SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Teleranek” porażką TVP1. Program śledziło 240 tys. widzów, w tym tylko 14 tys. dzieci

Reaktywowany przez TVP1 „Teleranek” miał średnio 240 tys. widzów, a stacja w czasie jego emisji przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Program jeszcze gorzej wypadł wśród widzów dziecięcych. Wpływy z reklam wyniosły 494 tys. zł.

Article

Wznowiony po latach program „Teleranek” na antenie TVP1 pokazywany był w niedziele ok. godz. 9.30, w okresie od 6 marca do 12 czerwca br. Średnia widownia wszystkich czternastu premierowych odcinków wyniosła 240 tys. osób, co przełożyło się na zaledwie 3,01 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 2,11 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Magazyn wypadł fatalnie w swojej docelowej grupie, czyli wśród dzieci w wieku od 4 do 12 lat. W tym ujęciu jego widownia wyniosła 14 tys. osób, co przełożyło się na tylko 1,82 proc. udziału w rynku (jeszcze mniej, niż w grupach 4+ i 16-49).
Największą widownię przyciągnął trzeci odcinek, który śledziło średnio 461 tys. widzów.

Trzy topowe odcinki „Teleranka”

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Data

Start

Koniec

AMR

SHR%

20-03-2016

09:26:40

09:49:01

460 968

5,58%

03-04-2016

09:32:14

09:57:07

346 290

4,55%

01-05-2016

09:46:00

10:10:38

302 372

3,60%

Jedynka w paśmie nadawania programu zdecydowanie przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce wśród tzw. „wielkiej czwórki” zajął TVN z udziałem na poziomie 13,86 proc., nadający w tym czasie magazyn „Dzień Dobry TVN”. Drugi był Polsat (7,71 proc.; animacje), a trzecia - TVP2 (6,88 proc.; filmy dokumentalne i powtórki „Barw szczęścia”).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.

Widownia produkcji na tle konkurencji

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVN

1 105 378

13,86%

446 975

14,29%

Polsat

614 728

7,71%

338 790

10,83%

TVP2

548 994

6,88%

192 598

6,16%

TVP1 - Teleranek

240 423

3,01%

66 048

2,11%

Wpływy reklamowe wokół misyjnej produkcji wyniosły 494 tys. zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

W „Teleranku” znajdują się informacje o aktualnych wydarzeniach z różnych dziedzin: muzyki, sportu, kultury, technologii, a także żartobliwe wiadomości. Program opowiada także o ciekawych zajęciach, zachęca do rozwijania zainteresowań. Młodzi widzowie mogą wziąć udział w konkursach z nagrodami oraz komentować program w mediach społecznościowych. Audycję prowadziła czwórka dzieci: Ola, Zosia, Iwo i Bernard.

Na chwilę obecną nie wiadomo, czy Jedynka będzie kontynuować audycję. Centrum Informacji Telewizji Polskiej poinformowało nas, że właśnie trwają prace nad jesienną ramówką, a ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły.

„Teleranek” był emitowany co niedzielę w TVP1 od 1972 do 2009 roku, z krótką przerwą w stanie wojennym. Zdjęcie programu z ramówki kilka lat temu uzasadniano jego malejącą oglądalnością (śledziło go wówczas 670 tys. widzów) i wyczerpaniem się formuły.

Dodajmy, że „Teleranek” to jeden z kilku programów sprzed lat wznowionych w wiosennej ramówce przez Telewizję Polską. W TVP2 emitowana była „Sonda 2” i „Kocham Cię, Polsko!”, a TVP1 pokazywała nowe odcinki „Pegaza”. Stacja nadal pokazuje program Jana Pospieszalskiego „Warto rozmawiać”, którego ostatni odcinek w wiosennej ramówce br. wyemitowany zostanie 28 czerwca br.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 10,19 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Teleranek” porażką TVP1. Program śledziło 240 tys. widzów, w tym tylko 14 tys. dzieci

53 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dziad
Zadne zaskoczenie. Stare dziady, dorywajac sie do wladzy w TVP, zaczely robic telewizje na podstawie przeblyskow z dziecinstwa. To nie moglo sie udac.
odpowiedź
User
iam
"porażka" to drugie imię wiosny 2016 w TVP.
odpowiedź
User
Gie
Tak to jest jak dobra zmiana bierze się za robienie programów telewizyjnych. Nie zlecą badań tylko reaktywują. Sonda 2 też raczej sukcesem nie była. Pegaz tak samo. Wszystko robione naprędce, według podobnych schematów co pierwowzory. Jakby nie patrzeć ciut się zmieniło przez ostatnie kilkanaście lat. Zmieniło się i w telewizji i w ludziach. Jeśli dobrze czytałem to jeszcze chcą reaktywować Wielką grę. To dopiero będzie klapa.
odpowiedź
User
spa
Wrócił Teleranek... miejmy nadzieję, że nie po to, żeby znów kiedyś się powtórzyła "niedziela bez Teleranka"...
85 14
odpowiedź
User
:D
Badania oglądalności Nielsena. Czemu mnie to nie dziwi ? Nie jestem lemingiem. xD


Oczywiscie Osrodek Badawczy "Dobra Zmiana" twierdzi,ze Teleranek oglada 99% spoleczenstwa.
98 15
odpowiedź