Telewizja najważniejszym źródłem wiadomości lokalnych, wygrywa z gazetami i internetem

Mieszkańcy miast w USA najczęściej poszukują wiadomości lokalnych w telewizji, najpopularniejsza jest prognoza pogody i informacje drogowe, a miejscowe gazety są czytane najchętniej w drukowanej formie - wynika z badań Pew Research Center.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Aby zbadać odbiór lokalnych mediów przez mieszkańców firma Pew Research Center prowadziła sondaże w trzech amerykańskich miastach różniących się wielkością oraz strukturą demograficzną - Denver w stanie Kolorado, gdzie jedna piąta mieszkańców posługuje się językiem hiszpańskim, Macon w Georgii z 40-procentową populacją Afroamerykanów oraz Sioux City w stanie Iowa, gdzie przeważająca większość obywateli to biali.

Z badań wynika, że dla społeczności we wszystkich trzech miastach najważniejszym źródłem informacji lokalnych są działające tam stacje telewizyjne. To medium jako najistotniejsze w zdobywaniu wiedzy o własnym mieście i regionie wskazało 68 proc. mieszkańców Sioux City, 66 proc. respondentów w Macon i 58 proc. w Denver.

grafika

Z lokalną telewizją konkurencję przegrywa prasa. Raport Pew Research Center wskazuje, że gazety są źródłem lokalnych newsów dla 40 proc. badanych w Sioux City, 36 proc. obywateli Macon i tylko 23 proc. mieszkańców Denver. Także w Sioux City największa liczba (70 proc.) odbiorców prasy przyznaje, że czyta ją w tradycyjnej papierowej formie. Drukowane wydania cieszą się najmniejszym powodzeniem wśród Amerykanów mieszkających w Denver, gdzie 63 proc. czytelników gazet woli jej drukowaną wersję od elektronicznego odpowiednika.

grafika

Badanie wykazało spore różnice w dostępie do internetu wśród mieszkańców trzech wspomnianych miast. W Denver 70 proc. obywateli ma stały dostęp do sieci, w Sioux City internetu używa połowa, a w Macon 48 proc. mieszkańców. Ta statystyka ma wpływ na traktowanie internetu jako źródła lokalnych wiadomości. Pod tym względem sieć jest istotna dla 45 proc. mieszkańców Denver, w Macon ten odsetek wynosi już 38 proc., by w przypadku Sioux City zmaleć do 33 proc. Wielkim przegranym w dostarczaniu internautom lokalnych newsów okazują się platformy społecznościowe. We wszystkich trzech badanych miastach jedynie ok. 8 proc. respondentów wskazało media społecznościowe jako przestrzeń, w której poszukują oni informacji o swoim regionie.

grafika

Jeżeli chodzi o rodzaj lokalnych informacji, które są najbardziej poszukiwane przez respondentów badania Pew Research Center we wszystkich trzech miastach na czoło wysuwa się prognoza pogody, która wyprzedza informacje dotyczące komunikacji i sytuacji na drogach, materiały sportowe oraz te, które opowiadają o problemach lokalnych społeczności.

grafika

Badanie zostało przeprowadzone przez Pew Research Center w okresie od 8 lipca do 18 sierpnia 2014 r. metodą kwestionariuszy wysyłanych pocztą. Badaniem objęto 1 tys. mieszkańców Denver, 1,3 tys. mieszkańców Macon oraz 1,1 tys. mieszkańców Sioux City

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję