SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Nowy szef HBO ostro o Netfliksie: "nie mają marki"

Powołany na nowego szefa stacji HBO Bob Greenblatt skrytykował swojego konkurenta, platformę Netflix. - Oni nie mają marki. To tylko miejsce, gdzie dostajesz wszystko - jak w Encyklopedii Britannica - powiedział.

Bob Greenblatt Article

W tym tygodniu Bob Greenblatt zastąpił na stanowisku CEO i prezesa HBO Richarda Plepler, który rządził stacją od 2013 roku.

Według amerykańskich mediów, Plepler miał odejść z powodu konfliktu z szefostwem AT&T, do którego należy HBO. Menadżer miał być niechętny próbom wciągnięcia stacji w walkę z Netflixem opartą na większej ilości wyprodukowanych treści. Plepler sądził, że konkurować można jedynie jakościowymi produkcjami, a większość produkcji konkurenta się do nich nie zalicza.

Netflix "nie ma marki"

Okazuje się, że krytyczny stosunek do Netflixa i jego strategii rozwoju podziela także nowy szef HBO. W wywiadzie dla NBC News Bob Greenblatt powiedział, że Netflix "nie ma marki. To tylko miejsce, gdzie znajdujesz wszystko - jak w Encyklopedii Britannica". Dodał, że model biznesowy Netflixa sprawdza się świetnie, ale tylko jeśli celem jest "dotarcie do jak największej liczby odbiorców na świecie".

Warto odnotować, że krytycznie o Netflixie wypowiadał się już rok temu prezes AT&T. Randall Stephenson nazwał konkurencję "Walmartem serwisów streamingowych" (Walmart to największa amerykańska sieć supermarketów).

HBO planuje w tym roku pokazać widzom około 150 godzin oryginalnych treści wideo.

W Polsce Netfliksa odwiedziło w styczniu br. 3,85 mln realnych użytkowników, a platformę HBO GO 1,74 mln (dane Gemius/PBI).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nowy szef HBO ostro o Netfliksie: "nie mają marki"

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
markę mają filmy na netflixie dostępne
8 7
odpowiedź
User
tarpan
Właśnie dlatego HBO przegrywa z Netfliksem.
16 12
odpowiedź
User
AREK
Niestety chyba ma rację
15 2
odpowiedź
User
iksiński
To prawda, że po jakimś czasie na Netflixie człowiek czuje się jak na wielkim medialnym śmietniku. Jest tam mydło i powiodło od ambitnej Romy po kretyńskie, niskobudżetowe seriale dla młodzieży. Trudno tam się odnaleźć mimo że pośród chłamu maja bardzo atrakcyjne pozycje. Ewidentnie idą na ilość a nie jakość.

Nie zmienia to faktu że HBO umiera i chyba zgon jest już nieunikniony. Trochę przespali właściwy moment i nie mają tego efektu skali. Ja już dawno z nich nie korzystam co nie zmienia faktu że źle się stanie jak znikną z rynku i Netflix nie będzie miał żadnej konkurencji - wzrośnie cena, spadnie jakość
14 3
odpowiedź
User
Waidmanns
Ja mysle,ze HBO po prostu zazdrosci Netflix i dlatego takie przykre slowa...Dla mnie Netflix to najlepsza platforma i jak najbardziej ma marke.
12 8
odpowiedź