SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Szef KRRiT prosi firmy medialne o informację na temat wpływu koronawirusa na ich działalność

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski zaprosił firmy medialne do podzielenia się informacjami na temat wpływu pandemii koronawirusa na ich sytuację ekonomiczną. W ten sposób chce dowiedzieć się, kto najbardziej ucierpiał w związku z recesją.

Witold Kołodziejski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji; fot: Tomasz KiełczewskiArticle

Pandemia koronawirusa sparaliżowała na jakiś czas życie społeczno-gospodarcze w Polsce i na świecie. Tymczasowe zamrożenie gospodarki sprawiło, że wiele branż zostało skazanych na radzenie sobie w nowej, trudnej rzeczywistości. Jednym z rynków, który poważnie ucierpiał był ten oparty na reklamach – dla przykładu: tylko w kwietniu br. rynek reklamy telewizyjnej w Polsce skurczył się o 1/4, a liczba spotów spadła prawie o 1/3.

Europejska Grupa Regulatorów Audiowizualnych (ERGA), która zrzesza krajowe organy regulacyjne ds. audiowizualnych z państw należących do Unii Europejskiej stwierdziła, że "media w tym trudnym dla wszystkich czasie związanym z wirusem Covid-19, realizują misję informacyjną, wspierają spójność społeczną oraz wzmacniają zasady demokracji". Mimo to muszą się mierzyć z ekonomicznymi skutkami kryzysu, który uderza w wiele branż.

Dlatego ERGA zaapelowała do Komisji Europejskiej o podjęcie środków, które mają zmniejszyć skutki recesji dla sektora mediów działających na Jednolitym Rynku Europejskim. Powołano także specjalną grupę ds. wpływu pandemii na ekonomiczną kondycję sektora mediów w Europie, której członkiem jest także Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

Celem tej grupy ma być zbieranie informacji na temat firm medialnych, które są niezbędne, by ocenić ich faktyczną sytuację ekonomiczną. W związku z tym przygotowano dwa kwestionariusze: jeden dla organów regulacyjnych na temat aktualnych i planowanych działań wspierających media, drugi – dla podmiotów rynkowych. Zawierają one pytania o skutki ekonomiczne epidemii, ale i realizację dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych oraz wynikających z niej przepisów krajowych. KRRiT chce też zapytać o zdolność realizacji przez podmioty rynkowe obowiązków, które będą wynikać z nowelizacji tej dyrektywy, a które zaczną obowiązywać w tym roku.

Krajowa Rada prosi firmy medialne o wypełnienie załączonego kwestionariusza dostępnego na oficjalnej stronie urzędu do 22 maja br. i przesłanie go na: media-covid-19@krrit.gov.pl.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Szef KRRiT prosi firmy medialne o informację na temat wpływu koronawirusa na ich działalność

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość
Rynek medialny w Polsce musi ulec zmianie. Media publiczne bez reklam utrzymywane z budżetu. Likwidacja regionalnych spółek. Przegląd stanu zatrudnienia,m. Tort reklamowy tylko dla komercji
odpowiedź