Tak kurczy się prasa regionalna. Spadki sprzedaży nawet o 45 proc.

W drugim kwartale 2025 roku średnia sprzedaż dzienników regionalnych poszła w dół rok do roku o ponad jedną czwartą. Tylko cztery z 21 tytułów zanotowały spadki poniżej 20 proc. Liderująca „Gazeta Pomorska” sprzedawała przeciętnie 8,4 tys. egz.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Tak kurczy się prasa regionalna. Spadki sprzedaży nawet o 45 proc.
fot. Shutterstock.com

Wszystkie 21 dzienników regionalnych audytowanych pod tym względem przez Polskie Badania Czytelnictwa zanotowało w zeszłym kwartale znaczące spadki średniej sprzedaży ogółem. Wyniki „Gazety Pomorskiej” zmalał rok do roku o 21,85 proc. do 8 369 egz.

Jeszcze tylko dwa dzienniki przekroczyły próg 5 tys. egz. Przeciętna sprzedaż „Dziennika Zachodniego” poszła w dół r/r o 23,62 proc. do 5 294 egz., a „Głosu Wielkopolskiego” – o 23,09 proc. do 5 006 egz.

Wynik „Polski Metropolii Warszawskiej” skurczył się aż o 45,71 proc. do 2 916 egz. „Gazeta Krakowska” zanotowała zaś spadek o 36,73 proc., „Dziennik Bałtycki” – o 33,4 proc., „Gazeta Wrocławska” – o 30,8 proc., a „Nowiny” – o 30,56 proc.

Jedynie w przypadku czterech tytułów ujemna dynamika nie przekroczyła 20 proc. Są to „Nowości - Dziennik Toruński” (spadek o 14,33 proc.), „Kurier Szczeciński” (o 14,49 proc.),

grafika

W porównaniu z pierwszym kwartałem br. tylko „Polska Metropolia Warszawska” osiągnęła minimalny wzrost – o 0,6 proc.

Natomiast wynik „Kuriera Lubelskiego” w takim ujęciu zmalał o 11,16 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

To już pewne. Będą nowe odcinki "Rancza" w TVP

To już pewne. Będą nowe odcinki "Rancza" w TVP

Sting gwiazdą "Sylwestra z Dwójką"

Sting gwiazdą "Sylwestra z Dwójką"

Wybrano Młodzieżowe Słowo Roku. Co znaczy "szponcić"?

Wybrano Młodzieżowe Słowo Roku. Co znaczy "szponcić"?

Będzie wrogie przejęcie właściciela TVN? Konkurent Netfliksa nie składa broni

Będzie wrogie przejęcie właściciela TVN? Konkurent Netfliksa nie składa broni

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

VeloBank z nową kampanią wizerunkową na święta. Twarzą Magdalena Różczka

VeloBank z nową kampanią wizerunkową na święta. Twarzą Magdalena Różczka