SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telewizja i internet najważniejszymi źródłami informacji dla internautów przed wyborami prezydenckimi

Telewizja pozostaje głównym źródłem informacji i wiedzy na temat kandydatów w wyborach prezydenckich. Korzystało z niej 69,6 proc. internautów, którzy głosowali w wyborach prezydenckich. 57,3 proc. wskazało na serwisy internetowe, a ok. 30 proc. na radio i prasę codzienną, które zajmują niemal tę samą pozycję co media społecznościowe - wynika z badania MEC.

Shutterstock.com Article

Telewizja, serwisy internetowe, radio, prasa codzienna, media społecznościowe, tygodniki opinii i blogi - tak wygląda ranking źródeł informacji na temat kandydatów w wyborach prezydenckich stworzony przez polskich internautów.

Wśród e-wyborców w wieku 18-24 lata to serwisy internetowe prowadzą w rankingu źródeł informacji o kandydatach. 40 proc. najmłodszych e-wyborców deklarowało też, że wiedzę o kandydatach pozyskiwało z mediów społecznościowych.

Znaczne różnice w podejściu do źródeł informacji wykazuje analiza deklaracji e-wyborców Andrzeja Dudy i Bronisława Komorowskiego (mowa o internautach, którzy w II turze oddali głos na jednego z tych kandydatów). E-wyborcy Komorowskiego w znacznie większym stopniu czerpali wiedzę z telewizji (twierdzi tak blisko 80 proc. z nich, wobec niespełna 61 proc. e-wyborców Dudy).

Z kolei głosujący na Dudę znacznie częściej powoływali się na media społecznościowe jako źródło wiedzy o kandydatach - social media były ich trzecim głównym (po telewizji i serwisach internetowych, a przed dziennikami i radiem) kanałem.

To e-wyborcy Dudy znacznie częściej niż zwolennicy urzędującego prezydenta twierdzili też, że weszli na strony internetowe kandydatów. Takie wizyty zadeklarowało 41 proc. internautów popierających Dudę, w porównaniu do niespełna 1/3 e-wyborców Komorowskiego.

W ramach badania sprawdzono także gotowość internautów, którzy nie wzięli udziału w żadnej turze wyborów prezydenckich, do zagłosowania gdyby odbywały się one przez internet. Aż 8 na 10 niegłosujących w wyborach internautów stwierdziło, że wzięłoby wówczas udział w głosowaniu.

Badanie zostało zrealizowano przez agencję mediową MEC w dniach 25-26 maja 2015 r. metodą CAWI na próbie 800 internautów w wieku 18+.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Telewizja i internet najważniejszymi źródłami informacji dla internautów przed wyborami prezydenckimi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl