SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Szymon Majewski „na krańcach świata” we wszystkich reklamach PKO BP

Wszystkie tegoroczne kampanie reklamowe PKO BP będą utrzymane w konwencji „Szymon na krańcach świata”. - Będziemy reklamować przede wszystkim usługi mobilne i bankowość dla dzieci i młodzieży - zapowiada Tomasz Marszałł, dyrektor marketingu PKO BP.

Do tej pory do emisji trafiły trzy reklamy PKO Banku Polskiego z Szymonem Majewskim w formacie „Szymon na krańcach świata”. W marcu były pokazywane reklamy pożyczki gotówkowej, w których Majewski odwiedza Królewnę Śnieżkę i siedmiu krasnoludków (przeczytaj więcej i zobacz ten spot), a w kwietniu zaczęła się kampania kredytu dla firm (Majewski w spocie spotyka się z Marsjanami - obejrzyj to) i płatności mobilnych (w której satyryk odwiedza Afrykę).

Tomasz Marszałł, dyrektor marketingu PKO BP, zapowiada, że wszystkie tegoroczne reklamy banku z udziałem Majewskiego będą utrzymane w takim formacie kreatywnym. - Klienci poszukują w reklamach humoru i rozumieją go. Bajkowa sceneria czy odwoływanie się do powszechnych skojarzeń z krańcem świata nie przeszkadza w prawidłowym odczytywaniu produktowego przesłania spotów - mówi Marszałł portalowi Wirtualnemedia.pl. Podkreśla, że w sondażu zleconym przez bank 83 proc. potencjalnych pożyczkobiorców, którzy obejrzeli reklamę z Królewną Śnieżką, zadeklarowało skłonność skorzystania z oferty PKO BP. - Ponadto, bajkowość i podróże Szymona bardzo sprzyjają wizerunkowemu otwarciu banku na świat, ostatecznemu zerwaniu z wizerunkiem skostniałej, niereformowalnej instytucji. I, co najważniejsze, reklamy w tej konwencji pierwszorzędnie wyróżniają się z bloku reklamowego i mają szansę być na długo zapamiętane - wylicza Tomasz Marszałł.

Szef marketingu PKO BP dodaje, że po dwóch latach współpracy z Szymonem Majewskim bank jest coraz lepiej postrzegany przez osoby w wieku do 39. roku życia. Liczba młodych ludzi uważających PKO BP za prestiżowy i renomowany wzrosła od 2010 roku o 7 pkt proc., za silny - o 9 pkt proc., a za obecny w internecie - o 6 pkt proc. (według cyklicznego badania prowadzonego przez MillwardBrown). Dodatkowo bank wzmocnił swój wizerunek polskiego, bezpiecznego i mającego gęstą sieć oddziałów.

- W technikach projekcyjnych stosowanych w badaniach jakościowych jeszcze niedawno, bo trzy lata temu, PKO BP kojarzył się respondentom głównie z emerytami -statecznymi, ale też skostniałymi, niezmiennymi w swoich poglądach, mieszkającymi we wnętrzach rodem z PRL, z boazerią, płytkami PCV i kryształami na półkach meblościanek - opisuje Tomasz Marszałł. - Dziś PKO Bank Polski to mężczyzna w okolicach 40-tki, ubrany w garnitur - klasyczny, ale modny. Mężczyzna elegancki i dystyngowany, otwarty i komunikatywny. Skupiony na swojej pracy, znający się na zarządzaniu pieniędzmi, posiadający wiedzę o wszystkich rynkowych nowinkach - dodaje Marszałł.

Od marca 2011 roku do końca ub.r. rachunki osobiste w PKO BP otworzyło ponad pół miliona osób w wieku do 39 lat. Stanowiło to 69,7 proc. nowych klientów pozyskanych w tym okresie przez bank. Wcześniej udział osób mających do 39 lat wśród nowych klientów oferty ROR banku wynosił 60,3 proc.

Jakie produkty w tym roku będzie przede wszystkim reklamował PKO BP? - Nacisk będzie położony głównie na innowacyjne rozwiązania w zakresie bankowości mobilnej i bankowości dla dzieci i młodzieży - zapowiada Tomasz Marszałł. Nie chce przy tym ujawnić, jak duży będzie w tym roku budżet marketingowy banku. W 2012 roku PKO BP cennikowo wydał na reklamy (bez internetu) 111 mln zł (zobacz szczegóły), najwięcej z sektora bankowego.

Dołącz do dyskusji: Szymon Majewski „na krańcach świata” we wszystkich reklamach PKO BP

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ani grosza
Widzę, że bardziej dbają o Szymona niż wieloletniego klienta
odpowiedź
User
Jacek
To ja rezygnuję i zabieram oszczędności z PKO. Nie dość, że wydają miliony pajacowi to jeszcze płacą ciężkie pieniądze za reklamy we wszystkich stacjach.
Reklamy z tym głąbem są denne i nikogo nie przekonują do uczestnictwa lub założenia konta w tym banku a wręcz odstraszają. Moim zdaniem jako klient tracę moje oszczędnoścu przez Wasze niepotrzebne wydatki..
odpowiedź
User
vip
aogładam te reklamy i się cieszę, że nie z moic pieniędzy są one robione, bo nie mam i nigdy nie będę miał tam konta
odpowiedź