SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telewizja Polska chce zlecić audyt badania oglądalności realizowanego przez Nielsen Audience Measurement

Biuro koordynacji programowej Telewizji Polskiej szuka firmy, która przeprowadzi audyt panelu telemetrycznego Nielsen Audience Measurement. Właśnie poinformowało o zamiarze przeprowadzenia dialogu technicznego w tej sprawie.

siedziba Telewizji Polskiej, fot. TVP Article

Jak podaje TVP w opublikowanym ogłoszeniu, celem dialogu technicznego jest rozpoznanie możliwości sprawdzenia kwestii dotyczących panelu telemetrycznego realizowanego przez Nielsen Audience Measurement.

Sprawdzone mają być m.in. reprezentatywność badania założycielskiego dla populacji Polaków korzystających z telewizji, poprawność procedur oraz rekrutacja do panelu, zgodność jego struktury z badaniem założycielskim. TVP chce też sprawdzić zgodność prowadzonego pomiaru telemetrycznego z faktyczną oglądalnością kanałów telewizyjnych w Polsce. Ponadto wybrana firma będzie kontrolować przestrzeganie standardów realizacji badania i jego jakość.

Telewizja Polska zamierza także zlecić audyt panelu telemetrycznego Nielsen Audience Measurement pod kątem zgodności z powszechnie akceptowanymi międzynarodowymi standardami TAM (Television Audience Measurement).

Firmy zainteresowane udziałem w dialogu ogłoszonym przez TVP mogą składać wnioski o dopuszczenie do dialogu do 20 czerwca br. Do dialogu mają zostać zaproszeni wszyscy, którzy takie wnioski złożą. Na obecnym etapie TVP nie podaje terminu przeprowadzenia rozmów z zainteresowanymi firmami.

Władze Telewizji Polskiej od kilkunastu tygodni próbują podważyć wiarygodność badań telemetrycznych realizowanych przez NAM. W połowie kwietnia prezes TVP Jacek Kurski ocenił, że w panelu tego badania jest zbyt mało gospodarstw domowych (ok. 2 tys.) i są one rozmieszczone w całym kraju w sposób niereprezentatywny dla ogółu społeczeństwa, np. za mało jest osób z małych miejscowości położonych daleko od dużych miast. W połowie maja Kurski dodał m.in., że wśród uczestników badania jest za mało osób w wieku ponad 70 lat i mieszkających w województwach, w których PiS ma największe poparcie, ponadto panelistów nie pyta się w ogóle o poglądy polityczne.

W drugiej połowie maja TVP ogłosiła dialog techniczny dotyczący wspólnego pomiaru oglądalności w telewizji i internecie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska chce zlecić audyt badania oglądalności realizowanego przez Nielsen Audience Measurement

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz
niech przeprowadzą audyt u siebie, dlaczego nie ma nic ciekawego do oglądania w TVP1... będzie taniej :D
przecież w tej TVP nie ma co oglądać :(
a w TVP 1 to już w ogóle same nudy i jakieś seriale typu Bodo robione amatorsko, koszmar jakiś :(
25 13
odpowiedź
User
Nie mam zaufania do Nielsena.
Chciałbym poznać wyniki oglądalności stacji telewizyjnych przeprowadzone przez niezależną od partii politycznych firmę zajmującą się telemetrią.
Kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą. W tym szaleństwie jest metoda.
Nielsen coraz bardziej sie pogrąża mętnymi tłumaczeniami broniąc się przed transparentnością badań.
Jak są prowadzone takie badania i kto je firmuje ?
Koncern Nielsen nie słynie wcale z rzetelności. Już wiele razy był przyłapywany na świecie na błędach lub wręcz manipulacjach wynikami oglądalności. CNBC (kanał ekonomiczny należący do NBC) w styczniu br. jako pierwsza sieć telewizyjna zdecydowała się na zrezygnowanie z usług Nielsena.
W przeszłości z tą firmą spierał się koncern NBC. Nawet sam „New York Times” skrytykował system ratingów opracowany przez Nielsen, uznając, że podawano tam nieprawidłowe i niedokładne dane dotyczące sieci telewizyjnych co najmniej przez 7 miesięcy. Nielsen przyznał się do tego błędu i obiecał poprawę.
W USA, podobnie jak w Polsce, Nielsen nie liczy każdego widza, ale buduje grupę reprezentacyjną i przelicza oglądalność na podstawie procentowego udziału oglądalności. Nie uwzględnia np. ludzi oglądających programy informacyjne przez internet, a przecież jest to gałąź, którą Telewizja Polska ma rozwiniętą jak mało kto.
15 30
odpowiedź
User
nkk
Chciałbym poznać wyniki oglądalności stacji telewizyjnych przeprowadzone przez niezależną od partii politycznych firmę zajmującą się telemetrią.

Proszę bardzo. Może te prowadzone przez Nielsena?
29 10
odpowiedź
User
Nie znam się
Kolego „nie mam zaufania do Nielsena" - jak jeszcze parę miesięcy temu TVP liderowała w wielu rankingach oglądalności to jakoś nikt z kierownictwa się nie czepiał i wszyscy byli zadowoleni, a biuro reklamowe wręcz zapchane reklamodawcami. Jak się dzieje gorzej, to zamiast zmiany programu, TVP chce zmienić firmę badającą oglądalność. Na Woronicza wszystkich przeraża wizja, że z przekazem docierają do coraz to mniejszej grupy widzów. Sam kiedyś uważałem, że Wiadomości były może nieco skrzywione, ale jednak dobrym serwisem. Dzisiaj nie mogę tego oglądać, ze względu na wazelinę, który wypływa w tym czasie z telewizora. Nie tędy droga.
29 11
odpowiedź
User
Jasio
"Prawda prawdą, ale racja musi być po naszej stronie!"
Jacuś tak długo nie odpuści, aż w końcu wyniki oglądalności zaakceptuje ....
Jak się pozbyć tego c.h.o.l.e.r.n.e.g.o abonamentu z prądem w przyszłości?
21 10
odpowiedź