SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„The Guardian” rezygnuje z zamieszczania reklam firm paliwowych. Chce walczyć ze zmianami klimatu

Brytyjski dziennik „The Guardian” zapowiedział, że rezygnuje z zamieszczania u siebie reklam promujących koncerny paliwowe oraz inne firmy związane z sektorem wykorzystującym paliwa kopalne. Kierownictwo gazety wyjaśnia, że nie chce wspierać podmiotów przyczyniających się do szkodliwych zmian klimatycznych, choć liczy się ze stratami finansowymi z powodu mniejszej liczby zamożnych reklamodawców.

Katharine Viner, redaktor naczelna „Guardiana”Article

Wydawany przez Guardian Media Group brytyjski dziennik „The Guardian” poinformował, że w trybie natychmiastowym rezygnuje z zamieszczania u siebie reklam koncernów paliwowych, sieci stacji benzynowych czy firm zajmujących się wydobyciem i sprzedażą paliw kopalnych.

W trosce o środowisko

Dziennik wyjaśnia, że decyzja dotycząca liczby i rodzaju reklamodawców jest spowodowana chęcią odcięcia się gazety od tego segmentu przemysłu, który w najbardziej bezpośredni sposób przyczynia się do niekorzystnych zmian klimatycznych zachodzących obecnie na Ziemi.

W komunikacie szefostwo „Guardiana” podkreśla, że większość firm będących największymi trucicielami środowiska wykorzystuje media aby podkreślić swoje rzekome wysiłki na rzecz ratowania klimatu, choć w rzeczywistości nie podejmują poważniejszych działań w kierunku zmniejszenia emisji szkodliwych substancji do środowiska.

„Guardian” zapowiada jednocześnie że będzie zwiększał na swoich łamach liczbę materiałów związanych z ochroną klimatu i nowymi rozwiązaniami które mają powstrzymać obecne szkodliwe procesy z tym związane.

Będą straty finansowe

Zapowiadając zmianę w polityce reklamowej Hamish Nicklin, dyrektor odpowiedzialny za przychody „Guardiana” przyznał, że będzie to miało dla gazety konsekwencje finansowe.

Obecnie 40 proc. przychodów dziennika pochodzi z reklam i jego szefostwo liczy się z tym że decyzja o rezygnacji z części tych wpływów może być finansowo dotkliwa. Jednak „Guardian” jest skłonny pogodzić się z tym mając na uwadze globalne dobro środowiska.

Rezygnacja „Guardiana” z reklam segmentu paliwowego zbiega się w czasie z pojawieniem się na stanowisku szefowej Guardian Media Group Annette Thomas. Redaktor naczelną „Guardiana” jest od 2015 r. Katharine Viner.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „The Guardian” rezygnuje z zamieszczania reklam firm paliwowych. Chce walczyć ze zmianami klimatu

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rtg
Co za bzdura. Kapitał z ropy jest w każdym biznesie, nawet w ekologicznym. Nawet pewnie w Guardianie i innych mediach jest zainwestowana kasa z ropy. Więc akcja z odmową reklam jest tylko pod publiczkę. Co jeszcze wymyślą? Przestańmy jeść, bo to szkodzi środowisku? Przestańmy się ubierać...A największym problemem dla środowiska jest fakt, że na świecie jest za dużo ludzi. Więc może promocja wojny? Albo epidemii??
odpowiedź
User
XX
Mam nadzieję, że w Polsce postępowa Gazeta Wyborcza również wykona taki ruch (abstrahując od tego, że od kroplówki ze spółek skarbu państwa jest odcięta).
odpowiedź
User
a
Co za bzdura. Kapitał z ropy jest w każdym biznesie, nawet w ekologicznym. Nawet pewnie w Guardianie i innych mediach jest zainwestowana kasa z ropy. Więc akcja z odmową reklam jest tylko pod publiczkę. Co jeszcze wymyślą? Przestańmy jeść, bo to szkodzi środowisku? Przestańmy się ubierać...A największym problemem dla środowiska jest fakt, że na świecie jest za dużo ludzi. Więc może promocja wojny? Albo epidemii??



gdzie jest za dużo ludzi tam jest za dużo ludzi. W europie nie ma za dużo ludzi nie licząc nie-europejczyków. Licząc ich to jest za dużo...
odpowiedź