TV Republika zarobiła więcej z reklam i sponsoringu. Przychody wzrosły o prawie 11 proc.

Telewizja Republika w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 10,9 proc. do 19,53 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 228,1 do 33,8 tys. zł. Stacja dodatnią rentowność osiągnęła drugi raz w swojej 10-letniej historii.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Zdecydowaną większość swoich przychodów Telewizja Republika osiąga ze sprzedaży oferty marketingowej. Za sprzedaż czasu reklamowego stacji odpowiada Polsat Media. W ub.r. kanał miał 0,09 proc. udziału w rynku oglądalności, wobec 0,07 proc. rok wcześniej (dane Nielsen Audience Measurement).

- Dzięki zwiększonej oglądalności Telewizji Republika oraz zmianie grupy rozliczeniowej z A16-49 na A16-59, nastąpił wyraźny wzrost przychodów z reklamy telewizyjnej (sprzedaż spotowa) od brokera Polsat Media z poziomu ok 90 tys. zł/mies. do ok. 160 tys. zł/mies., umożliwiający bieżącą spłatę zadłużenia wobec Cyfrowego Polsatu oraz pokrycie kosztów up-link przez Cyfrowy Polsat - podano w sprawozdaniu spółki.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-odbierac-mux-8-lista-kanalow-koniec-tv-republika,7169506060572801a ##

Telewizja Republika zarabia też na innych usługach marketingowych, w ub.r. pierwszy raz zorganizowała galę nagród Wartości i Wrażliwości. - Udało się także zwiększyć liczbę tzw. eventów komercyjnych i ich zróżnicowanie oraz wprowadzić całą gamę nowych programów sponsorowanych, wśród których na szczególne wyróżnienie zasługuje nowy program kulinarny „Dania z dziczyzny’ w kooperacji z Lasami Państwowymi. Program przynosi wysokie przychody, ale stał się także nową, mocną pozycją programową dla Telewizji -dodano w sprawozdaniu.

Mniej na pensje, więcej na podatek

Koszty operacyjne Telewizji Republika w ub.r. zwiększyły się w identycznym tempie jak przychody - o 10,9 proc. do 19,12 mln zł. Wydatki na usługi obce wzrosły z 10,52 do 12,49 mln zł, a koszty określone jako pozostałe - ze 192,5 do 337,5 tys. zł.

Natomiast nakłady na wynagrodzenia zmalały z 5,79 do 4,43 mln zł, a te na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze wzrosły z 96,2 do 188,8 tys. zł. - Rok 2022 przyniósł praktycznie całkowitą wymianę kadr w dziale produkcji pod kierownictwem nowego szefa, Pana Pawła Uchymiaka. Odnowienie personelu dotyczyło przede wszystkim operatorów oraz montażystów, a także pracowników reżyserki. Wymiana kadr przyczyniła się do racjonalizacji kosztów płac oraz honorariów za prace dodatkowe w tym dziale - podano w sprawozdaniu stacji.

Zysk sprzedażowy zwiększył się z 378,2 do 412,7 tys. zł, a przy wzroście pozostałych kosztów operacyjnych ze 158,5 do 439,5 tys. zł i pozostałych wpływów z 22,8 do 460,9 tys. zł. zysk brutto poszedł w górę z 241,1 do 427,8 tys. zł.

TV Republika zapłaciła w ub.r. 394 tys. zł (wobec 13 tys. zł rok wcześniej), przez co zysk netto zmalał z 228,1 do 33,8 tys. zł. Zeszłoroczny zysk przeznaczono na pokrycie wcześniejszych strat, które na koniec ub.r. wynosiły 29,12 mln zł.

TV Republika nadal z ujemnym kapitałem

Ujemny kapitał własny spółki zmalał w ub.r. z -1,81 mln do -43,4 tys. zł, głównie dzięki wzrostowi kapitału zakładowego z 5,42 do 5,81 mln zł i kapitału zapasowego z 21,89 do 23,23 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gazeta-polska-wydawca-strata-ile-zarabia-tomasz-sakiewicz,7169511039674497a ##

Przez 10 lat działalności Telewizja Republika była dokapitalizowywana ponad 40 razy. Na początku stycznia w KRS zarejestrowano kolejną emisję akcji, oznaczoną symbolem M2, która objęła dokładnie 126 248 walorów w cenie nominalnej 1 zł za sztukę. Prezes TV Republika Tomasz Sakiewicz przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl, że ostatnie emisje akcji nadawcy objęły spółki zarządzające innymi mediami z tzw. Strefy Wolnego Słowa, obejmującej też „Gazetę Polską”, „Gazetę Polską Codziennie”, Niezalezna.pl i „Nowe Państwo”.

Na br. spółka planuje m.in. „dynamiczny rozwój przychodów na poziomie pozwalającym na pokrycie kosztów działalności operacyjnej dzięki rosnącym wpływom ze sprzedaży w obszarze sponsoringu i zwiększeniu oglądalności, przy dyscyplinie kosztowej, pomimo zagrożeń związanych z pogorszeniem się koniunktury i wysokiej inflacji na skutek wojny w Ukrainie” oraz dodatnią rentowność.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż