Temu znów bryluje reklamowo na platformach Mety

W czerwcu najwięcej reklam w serwisach Meta (Facebook, Instagram) pochodziło od Temu Poland i Żabka Jush – wynika z najnowszej analizy firmy Sotrender. Wskaźniki CPC i CPM uległy tylko niewielkim spadkom – odpowiednio o 3 proc. i 10 proc. w porównaniu do maja.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Temu znów bryluje reklamowo na platformach Mety
fot. Rex Features/East News

Miesiąc temu Temu Poland niemal o połowę zmniejszyło liczbę swoich reklam w Mecie. Ten spadek nie trwał jednak długo. W czerwcu na koncie Temu odnotowano ponownie 51 proc. wzrost liczby emitowanych reklam – było ich o niemal 19 tys. więcej niż w maju.

Innymi reklamodawcami, którzy zintensyfikowali swoje działania reklamowe były: chociażby Żabka Jush, Noyo, Somersby czy Bioderma. 

Na koncie Żabki Jush i Noyo odnotowano około 60  proc. przyrost w liczbie emitowanych reklam, dzięki czemu Żabka Jush znalazła się w TOP3 reklamodawców z największą liczbą reklam w czerwcu, emitując ich ponad 1 500.

grafika

Choć procentowy przyrost w liczbie reklam na profilu Somersby czy Biodermy był znacznie większy – odpowiednio 803 proc. i 180 proc. – de facto był to wzrost na poziomie zaledwie 281 – 277 reklam.

Temu i PKO Bank Polski z największymi wzrostami zasięgów

Największe zmiany pod względem zasięgów w Mecie widać na koncie Temu Poland i PKO Banku Polskiego.

Temu wróciło na pozycję lidera pod względem zasięgów, z kolei PKO Bank Polski w porównaniu do poprzedniego miesiąca zwiększył je najbardziej – głównie za sprawą wideo reklamy z zaproszeniem na Open’era, którego był sponsorem. Materiał znalazł się wśród najbardziej zasięgowych reklam czerwca.
 

grafika


Lato, Open’er i… Lidl

Wśród najbardziej zasięgowych reklam zapanował letni klimat. Dwie reklamy o największym zasięgu przekraczającym 10 milionów wyemitowało KFC – dotyczyły promocji na kawę mrożoną.

W TOP15 znalazły się również reklamy nawiązujące do Open’era – trzy od Modivo oraz jedna od PKO Banku Polskiego – i wszystkie miały zasięgi na poziomie 8 milionów. Również Ballantine’s rozpoczął już komunikację nawiązującą do letnich festiwali. 
 

grafika

Wśród najbardziej zasięgowych reklam nie mogło oczywiście zabraknąć również tych od Lidla – na 15 reklam w tym zestawieniu, ta marka wyemitowała aż 6. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online