SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

System do głosowania na żywo w programie „X Factor”

Program „X Factor” jest głównie kojarzony z długoletnią obecnością na brytyjskim kanale ITV, ale jako format międzynarodowy stał się także ważną atrakcją dla Sky Italia. To właśnie tam udało się zoptymalizować system głosowania na żywo otwierając szersze możliwości  stworzonej do tego platformie.

Kluczowym elementem show jest głosowanie publiczności i przez ostatnie 12 lat kanał Sky Italia zlecał to zadanie firmie zewnętrznej, która zapewniała solidną, dobrze przetestowaną platformę. W 2021 roku zespół, który za nią stoi, zaczął badać pomysł wykorzystania platformy do głosowania we własnym zakresie, aby poprawić wydajność, obniżyć koszty i przeprojektować ją pod kątem zastosowań wykraczających poza sam „X Factor”.

Platforma do liczenia głosów

„Chcieliśmy mieć bardziej uniwersalną platformę, skoncentrowaną na programie »X Factor«, ale wystarczająco elastyczną, aby obsługiwać inne programy” — wyjaśnił Nicola Cremaschini, główny architekt techniczny Digital Properties, Sky Italia. „Dodatkowo w 2022 roku program telewizyjny wprowadził tymczasowe rankingi realizowane na scenie z publicznością, w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Mieliśmy bardzo mało czasu, aby przygotować naszą platformę do obsługi wydarzeń na żywo w programie »X Factor«”.

Sky Italia skorzystała z usług zarządzanych przez Amazon Web Services (AWS) i w ciągu sześciu miesięcy od początku sezonu 2022 wdrożono nowy system, obsługujący miliony głosów na sesję, przestrzegający zasad konkurencji i zapewniający ranking w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Jednocześnie AWS był w stanie obniżyć koszty aż o 84 proc. w porównaniu ze starszą platformą.

W każdym sezonie Sky Italia realizuje siedem programów „X Factor” na żywo, jeden na tydzień. Każdy obejmuje trzy sesje głosowania. Głosowanie rozpoczyna się, gdy prowadzący na żywo otwiera sesję, a widzowie z domu mogą głosować na swoich ulubionych wykonawców, zanim jeszcze zaśpiewają. Widzowie mogą głosować do 10 razy podczas programu na żywo. Platforma do głosowania musi identyfikować, które głosy pochodzą z danego urządzenia.

Cremaschini powiedział: „W przypadku pierwszego występu na żywo musieliśmy mieć pewność, że platforma nie ulegnie awarii. W lipcu przeprowadziliśmy ogromną liczbę testów głosowania i osiągnęliśmy nawet lepszy wynik, niż planowaliśmy. Osiągnęliśmy 60 milionów głosów w około 10 minut, co daje średnio 75 000 głosów na sekundę”.

Nowy system

Nowe system do głosowania musiał również obsługiwać trzy istniejące kanały — strony internetowe „X-Factor”, aplikacje mobilne (Android i iOS) oraz Sky Decoder i Sky Glass streaming TV. Głosujący musieli mieć możliwość korzystania z usługi uwierzytelniania wykorzystywanej w Amazon Cognito w celu wsparcia logowania społecznościowego i logowania Sky Ad. Istotne było również, aby platforma do głosowania zachowała ten sam interfejs, jaki był, gdy była projektowana 12 lat temu.

Nowa platforma do głosowania oparta na AWS dostarczyła 18 ankiet we wszystkich sesjach na żywo, dając łącznie 20 milionów głosów podczas siedmiu sesji na żywo i obsługując łącznie 5,7 mln głosów podczas ostatniej sesji na żywo. Platforma osiągnęła wydajność 400 000 głosów/minutę w szczytowym momencie. Ponadto analiza danych przechwyconych przez platformę do głosowania dostarczyła informacji, które pomogły programowi dostosować się i wykorzystać jego sukces, na przykład 47-50 proc. głosów pochodzi z dekodera, 47-50 proc. z aplikacji mobilnej i mniej niż 3 proc. ze strony internetowej.

Dołącz do dyskusji: System do głosowania na żywo w programie „X Factor”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl