwarcie franczyzowych punktów sprzedaży, a także współpracę w ramach dystrybucji poprzez multibrandowe platformy ecommerce (allegro.pl, answear.com, otto.de, amazon.com) jak również stacjonarne butiki mulitbrandowe. Planowany rozwój sprzedaży stacjonarnej stanowi wsparcie dla sprzedaży online oraz platformę dla zwiększenia rozpoznawalności obu marek - opisano w sprawozdaniu finansowym.

W październiku ub.r. firma pilotażowo otworzyła swój pierwszy sklep stacjonarny we Wrocławiu.

W drugiej połowie marca grupa Hubstyle pożyczyła od swojego akcjonariusza Dawida Urbana 2 mln zł na 12 miesięcy (oprocentowanie pożyczki to 9 proc.). Natomiast w styczniu br. spółka Sugarfree sprzedała roczne obligacje za 500 tys. zł (też oprocentowane na 9 proc.) Dawidowi Urbanowi i firmie Nile Invest.

- W kolejny rok wchodzimy z nową siłą. Mamy zapewnione finansowanie na kontynuację działalności oraz strategię pozwalającą na powrót do generowania wzrostów z naszego podstawowego biznesu czyli marek Sugarfree oraz Cardio Bunny - podkreśla Wojciech Czernecki.

- Szczególną uwagę przywiązujemy do zachowania dyscypliny kosztowej i możliwości generowania pozytywnych przepływów operacyjnych. Podchodzimy konserwatywnie do naszych wewnętrznych założeń pozostając optymistycznie nastawieni do naszego modelu biznesowego. Miniony rok traktujemy jako istotną lekcję dla naszej organizacji i dopilnujemy konsekwencje podjętych w przeszłości decyzji posłużyły jako doświadczenie do budowania trwałej i rosnącej wartości grupy kapitałowej - dodaje prezes Hubstyle.

Hubstyle jest notowana na warszawskim rynku giełdowym od ponad siedmiu lat (wcześniej firma funkcjonowała jako Grupa Nokaut.pl). Jej głównymi akcjonariuszami są obecnie Dawid Urban (ma walory stanowiące 45,56 proc. kapitału) i Wojciech Czernecki (29,09 proc.). W czwartek na koniec sesji za akcję spółki płacono 38 groszy, co dawało kapitalizację wynoszącą 12,16 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Właściciel Sugarfree.pl i Cardio Bunny ze spadkiem wpływów i wzrostem straty. 2,5 mln zł z pożyczki i obligacji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl