SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Tele Tydzień” liderem czytelnictwa wśród tygodników, a „Przyjaciółka” - dwutygodników

„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale - tak jak wszystkie tytuły z czołowej dziesiątki - zanotował on spadek popularności. Z kolei na czele dwutygodników znalazła się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

„Tele Tydzień” liderem czytelnictwa wśród tygodników, a „Przyjaciółka” - dwutygodników

W okresie od września 2012 roku do lutego 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,58 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,20 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 16,54 proc. respondentów (spadek o 1,37 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,32 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,30 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,11 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,86 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,88 proc. czytelników, czyli o 0,92 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,65 proc. do 5,66 proc.

Wirtualnemedia.pl wrzesień 2012 - luty 2013 wrzesień 2011 - luty 2012
PBC
Tytuł Procent respondentów
Tele Tydzień 27,58% 31,78%
Życie na Gorąco 16,54% 17,91%
Chwila dla Ciebie 13,32% 14,30%
Angora 11,11% 11,97%
Newsweek 7,88% 8,80%
Auto Świat 5,96% 6,64%
Wprost 5,66% 6,65%
Polityka 5,48% 6,29%
Twoje Imperium 4,66% 5,22%
To & Owo 4,45% 5,34%
Na Żywo 4,23% 4,59%
Gość Niedzielny 3,75% 3,81%
kropka tv 3,55% -
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 3,51% 3,85%
Uważam Rze inaczej pisane 2,87% 2,88%
Rewia 2,69% 3,15%
Teleprogramy 2,45% 3,66%
Motor 2,39% 2,91%
Super TV 2,28% 3,08%
Świat & Ludzie 2,26% 2,23%
Przekrój 2,13% 3,03%
Tele Max 1,27% 1,41%
W Sieci 1,18% -
Forum 1,16% 1,30%
Teraz 1,14% 1,29%
Tygodnik Siedlecki 0,66% 0,74%
Tygodnik Ostrołęcki 0,57% 0,72%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,48% 0,45%
Panorama Leszczyńska 0,48% 0,45%
MM Moje Miasto 0,47% 0,55%
Gazeta Regionalna 0,46% 0,59%
Jarmark 0,19% 0,44%
City 0,15% 0,34%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,15% 0,24%
Teraz Opole 0,04% 0,06%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od września ub.r. do lutego br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,33 proc. respondentów, czyli o 0,79 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,76 proc. do 14,00 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,12 pkt. proc. i wyniosło ono 12,59 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,00 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.

Wirtualnemedia.pl wrzesień 2012 - luty 2013 wrzesień 2011 - luty 2012
PBC
Tytuł Procent respondentów
Przyjaciółka 14,33% 15,12%
Pani Domu 14,00% 15,76%
Tina 12,59% 14,71%
Naj 11,00% -
Viva 9,46% 10,54%
Gala 8,51% 9,48%
Z Życia Wzięte 8,04% 8,63%
Party Życie Gwiazd 6,60% 7,02%
Tele Świat 5,14% 5,40%
Show 4,15% 4,07%
Takie jest Życie 3,71% 3,59%
Świat Seriali 3,16% 3,45%
Sukcesy i Porażki 3,04% 3,14%
Bravo 2,65% 3,05%
Bravo Sport 1,98% 2,28%
Flesz Gwiazdy & Styl 1,90% 1,73%
Grazia 1,76% -
TV14 1,26% 1,15%
Relaks 1,26% 1,54%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2011 roku do lutego 2012 roku na losowej próbie 24 224 przypadków i w okresie od września 2012 roku do lutego 2013 roku na losowej próbie 23 112 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W styczniu 2013 roku i w lutym 2013 roku nie były badane następujące tygodniki: „Anonse” (wyd. pomorskie), „Gazeta Regionalna”, „Jarmark”, „Kropka tv” i „Panorama Leszczyńska”, a w okresie wrzesień 2012 – styczeń 2013 – „W sieci”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” liderem czytelnictwa wśród tygodników, a „Przyjaciółka” - dwutygodników

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jacenty
Dziwi mnie niska popularność popularność "to&owo" TV. Przejrzyste programy TV, ale to nic takiego. Kupuję, przede wszystkim, ze względu na "Porady TV SAT", inż. Jarosława Kucharka. Odpowiedzi na pytania czytelników na najwyższym poziomie! Facet ma wiedzę, i się nią dzieli!
9 8
odpowiedź