SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telewizja Polska chciała kupić „Przegląd Sportowy”. Szkolnikowski: RASP nie chciał poddać się repolonizacji

Dyrektor TVP Sport Marek Szkolnikowski ujawnił, że Telewizja Polska złożyła Ringier Axel Springer Polska ofertę kupna dziennika „Przegląd Sportowy”. - Przegraliśmy z polityką. Koledzy z RASP-u uznali, że nie poddadzą się repolonizacji mediów - stwierdził Szkolnikowski.

Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport Article

We wtorek na antenie internetowego radia Weszlo FM Marek Szkolnikowski zaznaczył, że propozycję przejęcia wydawania „Przeglądu Sportowego” Telewizja Polska złożyła dużo przed tym, jak we wrześniu br. z „PS” rozstali się Przemysław Rudzki i Michał Pol (ten drugi został partnerem w agencji marketingu sportowego Sport Brokers).

- Przegraliśmy z polityką. Koledzy z RASP-u uznali, że nie poddadzą się repolonizacji mediów, nie chcą, żeby „Przegląd Sportowy” trafił w ręce Telewizji Polskiej. Bardzo żałuję, bo chciałem połączyć siły i stworzyć takie konsorcjum sportowe - stwierdził dyrektor TVP Sport.

Pojawiła się też inna przeszkoda przy ewentualnej transakcji. - Było też bardzo dużo kwestii formalno-prawnych, bo nie do końca było jasne, czy Telewizja Polska może w ogóle kupić komercyjny podmiot. Więc przy takiej zdecydowanej odmowie i takich napiętrzających się problemach uznaliśmy, że to nie jest pomysł warty kontynuacji - zaznaczył Szkolnikowski.

Wyjaśnił również, dlaczego publiczny nadawca był zainteresowany kupnem „Przeglądu Sportowego”. - Sama nazwa, brand to wielka marka w Polsce. Ponadto moglibyśmy połączyć redakcje i dziennikarze, którzy występują u nas przed kamerą, i nasze gwiazdy mogłyby pisać felietony. Z kolei dziennikarze z „Przeglądu” mogliby pisać na naszą stronę internetową - opisał. - Można by połączyć serwisy TVP Sport i „Przeglądu Sportowego” i stworzyć trzecią siłę w Polsce jeśli chodzi o strony sportowe - podsumował.

Pogłoski o rozmowach nt. sprzedaży „PS”

Rok temu WP SportoweFakty podały, że wiosną ub.r. Ringier Axel Springer Polska prowadził rozmowy z agencją marketingową Arskom Group dotyczące sprzedaży praw do „Przeglądu Sportowego”. - Nie prowadzimy obecnie żadnego projektu sprzedażowego dot. naszych tytułów - przekazała wtedy portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Skrzypek-Makowska, group communications manager w RASP.

Natomiast Arskom Group w ub.r. zrezygnowała z wydawania magazynów „FourFour Two” i „Stuffu”.

Według danych ZKDP w pierwszych trzech kwartałach br. średnia sprzedaż ogółem „Przeglądu Sportowego” wynosiła 21 430 egz., po spadku o 13,4 proc. w skali roku. Natomiast serwis Przegladsportowy.pl we wrześniu br. zanotował 2,31 mln użytkowników, 19,58 mln odsłon oraz 32 minuty i 57 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (według badania Gemius/PBI).

Wyniki sprzedażowe „Przeglądu Sportowego” maleją systematycznie od ponad 10 lat. W 2010 roku średnia sprzedaż ogółem dziennika wynosiła 50 904 egz., w 2013 roku - już tylko 38 272 egz., a od 2016 roku - poniżej 30 tys. egz.

Ringier Axel Springer Polska jest wydawcą „PS” od jesieni 2007 roku, przejął tytuł od Marquard Media Polska. W drugim kwartale 2020 roku funkcję redaktora naczelnego dziennika obejmie Michał Kołodziejczyk, poprzednio szef WP SportoweFakty.

TVP zainteresowana transmisjami z Pucharu Polski

Na antenie Weszło FM Marek Szkolnikowski potwierdził, że Telewizja Polska jest zainteresowana pokazywaniem rozgrywek piłkarskiego Pucharu Polski i Fortuny I Ligi. - Bardziej Pucharem Polski, bo to format skrojony pod Telewizję Polską, mniej I ligą, ale o jednym i drugim ciepło myślimy - powiedział.

Obecnie obie rozgrywki można oglądać na antenie kanałów sportowych Polsatu, umowa zawarta jesienią 2017 roku będzie obowiązywała do końca sezonu 2020/2021.

TVP Sport w czerwcu ub.r. pojawił się na trzecim multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, a pod koniec grudnia ub.r. zaczął być nadawany w wersji HD na ósmym multipleksie.

Według danych Nielsen Audience Measurement w październiku br. średnia oglądalność minutowa stacji wynosiła 91 030 widzów, a udział w rynku oglądalności - 1,47 proc., wobec 0,66 proc. rok wcześniej.

Na początku br. władze Telewizji Polskiej wyraziły chęć przejęcia zasobów platformy Showmax, która wycofała się wtedy z naszego kraju. - Jako członek zarządu mogę powiedzieć, że jesteśmy potencjalnie zainteresowani zakupem serwisu i licencji platformy Showmax. Byłoby to uzupełnieniem dla naszej mocno rozwijającej się platformy VOD TVP. Oczywiście ostateczną decyzję będziemy mogli podjąć po przeprowadzeniu wyceny i potwierdzeniu co do zawartości oferty - mówił Maciej Stanecki, wówczas członek zarządu Telewizji Polskiej.

Ostatecznie do transakcji nie doszło, a wiosną br. Stanecki został odwołany z zarządu TVP, jednocześnie powołano tam Marzenę Paczuską i Mateusza Matyszkowicza.

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska chciała kupić „Przegląd Sportowy”. Szkolnikowski: RASP nie chciał poddać się repolonizacji

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Eksport mediowy
Jeden. Marek to nawet Real Madryt kupował. Miał łączyć drużynę swojej Redakcji z pierwszą drużyną Realu i wygrać puchar prezesa. Nawet umowa już był, ale okazało się, że nie ma pieniędzy.
Ale nie wiem czy to ten sam.
61 10
odpowiedź
User
widz
"Było też bardzo dużo kwestii formalno-prawnych, bo nie do końca było jasne, czy Telewizja Polska może w ogóle kupić komercyjny podmiot" - aha, czyli najpierw zrobili, a później pomyśleli. Bardzo profesjonalne podejście w TVP!
77 11
odpowiedź
User
internauta
Kiedy TVP złoży ofertę kupna Netflixa? Czy może i ją stać? Pomyśli się później!
70 12
odpowiedź
User
kolega
Fakt , że Pan Szkolnikowski pozwala na pełnienie swojej funkcji Prezesowi Kurskiemu a nawet Premierowi Morawieckiemu zasługuje na najwyższe uznanie . Aczkolwiek to pewnie też tylko kwestia czasu ...
45 5
odpowiedź
User
Dat
Podobno Mareczek chciał kupić tez Słońce, ale okazalo się ze jest dość daleko i nie ma jak tam dojechać.
56 7
odpowiedź