SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Szef TVN Style: chcemy wrócić na pierwsze miejsce wśród stacji lifestylowych

Kanał TVN Style wiosną przebudował ramówkę, wprowadzając do niej ponad 10 nowości. - Wiosna jest dla nas przejściowa. Chcemy przyzwyczaić widzów do zmian, a jesienią wrócić na pierwsze miejsce wśród kanałów lifestylowych w Polsce - mówi Wirtualnemedia.pl Przemysław Kwiatkowski, który kieruje stacją od grudnia ub.r. Jesienią na antenę TVN Style ma wrócić Anna Nowak-Ibisz.

Przemysław Kwiatkowski, fot. TVNPrzemysław Kwiatkowski, fot. TVN

Kanał TVN Style przez lata był najpopularniejsza stacją dla kobiet w Polsce. Stacja w 2021 r. miała 0,67 proc. udziału w rynku w grupie 16-49. W I półroczu 2022 r. udział kanału spadł do 0,61 proc., ale dalej była liderem w kategorii kanałów lifestylowych dla pań. Załamanie widowni nastąpiło w drugiej połowie zeszłego roku.

We wrześniu ub.r. wynik TVN Style wynosił już 0,42 proc. udziału, podczas gdy rok wcześniej było to 0,62 proc. Z kolei w styczniu br. TVN Style miało 0,37 proc. udziału (spadek o 29 proc.).

Powodem spadku wyników było głównie znikniecie TVN Style z trzeciej pozycji na liście dekoderów platformy Canal+, drugiego największego operatora płatnej telewizji po Polsat Box. Miało to miejsce 10 sierpnia ub.r., stacja pozostała na dalszej pozycji wśród telewizji lifestylowych. Cztery miesiące później nowym szefem stacji został Przemysław Kwiatkowski, który zastąpił Monikę Pieczyńską (została dyrektorką ds. projektów specjalnych). Kwiatkowski, który szefuje też TVN Turbo, jest siódmą z kolei osobą kierującą TVN Style, ale pierwszym mężczyzną w tej roli.

- Płeć nie gra tu żadnej roli. Moje poprzedniczki, które zarządzały wcześniej tym kanałem były i nadal są świetnymi fachowcami. Każda z nich miała inne spojrzenie na TVN Style i wniosła do oferty programowej unikalne wartości. Mam nadzieję, że za jakiś czas będę jak jedną z nich:) - mówi Wirtualnemedia.pl Przemysław Kwiatkowski.

Wysyp nowości w TVN Style

Wiosną w ramówce pojawiło się około 10 nowości. Pierwsze trafiły na antenę w marcu br., a większość nowych pozycji zadebiutowała w kwietniu br., a kolejne w maju. Widzowie w ofercie znajdą m.in. cykl „Matki, córki, przyjaciółki”, w którym znane marki i córki zamieniają się rolami, program „Dorota kontra Dorota”, w którym Dorota Szelągowska urządza swoje mieszkanie czy reality-show “Sąsiedzi kontra sąsiedzi”, w którym dwie mieszkające obok siebie rodziny toczą pojedynek na bardziej udane przyjęcie. Nowością jest też np. “Ranking najprzystojniejszych facetów".  

- Mieliśmy trzy miesiące, żeby przygotować dla naszych widzek nową ofertę programową. To było szaleńcze tempo, ale mam nadzieję, że chociaż niektóre programy wpadną naszym widzkom w oko i zostaną z nami na dłużej. To nie jest do końca rewolucja programowa. Na antenie są wciąż treści i audycje, które widzki znają i lubią. Wystarczy wspomnieć chociażby “Jestem z Polski” czy “Ach, ten ślub” - mówi Kwiatkowski.

Zupełną nowością jest codzienny program informacyjny „Co słychać?” - Chcieliśmy stworzyć stałe, codzienne pasmo dla kobiet. Przyzwyczaić nasze widzki, że o stałej godzinie emisji, każdego dnia, znajdą w TVN Style dawkę pozytywnych emocji, trochę ciekawostek z Polski i ze świata – opowiada Kwiatkowski. Magazyn "Co słychać?" prowadzą na zmianę Dorota Wellman, Kasia Węsierska, Dagmara Bryzek i Karolina Owczarz.

Szef TVN Style podkreśla, że ewolucja oferty programowej kanału to wypadkowa wielu różnych czynników. - Współczesne kobiety mają wiele na głowie. Ich multitasking jest imponujący. Mamy wrażenie, że są pod każdym względem przeładowane, dlatego chcemy zaoferować im nieco lżejsze treści, które pozwolą im się zrelaksować i odpocząć. Jeśli będą chciały poświęcić swój czas na zagłębienie się w trudniejsze tematy mamy w naszej grupie medialnej kanały i platformy oferujące właśnie taki kontent. My, w TVN Style chcemy dać naszym widzkom dużą dawkę pozytywnych emocji - mówi nam Przemysław Kwiatkowski.

Anna Nowak-Ibisz wróci do TVN Style

Kanał TVN Style zyskał też nową oprawę antenową, opartą na logotypie stacji. Jednocześnie z anteny znikły takie kultowe pozycje jak „Miasto kobiet”  i „Pani gadżet” (ten drugi program emitowano przez 24 sezony bez przerwy).

- Oglądalność obu programów niestety spadała. Zdecydowaliśmy się też zmienić koncepcję stacji. To nie były łatwe decyzje. - mówi nam Kwiatkowski. Marzena Rogalska, jedna z prowadzących „Miasta kobiet”, pozostała w stacje. Od kwietnia ma nowy autorski program “Małe światy według Marzeny Rogalskiej”. Dziennikarka przemierza Polskę, aby spotkać się z najbardziej oryginalnymi, nietuzinkowymi i zaskakującymi rodzinami.

Jesienią w stacji pojawi się z kolei nowy program Anny Nowak-Ibisz. - Jesteśmy po pierwszych nagraniach i już mogę powiedzieć, że Ania doskonale odnalazła się w nowej roli - mówi szef TVN Style. Szczegółów nie zdradza.

Kwiatkowski podkreśla, że wiosna jest dla stacji okresem przejściowym. - Chcemy przyzwyczaić widzów do zmian, a jesienią wrócić na pierwsze miejsce wśród kanałów lifestylowych w Polsce  - mówi szef TVN Style.

Dołącz do dyskusji: Szef TVN Style: chcemy wrócić na pierwsze miejsce wśród stacji lifestylowych

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Chlam
Pani gadżet to byla tylko reklama często totalnego g.... a nur zadne recenzje
odpowiedź
User
Ole
No niestety zrobiła się z tego telewizyjka tabloidowa... Nowe programy i nowe prowadzące nie dają rady, gadają oczywiste oczywistości. Stacja dla influencerek i influencerów. ;-)
odpowiedź
User
jo
Mam wrażenie, że ten kanał jest już po prostu nikomu niepotrzebny.
odpowiedź