SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sylwestrowe koncerty TVP2 i TVN z większą widownią. Polsat stracił widzów

W sylwestra i Nowy Rok Polacy chętniej oglądali telewizję niż rok temu. Do góry poszła widownia sylwestrowych imprez TVP2 i TVN, oglądających stracił natomiast koncertu Polsat. 

„Sylwester z Dwójką” we Wrocławiu, fot. akpa Article

Jak już informowaliśmy, najwięcej widzów w sylwestrowy wieczór miał transmitowany w TVP2 koncert z Wrocławia. Z danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement wynika, że obejrzało go średnio 3,38 mln osób, co przełożyło się na 24,19 proc. udziału w rynku w grupie 4+.

Impreza Dwójki miała zdecydowanie lepszy wynik niż rok temu, gdy śledziło ją tylko 2,04 mln widzów przy udziale wynoszącym 15,35 proc. (więcej na ten temat). TVP2 jako jedyna stacja nadawała swój koncert bez reklam (trwał on od 19.57 do ok. 2.00 w nocy)

Na drugim miejscu pod względem oglądalności znalazła się transmitowana z Gdyni „Sylwestrowa Moc Przebojów” Polsatu z widownią na poziomie 2,89 mln osób i udziałem wynoszącym 20,03 proc. To zdecydowanie gorszy wynik niż rok wcześniej, gdy sylwestra Polsatu, także odbywającego się w Gdyni, śledziło aż 4,32 mln osób (miał on 33,06 proc. udziału). 

Koncert ten równolegle pokazywał Polsat 2, gdzie oglądało go 230 tys. widzów i miał 1,61 proc. udziału w rynku. Łącznie „Sylwestrowa Moc Przebojów” zgromadziła zatem średnio 3,13 mln oglądających, a obie stacje ją pokazujące miały 21,64 proc. udziału. Koncert Telewizji Polsat zakończył się o godz. 1.33 w nocy.

Najsłabiej wypadł TVN, którego sylwestra w Krakowie obejrzeć zdecydowało się jedynie 1,5 mln widzów (10,33 proc. udziału, koncert trwał do 1.30 w nocy). Jednak widowisko sylwestrowe tej stacji zyskało widzów względem poprzedniego roku - oglądało je bowiem wówczas 1,36 mln osób (9,99 proc.).

Warto odnotować, że w grupie komercyjnej 16-49 łączny udział „Sylwestrowej Mocy Przebojów” w Polsacie i Polsacie 2 wyniósł 24,14 proc. i był lepszy od wyniku imprezy TVP2 (23,92 proc.). 

 

Wszyscy 4+

16-49

Program

Stacja

Okres

Początek

AMR

SHR %

SHR %

SYLWESTER Z DWÓJKĄ PRZEBOJOWA EUROPA WROCŁAW 2014

TVP2

31-12-2014

19:57:05

3 379 681

24,19%

23,92%

Wirtualnemedia.pl

 

SYLWESTROWA MOC PRZEBOJÓW

Polsat

31-12-2014

19:59:50

2 894 110

20,03%

22,10%

Polsat 2

31-12-2014

19:59:50

232 222

1,61%

2,04%

suma

31-12-2014

19:59:50

3 126 332

21,64%

24,14%

Wirtualnemedia.pl

 

SYLWESTER 2014 KRAKÓW MIASTO KRÓLÓW

TVN

31-12-2014

20:00:25

1 497 741

10,33%

11,07%

W kulminacyjnych godzinach, czyli między godz. 23.50 w sylwestra a 0.10 w Nowy Rok najwięcej widzów także miała impreza sylwestrowa TVP2, którą śledziło wówczas średnio 3,86 mln osób. Z Polsatem Nowy Rok witało 3,44 mln osób, z emitującą sylwestrowe wydanie teleturnieju „Jaka to melodia?” Jedynką - 1,86 mln widzów, a z koncertem TVN - 1,6 mln osób. 

 

 

 

Wszyscy 4+

 

Stacja

Pasmo

Okres

AMR

SHR %

TVP1

23:50 - 24:10

31-12-2014

1 862 697

12,95%

TVP2

23:50 - 24:10

31-12-2014

3 856 837

26,81%

Polsat

23:50 - 24:10

31-12-2014

3 441 876

23,92%

TVN

23:50 - 24:10

31-12-2014

1 597 031

11,10%

Z danych telemetrycznych wynika, że Polacy 31 grudnia ub.r. spędzili przed telewizorem średnio 5 godz. 56 min. (rok wcześniej 5 godz. 27 min.) zaś 1 stycznia br. - 6 godz. 18 min. (5 godz. 55 min.)

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sylwestrowe koncerty TVP2 i TVN z większą widownią. Polsat stracił widzów

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zdziwiony
To skąd wziął Polsat te 4 mnl dzień później w ramach podziękowań?
Może pomyliło im się z wysokością miesięcznej raty za Polkomtel...
35 8
odpowiedź
User
xxx
Jestem kretynem z Wiertniczej.
14 10
odpowiedź
User
Pendolino
No jak się usuwa mądre osoby ze stacji to tak to wygląda.Trzeba wiedzieć że starsza pani z desantu z TVP PRL zawsze będzie miała poczucie estetyki takie jakie reprezentowała za tamtych czasów.To są kluczowe i prestiżowe imprezy telewizyjne przegrać z źle zarządzaną TVP to gorzej niż policzek od pijanej prostytutki.
Cóż Panie Prezesie czas na zastanowienie się kogo Pan tam trzyma na pokładzie.Bo jak Pan tego nie zrobi zrobią to za Pana reklamodawcy a rata za Polkomtel jak Pan i my wszyscy wiemy jest duża.
19 10
odpowiedź
User
Ergonom
Ale dlaczego podajecie,że w komercyjnej Polsat RAZEM z Polsatem2 miał lepszy wynik w komercyjnej, skoro nie dodajecie widzów TVP Polonia do widzów Dwójki? To wyjątkowo chamska manipulacja...
33 11
odpowiedź
User
Redex
Nie wierzę TVP. Mydlenie oczu widzom. Kto by tam chciał oglądać "popisy wokalne" Urbańskiej? Wydaje mi się, że widzowie przełączali się między kanałami. Sam tak robiłem w przypadku występów Beatki Kozidrak, Nataszy czy popaprańców z "Twoja gęba fałszuje"
15 18
odpowiedź