Tak zarabia się w telewizji naziemnej. TVN dostał kolejną dywidendę

Spółka Stavka nadająca stację TTV w 2024 roku przy wzroście przychodów o 15 proc. zarobiła na czysto 33,9 mln zł. Wypłaciła TVN-owi kolejną dywidendę.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Tak zarabia się w telewizji naziemnej. TVN dostał kolejną dywidendę
fot. TTV

Przychody Stavki rok do roku poszły w górę ze 127,8 do 147,2 mln zł, czyli o 15,2 proc. Firma zarabia przede wszystkim z reklam i usług sponsoringowych na antenie TTV. Wpływy od obsługującego stację jako broker TVN Media zwiększyły się ze 121,46 do 141,11 mln zł. Z kolei przychody od TVN zmalały z 5,21 do 4,35 mln zł.

Koszty operacyjne Stavki zwiększyły się o 21,4 proc. do 103,98 mln zł. Stanowiące zdecydowaną większość wydatki na usługi obce poszły w górę z 77,02 do 94,41 mln, na podatki i opłaty – z 4,51 do 5,67 mln, a na wynagrodzenia – z 1,09 do 1,28 mln. W spółce pracują na etatach jedynie cztery osoby.

Wydatki wobec TVN wzrosły z 22,7 do 28,61 mln zł.

34 mln zł dywidendy dla TVN

Zysk operacyjny nadawcy TTV zwiększył się z 42,33 do 43,34 mln zł. Rentowność netto osłabiły natomiast wzrost kosztów finansowych z 591 tys. do 1,21 mln zł i naliczonego podatku dochodowego z 8,71 do 9,58 mln zł oraz spadek przychodów finansowych z 2 do 1,36 mln.

W konsekwencji zysk netto zmniejszył się z 35,03 do 33,92 mln zł.

TVN jako jedyny udziałowiec Stavki zdecydował, że jej zeszłoroczny zysk netto wypłacono mu do 15 lipca. Przed rokiem dywidenda od nadawcy TTV wynosiła 35,03 mln zł, w 2023 roku – 14,64 mln, a rok wcześniej – 18 mln zł.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu