Temu prawie dogoniło Allegro. Najdłuższe zakupy na Vinted

W lutym tego roku Allegro miało już tylko 120 tys. użytkowników więcej niż chiński gigant Temu. Wśród czołowych platform e-commerce na najdłużej internautów przyciąga Vinted.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Temu prawie dogoniło Allegro. Najdłuższe zakupy na Vinted
Reklama Temu, fot. materiały prasowe

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lutym 2025 roku Allegro odwiedziło 17,85 mln użytkowników, czyli 60,02 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio godzinę, 40 minut i 4 sekundy. Azjatyckie Temu przyciągnęło natomiast 17,72 mln polskich internautów (co dało 59,6 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 48 minut i 49 sekund. 

Niżej w zestawieniu są jeszcze dwie platformy wywodzące się z Azji. Marketplace Aliexpress zanotował w lutym 9,6 mln użytkowników oraz 45 minut i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a odzieżowy Shein – 6,72 mln odwiedzających oraz 26 minut i 58 sekund średniego czasu.

Natomiast wśród stacjonarnych sieci handlowych najpopularniejszą platformę e-commerce ma Media Expert. W zeszłym miesiącu odwiedziło ją 11 mln internautów, a każdy spędził tam średnio 6 minut i 30 sekund. Witryna Empiku przyciągnęła 8,23 mln użytkowników (każdego przeciętnie na 4 minuty i 57 sekund), a serwis Rossmanna – 7,47 mln (średnio na 8 minut i 29 sekund).

Polski marketplace Erli zanotował zaś 7,35 mln odwiedzających oraz 6 minut i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania, a amerykański gigant Amazon – 6,6 mln użytkowników oraz 7 minut i 15 sekund średniego czasu korzystania. Natomiast na Vinted każdy z 6,49 mln odwiedzających spędził przeciętnie godzinę, 46 minut i 7 sekund.

grafika

Miesiąc do miesiąca w rankingu przeważają spadki, częściowo wynikające z tego, że luty miał o trzy dni mniej od stycznia, a w wielu kategoriach nie jest równie ważnym sprzedażowo okresem.

Allegro straciło 540,1 tys. użytkowników (to 2,9 proc. w dół), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 10 minut i 38 sekund (9,6 proc.). Temu też zanotowało spadki, ale mniejsze: o 330,8 tys. internautów (1,8 proc.) oraz 3 minuty i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania (7 proc.).

W efekcie jego strata do Allegro zmalała się z 332,4 do 123,1 tys. odwiedzających. To rekordowo mały dystans między oboma platformami. Temu zwiększa swoje wyniki od startu w Polsce w połowie 2023 roku.

W listopadzie 2023 r. platforma pierwszy raz przekroczyła poziom 13 mln użytkowników, w styczniu ub.r. miała ich już 14,92 mln, w sierpniu – 15,76 mln, zaś w grudniu – rekordowe jak dotąd 18,24 mln. Równocześnie malał jej dystans do Allegro, które zwykle przyciąga ok. 18-19 mln. W listopadzie 2023 r. Temu miało 13,15 mln użytkowników, a Allegro 19,7 mln, we wrześniu ub.r. – odpowiednio 15,85 i 17,84 mln, a w grudniu – 18,24 i 18,96 mln.

Platforma Media Expert w lutym zanotowała spadek miesiąc do miesiąca o 955 tys. użytkowników (8 proc.) oraz minutę i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania (22,6 proc.), natomiast Erli – o 812,1 tys. odwiedzających (9,9 proc.) i 15 sekund średniego czasu (3,9 proc).

Z kolei w witrynie Rossmanna przy minimalnym wzroście liczby internautów (o 9,7 tys., czyli 0,1 proc.) przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o minutę i 48 sekund (17,5 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji