SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telewizja Puls z 214 mln zł wpływów i 27 mln zł zysku, ma 126 mln zł w obligacjach i na koncie

W ub.r. Telewizja Puls osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 1,5 proc. do 213,78 mln zł, z czego zdecydowana większość pochodziła z reklam. Firma zanotowała 27,1 mln zł zysku netto, liczy, że spadek rynku reklamy telewizyjnej wskutek epidemii koronawirusa zostanie osłabiony przez wzrost oglądalności jej stacji - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Dariusz Dąbski, prezes Telewizji PulsDariusz Dąbski, prezes Telewizji Puls

W sprawozdaniu finansowym Telewizji Puls podano, że jej przychody ze sprzedaży czasu reklamowego zwiększyły się o 1,4 proc. - z 203,64 do 206,58 mln zł, a ze sponsoringu - o 6,4 proc., z 6,48 do 6,89 mln zł.

Natomiast przychody z SMS-ów zwiększyły się z 4 do 14 tys. zł, a te określone jako pozostałe zmalały z 406 do 299 tys. zł.

Telewizja Puls jest nadawcą dwóch stacji dostępnych w naziemnej telewizji cyfrowej. Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. udział TV Puls w rynku oglądalności zwiększył się z 3,4 do 3,5 proc., a Puls2 - z 1,88 do 1,91 proc. Brokerem reklamowym obu kanałów jest TVN Media.

Przychody krajowe nadawcy zwiększyły się z 210,28 do 213,45 mln zł, a z zagranicy - zmalały z 378 do 336 tys. zł.

W sprawozdaniu firmy zwrócono uwagę, że według danych Publicis Groupe w ub.r. wartość całego rynku reklamy telewizyjnej zmalały o 26,8 mln zł (0,6 proc.) do 4,371 mld zł. Był to pierwszy spadek tego rynku od 2013 roku.

61 mln zł na rozwój oferty programowej

Koszty operacyjne Telewizji Puls zwiększyły się o 644 tys. zł (0,4 proc.) do 178,61 mln zł. Wydatki na usługi obce poszły w górę z 61,52 do 69,36 mln zł, na podatki i opłaty - z 14 do 15,93 mln zł, na wynagrodzenia - z 11,27 do 11,32 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,99 do 2,09 mln zł. W firmie pracowało 86 osób.

Za to koszty amortyzacji zmalały z 78,51 do 70,95 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 9,82 do 8,15 mln zł.

W ub.r. nakłady Telewizji Puls na niefinansowe aktywa trwałe (czyli głównie licencje do programów, seriali i filmów oraz własne produkcje) wyniosły 61,38 mln zł, a rok wcześniej było to 56,94 mln zł.

- Telewizja Puls nieustanie pracuje nad uatrakcyjnieniem oferty programowej. W tym celu współpracuje z największymi wytwórniami filmowymi takimi jak: Walt Disney, NBC Universal, Warner Bros, Viacom, Colgems Productions, a także polskimi dystrybutorami filmowymi takimi jak Kino Świat’ i Monolith Films - wyliczono w sprawozdaniu.

Zysk na kapitał zapasowy, 126 mln zł w obligacjach i na rachunkach

Nieznacznie poprawiły się wskaźniki rentowności Telewizji Puls. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 32,69 do 35,17 mln zł, zysk operacyjny - z 29,28 do 33,44 mln zł, zysk brutto - z 33,38 do 34,13 mln zł, a zysk netto - z 27,03 do 27,1 mln zł.

Jedynym właścicielem firmy jest jej prezes Dariusz Dąbski. Zeszłoroczny zysk spółki zdecydował się przeznaczyć na jej kapitał zapasowy.

W ciągu roku znacząco wzrosły aktywa finansowe nadawcy - ze 116,11 do 128,68 mln zł. Jednocześnie zmieniła się ich struktura: wartość środków na rachunkach zmalała z 84,52 do 28,47 mln zł, a inwestycji w obligacje zwiększyła się z 29,87 do 98,2 mln zł. W ub.r. z odsetek firma miała 2,33 mln zł wpływów odsetkowych, wobec 1,42 mln zł rok wcześniej.

Firma nie ma żadnych zobowiązań z kredytów czy obligacji. W ciągu roku jej kapitały własne poszły w górę z 220,77 do 247,87 mln zł.

Negatywny wpływ epidemii ma być osłabiony wzrostem oglądalności

W sprawozdaniu z działalności Telewizji Puls, datowanym na koniec marca, Dariusz Dąbski krótko odniósł się do konsekwencji gospodarczych epidemii koronawirusa. - Spółka oczekuje negatywnego wpływu obecnej sytuacji związanej z epidemią Covid-19 na rynek reklamy. Może to wiązać się z ograniczeniem budżetów reklamowych i/lub przesuwaniem komunikacji marketingowej na przyszłe okresy, a także możliwym ogólnym pogorszeniem sytuacji gospodarczej - stwierdził.

Zaznaczył, że ten wpływ będzie osłabiany przez rosnącą oglądalność TV Puls i Puls2. Według danych Nielsen Audience Measurement w maju br. udział tego pierwszego kanału w rynku oglądalności wzrósł rok do roku z 3,27 do 3,62 proc., a drugiego - z 1,88 do 2,21 proc.

- Wśród innych zewnętrznych czynników ryzyka negatywnie wpływających na działalność Telewizji Puls należy wymienić ogólne warunki gospodarcze takie jak wzrost PKB, dynamika sprzedaży, stopa bezrobocia, inflacja czy w wskaźnik ufności konsumenckiej - wyliczył prezes firmy.

Dąbski zapowiedział, że Telewizja Puls planuje na br. nowe seriale fabularno-dokumentalne oraz programy rozrywkowe

- Pozytywny wpływ na wyniki Spółki będzie miała także duża efektywność kosztowa oraz ustawiczna praca nad poprawą oferty programowej poprzez planowanie jej w sposób pozwalający na pozyskanie nowych widzów oraz utrzymanie przywiązania dotychczasowej widowni. Spółka planuje także dalszy wzrost zasięgu technicznego naszego drugiego kanału: Puls 2 - opisał.

W poniższej tabeli wszystkie kwoty są w tys. zł

Dołącz do dyskusji: Telewizja Puls z 214 mln zł wpływów i 27 mln zł zysku, ma 126 mln zł w obligacjach i na koncie

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Widz
Jestem ciekaw co z tym serialem sensacyjnym, który to prezes Dąbski tak go zapowiadał.
odpowiedź
User
aaa
Jakie programy w Tv Puls taki zysk:) czyli słaboo:)
odpowiedź
User
44
Niejaki Kurski ekonomiczny ignorant to widzi?
odpowiedź