SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agencje reklamowe i PRowe ufają pracownikom w sprawie szczepień na Covid-19

Facebook, Google i Netflix będzie wymagać od zespołów pracujących zdalnie szczepienia na Covid-19. Jak jest w Polsce? Z agencji reklamowych i public relations słyszymy, że zasadniczo nie stawiają pracownikom wymogu szczepień, ponieważ oni sami rozumieją tę potrzebę.

fot. Shutterstock.comArticle

W ubiegłym tygodniu na łamach Wirtualnemedia.pl informowaliśmy, że w USA Google, Facebook i Netflix będą wymagały od pracowników, którzy chcą pracować stacjonarnie, zaszczepienia się na Covid-19. Netflix zapowiedział z kolei, że nie otworzy amerykańskich biur, jeśli do 7. września większość załogi nie zostanie zaszczepiona.

Decyzjom korporacji sprzyjają opinie prawne. Według amerykańskiego Departamentu Sprawiedliwości, przepisy krajowe nie zakazują urzędom ani prywatnym firmom wymagania od pracownika szczepienia na Covid-19, jeśli ten chce wykonywać obowiązki stacjonarnie.  

Szczepienia a powrót do biur

Zapytaliśmy polskie agencje reklamowe i public relations, jak obecnie rozkładają tryb pracy stacjonarnej i zdalnej. Z odpowiedzi wynika, że dominuje model hybrydy. Tak jest np. w Solski Communications.

- Od 1 lipca pracujemy hybrydowo - połowa zespołu pracuje przez 1 tydzień w biurze, a następny w domu, wtedy w biurze jest druga grupa. Dla pracy stacjonarnej ustaliśmy elastyczne czasu przybycia do i wyjścia z biura, aby pracownicy unikali największego tłoku w komunikacji publicznej. Ponadto kilka osób wciąż głównie pracuje z domu ze względu na sytuację zdrowotną, czy osobistą - przekazał nam prezes firmy Ryszard Solski. W agencji praktycznie wszyscy są już zaszczepieni na Covid-19.

- Rok temu wprowadziliśmy system hybrydowy - informuje nas Agata Zeman, dyrektor zarządzająca w 24/7Communication. -  W naszym rozumieniu nie jest on jedynie odpowiedzią na sytuację pandemiczną i pracą z domu, ale całościową zmianą podejścia agencji i pracowników do czasu, miejsca i sposobu pracy - przekazała nam menadżerka, dodając: - Zachęcamy pracowników do przychodzenia na spotkania zespołowe i klienckie do biura, które stało się naszym miejscem interakcji i integracji. Rekomendujemy 2 dni w biurze w tygodniu.

W 24/7 nie wymaga się od pracowników pracujących stacjonarnie szczepienia na Covid-19. - Z naszych wartości wynika też szacunek do indywidualnych decyzji, dlatego też nie narzucamy pracownikom konieczności zaszczepienia się, a nasze biuro jest dostępne dla wszystkich - precyzuje Agata Zeman.

W Hill+Knowlton Strategies Poland od połowy czerwca wszyscy pracownicy wykonują swoje obowiązki w modelu hybrydowym przy założeniu obecności w biurze minimum 3 dni w tygodniu.

Szczepienia na Covid-19 indywidualną decyzją pracowników

Hybrydowo pracują także zatrudnieni w  Group One Media (Value Media, Salestube, MediaPlus, Labcon, Grow Now, RL Media), choć jak mówi Kamil Wiszowaty, CEO grupy, postawiono na "wolność wyboru". - Nie chcemy ograniczać możliwości przychodzenia do biura tym, którzy chcą tak robić każdego dnia jak i zmuszać do pracy z biura tych, którzy preferują prace z domu. Jednocześnie wypracowaliśmy z szefami zespołów zasady, kiedy uważamy ze spotkanie "face to face" ma duża wartość i warto się spotkać w biurze - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Wiszowaty.

Na pytanie, czy od pracujących stacjonarnie firma wymagać będzie szczepienia na koronawirusa, CEO Group One Media odpowiada: "Na ten moment nie planujemy wprowadzenia tego typu podejścia. Ufamy, że nasi pracownicy to odpowiedzialni ludzie, którzy świadomie nie narażą innych na ryzyko zachorowania". Firma zorganizowała już dwie tury szczepienia w warszawskim biurze dla wszystkich chętnych pracowników, oba terminy cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem - słyszymy.

W Walk Creative system pracy został dostosowany do specyfiki danego działu. Jak wyjaśnia Piotr Sroka, client service director agencji: "studio DTP pracuje całkowicie zdalnie, kreacja pracuje zdalnie z wyłączeniem spotkań, internali czy briefingów, ale w te dnie, kiedy odbywają się spotkania oczekujemy obecności w biurze przez cały dzień, aby nie tracić czasu na podróże w ciągu dnia. (…) Dział obsługi Klienta jest podzielony na brand teamy i wyznaczyliśmy określone dni tygodnia na pracę w biurze dla poszczególnych zespołów".

Piotr Sroka dodaje, że ze względów prawnych firma nie może sprawdzić, czy dany pracownik lub pracownica się zaszczepiła. "W związku z tym nie możemy ani wymagać zaszczepienia, ani wprowadzić zakazu wejścia do biura osobom niezaszczepionym. Na ten moment nie mamy też takich planów" - mówi nam dyrektor w Walk Creative.

W agencjach z grupy dentsu praca zdalna potrwa co najmniej do końca roku, jednak pracodawca umożliwia korzystanie z biur osobom chętnym. "Stopniowo, adekwatnie do sytuacji epidemicznej, zachęcamy zespoły do spotkań i pracy w biurze" - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Agatę Kaczmarska, HR director na Polskę i region CEE. Co do szczepień pracowników stanowisko firmy brzmi: "Na ten moment nie wiążemy możliwości pracy z biura ze szczepieniami".

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agencje reklamowe i PRowe ufają pracownikom w sprawie szczepień na Covid-19

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
Najpierw wskażcie szczepionkę bo póki co nie ma szczepionki, a jest eksperymentalny preparat medyczny.
odpowiedź
User
Lancia Delta
Ludziska to chyba bardzo pokochali te ograniczenia, maseczki i szczepionki🤦‍♀️
odpowiedź
User
AtosPortos
Skandaliczne są wypowiedzi tych kierowników, dotyczące niewprowadzania odmowy pracy w biurze, dla tych, którzy nie są zaszprycowani.
- NA RAZIE, JESZCZE NIE PLANUJEMY wdrożenia kenKarty, ale jak nam się odwidzi, to będzie. -
Zupełnie jak w amerykańskich, socjalistycznych korporacjach...
odpowiedź