Technologia Flash-OFDM ma wsparcie Siemensa

Siemens będzie promować nowy rodzaj szerokopasmowej komunikacji bezprzewodowej, który może stać się konkurencją dla usług Wi-Fi oraz sieci komórkowych 3G

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Niemiecki gigant telekomunikacyjny we współpracy z firmą Flarion Technologies, która opracowała  technologię Flash-OFDM (Orthogonal Frequency Division Multiplexing), będzie rozwijać produkty do budowy infrastruktury dla sieci komórkowych wykorzystujących to rozwiązanie. Pierwsze produkty Siemensa obsługujące Flash-OFDM trafią na rynek najprawdopodobniej w drugim kwartale przyszłego roku.

Transmisja OFDM polega na dzieleniu danych na subkanały, rozsyłaniu ich w dostępnym paśmie i ponownym „składaniu” w całość przez odbiornik. Flash-OFDM, opracowany przez Flarion, dodatkowo dynamicznie dostosowuje do dostępnych częstotliwości. Zaleta technologii to relatywnie duża szybkość przy równoczesnym wykorzystywaniu pasma w większości państw nieużywanego lub dostępnego bez licencji. Flash-OFDM korzysta z pasma 450MHz, które w krajach Europy Wschodniej – m.in. w Polsce – jest używane do obsługi telefonii komórkowej i to właśnie operatorzy z naszego regionu mogą stać się klientami Siemensa. Zwłaszcza, że konkurencyjne wobec Flash-OFDM usługi 3G są w Europie Wschodniej wciąż w powijakach. Szybkość transferu sięga 1,5Mbps, jest więc niższa, niż w sieciach Wi-Fi. Można jednak z niej korzystać np. w szybko jadącym pociągu.

Technologię już teraz testuje kilku dużych operatorów telefonii komórkowej – w tym Vodafone, Nextel Communications i T-Mobile. Nextel oferuje już nawet na terenie USA (dokładnie: w Północnej Karolinie) komercyjne usługi oparte na rozwiązaniu Flash-OFDM.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu