SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Tele Tydzień” liderem czytelnictwa tygodników. „Przyjaciółka” na czele dwutygodników

W okresie od czerwca do listopada 2013 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce pozostał „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwszym miejscu utrzymała się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

okładka

okładka "Tele Tydzień"

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od czerwca do listopada 2013 roku sięgało 26,02 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,61 pkt. proc.

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,59 proc. respondentów (wzrost o 0,63 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,94 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,26 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 12,37 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 1,28 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,72 proc. czytelników, czyli o 1,04 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,53 proc. do 5,81 proc.

Tygodniki

czerwiec 2013 : listopad 2013

czerwiec 2012 : listopad 2012

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

26,02%

27,63%

Życie na Gorąco

17,59%

16,96%

Chwila dla Ciebie

13,94%

13,26%

Angora

12,37%

11,09%

Newsweek

8,72%

7,68%

Auto Świat

7,03%

5,99%

Wprost

5,81%

5,53%

Twoje Imperium

5,20%

4,86%

To & Owo

4,95%

4,70%

Polityka

4,81%

5,70%

Na Żywo

4,79%

4,22%

kropka tv

3,99%

3,49%

Gość Niedzielny

3,87%

3,95%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

3,34%

3,60%

Rewia

3,07%

2,52%

Motor

2,82%

2,45%

Świat & Ludzie

2,37%

1,93%

Przekrój

2,25%

2,09%

Super TV

2,04%

2,46%

Uważam Rze inaczej pisane

2,02%

3,19%

Teleprogramy

2,01%

2,40%

Teraz

1,43%

1,09%

Tele Max

1,36%

1,33%

W Sieci

1,17%

-

Tygodnik Siedlecki

0,76%

0,68%

Tygodnik Ostrołęcki

0,70%

0,53%

MM Moje Miasto

0,47%

0,51%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,43%

0,48%

City

0,41%

0,20%

Teraz Opole

0,06%

0,01%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od czerwca do listopada ub.r., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 13,87 proc. respondentów, czyli o 0,49 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie 2012 roku.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 13,85 proc. do 13,71 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,72 pkt. proc. i wyniosło 11,69 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,33 proc. respondentów (do góry o 1,52 pkt. proc.). Do czerwca 2012 roku magazyn ten był miesięcznikiem.

Dwutygodniki

czerwiec 2013 : listopad 2013

czerwiec 2012 : listopad 2012

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Przyjaciółka

13,87%

14,36%

Pani Domu

13,71%

13,85%

Tina

11,69%

12,41%

Naj

11,33%

9,81%

Viva

9,32%

9,26%

Gala

9,24%

8,27%

Z Życia Wzięte

7,91%

8,13%

Party Życie Gwiazd

7,61%

6,71%

Show

5,24%

4,03%

Tele Świat

4,96%

4,90%

Takie jest Życie

4,56%

3,85%

Świat Seriali

3,40%

3,40%

Sukcesy i Porażki

3,26%

2,81%

Bravo

2,42%

2,61%

Flesz Gwiazdy & Styl

2,36%

1,92%

Bravo Sport

1,93%

2,02%

Grazia

1,89%

-

Relaks

1,69%

1,22%

TV14

1,38%

1,21%

Forum

1,05%

-


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca 2012 roku do listopada 2012 roku na losowej próbie 24 037 przypadków i w okresie od czerwca 2013 roku do listopada 2013 roku na losowej próbie 20 480 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od czerwca do lipca 2013 roku nie był badany tygodnik „Kropka.tv”, a w okresie od października do listopada 2013 - „Przekrój”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” liderem czytelnictwa tygodników. „Przyjaciółka” na czele dwutygodników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl