SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

T-Mobile Polska odbudowuje bazę klientów

W trzecim kwartale 2022 roku T‑Mobile Polska zanotował wzrost przychodów o 3,8 proc. (r/r) mimo rosnących kosztów operacyjnych. Największym obciążeniem były wzrastające ceny prądu. Baza klientów operatora wzrosła o 214 tys. w stosunku do poprzedniego kwartału i wynosi 12,3 mln. Spółka wypracowała stabilny poziom EBITDA AL w porównaniu do trzeciego kwartału ubiegłego roku, wynoszący 0,2 proc.

Article

Na koniec minionego kwartału liczba klientów T‑Mobile Polska wyniosła 12,3 mln – to o 214 tysięcy więcej w stosunku do poprzedniego kwartału i o 896 tysięcy w ciągu roku. Wszystkie segmenty oferty firmy odnotowały wzrost liczby klientów – także abonamentowy, w obrębie którego w ciągu ostatniego kwartału liczba przyłączeń netto wzrosła o 61 tysięcy (to oznacza 3,4 proc. wzrostu r/r).

Jak wynika z danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej, w trakcie trzeciego kwartału T‑Mobile ponownie osiągnął najlepszy wynik przenośności numerów spośród czterech największych operatorów mobilnych w kraju. Oprócz zwiększenia bazy klientów, pozytywnie na wynik operatora wpłynął również wzrost przychodów ze sprzedaży urządzeń, stale rosnąca sprzedaż usług światłowodowych oraz rosnący udział klientów sięgających nie tylko po pojedyncze usługi, ale całe pakiety konwergentne, obejmujące obok usług głosowych i internetu światłowodowego również ofertę telewizyjną. W konsekwencji, T‑Mobile osiągnął wzrost przychodów o 3,8 proc. rok do roku – w sumie wyniosły one 1,67 mld zł.

Koszt zakupu energii – o 74 proc. wyższy

Wynik EBITDA AL (mimo wyraźnego wzrostu kosztów) wzrósł o 0,2 proc., a więc utrzymał się na poziomie zbliżonym do ubiegłego roku i wyniósł 458 milionów zł. To głównie efekt wyraźnie rosnących cen energii, która – jak podaje operator - stanowi najwyższy koszt działania sieci T‑Mobile. Koszt zakupu energii przez operatora był w trzecim kwartale o 74 proc wyższy niż w porównywalnym okresie rok temu.

- Biorąc pod uwagę trudną sytuację ekonomiczną, trzeci kwartał zaliczamy do udanych. Dzięki ofercie konwergentnej przyciągamy już nie tylko pojedyncze osoby, ale całe rodziny, które chętnie sięgają po pełne pakiety usług. Konsekwentne skupienie na potrzebach klientów oraz jakości ich doświadczeń umożliwia nam zwiększanie ich lojalności wobec naszej marki – komentuje Andreas Maierhofer, prezes zarządu T‑Mobile Polska.

Odpowiedzialny biznes: działania na rzecz Ukrainy

W obszarze odpowiedzialnego biznesu, trzeci kwartał 2022 roku w T-Mobile Polska upłynął pod znakiem konsekwentnej realizacji firmowej strategii ESG, która koncentruje się przede wszystkim wokół obszarów climate, circularity, digital inclusion oraz people. Ostatnie miesiące to start inicjatywy „Planeta ma znaczenie”, która ma na celu edukację w zakresie prawidłowego recyklingu starych urządzeń i zachęcenie klientów do zwrotu nieużywanych smartfonów.

Operator kontynuował także działania na rzecz wsparcia osób z Ukrainy. Początek nowego roku szkolnego był świetną okazją do rozwoju strategicznej współpracy z miastem Lublin. Firma przekazała na rzecz przebywających tam dzieci 2000 plecaków szkolnych. Dodatkowo, sfinansowała koszt zatrudnienia dwojga nauczycieli z Ukrainy w lubelskich placówkach na cały rok szkolny. Pedagodzy pracować będą nad zmniejszeniem bariery językowej, wspierając dzieci i młodzież w procesie integracji.

Biznes chętnie korzysta z T‑Mobile

W segmencie masowym rynku biznesowego T‑Mobile zanotował wzrost liczby klientów, którzy coraz częściej wybierają wyższe warianty taryfowe MagentaBIZNES oraz sięgają po internet 5G. Także lojalność klientów utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie – fakt ten został podkreślony w ostatniej kampanii reklamowej, w ramach której operator informował, że 9 na 10 klientów zostaje w T-Mobile na stałe.

T‑Mobile pozyskiwało też kontrakty na usługi dla klientów publicznych. Były to między innymi umowy na usługi transmisji danych w 329 lokalizacjach dla Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, dostarczenie IPV VPN i dostępu do internetu dla PKP Intercity, świadczenie usługi transmisji danych WAN dla Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej oraz pozyskanie kontraktu na świadczenie usług mobilnych dla Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.

Trwa wyłączanie sieci 3G

Wraz ze zwiększaniem się bazy klientów T‑Mobile, ruch transmisji danych w sieci mobilnej T‑Mobile wzrósł w ciągu roku o ok. 40 proc. Operator podkreśla, że – wychodząc naprzeciw tej tendencji – modernizuje swoją sieć, przygotowując ją na zwiększone obciążenia. W trzecim kwartale operator zmodernizował ok. 400 stacji bazowych, kontynuował rozwój sieci 5G na posiadanych częstotliwościach (mid-band), a także zwiększył liczbę stacji przyłączonych do sieci za pomocą łączy światłowodowych.

Rozpoczęty przez T‑Mobile proces wyłączania sieci 3G w celu przeznaczenia pasma 900MHz na budowę sieci nowszych generacji przebiega zgodnie z założeniami i do końca trzeciego kwartału był rozszerzany o wybrane powiaty województwa łódzkiego, podaje w raporcie T-Mobile. W kolejnych miesiącach roku operator planuje objąć wyłączeniem kolejne powiaty województwa łódzkiego i mazowieckiego, by zakończyć projekt wyłączenia 3G do końca roku 2023. Co ważne, wyłączenie sieci 3G przyczynia się do ograniczenia zużycia energii elektrycznej w sieci operatora.

Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska odbudowuje bazę klientów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl