SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco” najchętniej czytane

Najwyższym czytelnictwem wśród tytułów prasowych w Polsce cieszą się tygodniki “Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco”, dalej plasuje się dwutygodnik “Przyjaciółka”. Liderem wśród dzienników jest “Gazeta Wyborcza”. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

“Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco” najchętniej czytane

Z ostatniej fali Polskich Badań Czytelnictwa “Gazeta Wyborcza” (Agora) z czytelnictwem na poziomie 13,80 proc. w kategorii dzienników wyprzedziła tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,62 proc. respondentów. Dalej plasują się: bezpłatne “Metro” Agory (6,46 proc.) oraz “Super Express” (6,29 proc.).

 

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Gazeta Wyborcza13,80%
Fakt13,62%
Metro (dziennik bezpłatny)6,46%
Super Express6,29%
Rzeczpospolita4,22%
Przegląd Sportowy3,76%
Dziennik Gazeta Prawna3,06%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,27%
Gazeta Podatkowa0,72%
Sport0,72%
Futbol News0,59%
Puls Biznesu0,31%
Parkiet Gazeta Giełdy0,20%


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 33,93 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,67 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 8,95 proc. zajmuje piąte miejsce wśród tygodników. 

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień33,93%
Życie na Gorąco18,67%
Chwila dla Ciebie14,76%
Angora11,50%
Newsweek8,95%
Gala8,19%
Auto Świat7,62%
Polityka7,13%
To i Owo7,04%
Wprost5,90%
Twoje Imperium5,87%
Na Żywo5,45%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV4,30%
Gość Niedzielny4,13%
Takie jest Życie3,93%
Teleprogramy3,90%
Rewia3,45%
Super TV3,42%
Przekrój3,39%
Motor3,25%
Świat i Ludzie2,38%
Imperium TV1,88%
Tele Max1,75%
Bella Relaks1,47%
Forum1,46%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,19%
Przewodnik Katolicki0,69%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,63%
Tygodnik Siedlecki0,63%
Tygodnik Ostrołęcki0,61%
Jarmark0,58%
City (tygodnik bezpłatny)0,57%
Panorama Leszczyńska0,51%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,40%
Waseet (tygodnik bezpłatny)0,38%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,25%
7 Dni (tygodnik bezpłatny)0,14%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,27 proc., „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 15,56 proc. oraz “Pani Domu” (Edipresse), po którą sięga 15,29 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest z kolei liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories. 

Dwutygodnikiprocent respondentów
Przyjaciółka17,27%
Tina15,56%
Pani Domu15,29%
Viva10,56%
Z Życia Wzięte9,36%
Komputer Świat6,79%
Party Życie Gwiazd6,23%
Tele Świat5,78%
Bravo4,03%
Show Magazyn o Gwiazdach3,76%
Świat Seriali3,68%
Sukcesy i Porażki3,23%
Bravo Sport2,74%
Bravo Girl1,81%
TV 141,11%
Monitor Księgowego0,47%


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,88 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 5,78 proc. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska)  wynikiem 11,43 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora), które mają 9,66 proc. czytelnictwa - wśród miesięczników wnętrzarskich. 

Miesięcznikiprocent respondentów
Twój Styl12,88%
Claudia11,43%
Cztery Kąty9,66%
Focus8,88%
Poradnik Domowy8,80%
Murator7,86%
Kobieta i Życie7,85%
Świat Kobiety7,24%
Olivia7,24%
Dobre Rady7,04%
Mój Piękny Ogród6,84%
National Geographic6,31%
Avanti5,78%
Auto Moto5,41%
Działkowiec5,37%
Mamo To Ja4,59%
CKM4,37%
Glamour4,35%
Ładny Dom4,12%
Pani4,11%
Przyślij Przepis!3,76%
Moje Mieszkanie3,62%
Joy3,56%
CD Action3,52%
Cosmopolitan3,42%
PC Format3,42%
Dom & Wnętrze3,37%
M jak mieszkanie3,23%
Samo Zdrowie3,22%
Playboy3,04%
Moje Gotowanie2,98%
Zdrowie2,89%
Auto Motor i Sport2,83%
Uroda2,65%
Zwierciadło2,58%
Elle2,56%
Moda na Zdrowie2,46%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,46%
Twoje Dziecko2,38%
Logo2,34%
Dziewczyna2,25%
Dobre Wnętrze2,22%
Kwietnik2,17%
Magazyn Futbol2,13%
Dziecko2,13%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,05%
Kuchnia2,04%
Mój Piękny Dom1,99%
Auto Świat Poradnik1,96%
Popcorn1,95%
Chip1,87%
Twój Maluszek1,75%
Świat Motocykli1,73%
Wróżka1,65%
Top Gear1,65%
Charaktery1,65%
Focus Historia1,63%
Burda1,62%
Vita1,60%
Majster1,57%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)1,57%
National. Geographic. Traveler1,51%
Men's Health1,50%
Forbes1,41%
Reader's Digest1,37%
Na ścieżkach życia1,30%
Twist1,29%
M jak Mama1,24%
Zbuduj Dom1,23%
Tak Mieszkam1,14%
InStyle1,14%
Sól i Pieprz0,94%
Przepis na Ogród0,92%
Shape0,90%
21. wiek0,83%
Weranda0,79%
Voyage0,77%
Sukces0,77%
Podróże0,76%
Hot Moda & Shopping0,65%
Play0,60%
Architektura-Murator0,54%
Fun Club0,54%
Żagle0,45%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny0,42%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,66 proc. respondentów. 

Dwumiesięcznikiprocent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik3,66%
Komputer Świat Gry2,10%
Auto Świat 4x42,08%
Rodzice1,91%
Komputer Świat Ekspert1,83%
Elle Decoration0,66%
Style i Charaktery0,56%
Weranda Country0,36%
Polska Wita0,21%


 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca do listopada 2010 roku na losowej próbie 24 280 ogólnopolskiej przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

*- Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (czerwiec: wrzesień 2010; próba 8020), “7 Dni” (listopad 2010; próba 20 261), “Pani Domu” (czerwiec 2010; próba 20 274), “Magazyn Futbol” (sierpień: listopad 2010; próba 8094).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco” najchętniej czytane

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
piotr
GALA? tam nie ma nic konkretnego do czytania! Szkoda kasy.
odpowiedź
User
MistrzCiętejRiposty
ŚmeleTydzień?!! Życie Na Zimno?!!!! Ludzie a co wy za pierdoły czytacie?!!!! Na litość boską! Oczadzieliście?!!!!!!!!
odpowiedź
User
Srasia
Ludzie tego nie czytają tylko wykładają tym kuwety dla kota oraz tradycyjnie kosze na śmieci, żeby się brudy do ścianek nie przyklejały. A że Śmiele Śmidzień i Szycie na Zimno jest najtańsze to kupują właśnie to barachło.
odpowiedź