Telewizja i internet najważniejszymi źródłami informacji dla internautów przed wyborami prezydenckimi

Telewizja pozostaje głównym źródłem informacji i wiedzy na temat kandydatów w wyborach prezydenckich. Korzystało z niej 69,6 proc. internautów, którzy głosowali w wyborach prezydenckich. 57,3 proc. wskazało na serwisy internetowe, a ok. 30 proc. na radio i prasę codzienną, które zajmują niemal tę samą pozycję co media społecznościowe - wynika z badania MEC.

km
km
Udostępnij artykuł:

Telewizja, serwisy internetowe, radio, prasa codzienna, media społecznościowe, tygodniki opinii i blogi - tak wygląda ranking źródeł informacji na temat kandydatów w wyborach prezydenckich stworzony przez polskich internautów.

grafika

Wśród e-wyborców w wieku 18-24 lata to serwisy internetowe prowadzą w rankingu źródeł informacji o kandydatach. 40 proc. najmłodszych e-wyborców deklarowało też, że wiedzę o kandydatach pozyskiwało z mediów społecznościowych.

Znaczne różnice w podejściu do źródeł informacji wykazuje analiza deklaracji e-wyborców Andrzeja Dudy i Bronisława Komorowskiego (mowa o internautach, którzy w II turze oddali głos na jednego z tych kandydatów). E-wyborcy Komorowskiego w znacznie większym stopniu czerpali wiedzę z telewizji (twierdzi tak blisko 80 proc. z nich, wobec niespełna 61 proc. e-wyborców Dudy).

grafika

Z kolei głosujący na Dudę znacznie częściej powoływali się na media społecznościowe jako źródło wiedzy o kandydatach - social media były ich trzecim głównym (po telewizji i serwisach internetowych, a przed dziennikami i radiem) kanałem.

grafika

To e-wyborcy Dudy znacznie częściej niż zwolennicy urzędującego prezydenta twierdzili też, że weszli na strony internetowe kandydatów. Takie wizyty zadeklarowało 41 proc. internautów popierających Dudę, w porównaniu do niespełna 1/3 e-wyborców Komorowskiego.

W ramach badania sprawdzono także gotowość internautów, którzy nie wzięli udziału w żadnej turze wyborów prezydenckich, do zagłosowania gdyby odbywały się one przez internet. Aż 8 na 10 niegłosujących w wyborach internautów stwierdziło, że wzięłoby wówczas udział w głosowaniu.

Badanie zostało zrealizowano przez agencję mediową MEC w dniach 25-26 maja 2015 r. metodą CAWI na próbie 800 internautów w wieku 18+.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style