TVP pomoże zorganizować i pokaże „The Voice of Ukraine”

Telewizja Polska sfinansuje, wyprodukuje i pokaże na antenie TVP2 program „The Voice of Ukraine” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Talent-show równolegle pokazywałaby też ukraińska telewizja 1+1, która posiada licencję na jego produkcję. Trwają rozmowy o szczegółach projektu. - Zrobimy to nieodpłatnie. Ukraina nie ma w tej chwili możliwości, aby to wyprodukować, więc dlaczego nie mielibyśmy im pomóc? - mówi prezes TVP, Mateusz Matyszkowicz.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
TVP pomoże zorganizować i pokaże „The Voice of Ukraine”

TVP rozmawia z telewizją 1+1, posiadającą ukraińską licencję na „The Voice” i dopina szczegóły przedsięwzięcia. - 1+1 ma co prawda prawa, ale nie ma w tym momencie absolutnie żadnych mocy produkcyjnych, realizacyjnych ani budżetowych by to przygotować - mówi Mateusz Matyszkowicz, dodając: - Dlatego zaprosiliśmy nadawcę ukraińskiego, by zrobił „Voice of Ukraine” w naszym studio i z użyciem naszej scenografii - lecz w języku ukraińskim i zupełnie samodzielnie.

Program "The Voice of Ukraine" doczekał się 12 edycji - ostatnia ruszyła w lutym, ale jej emisja została przerwana przez atak Rosji na Ukrainę, ostatnie odcinki nadano jesienią ub.r. TVP miałaby w ramach współpracy użyczyć pomocy i wyprodukować zupełnie za darmo 13. sezon, zachowując też licencję na dystrybucję formatu na Polskę.

- Chodzi o to, żeby obywatele Ukrainy, którzy przebywają właśnie w Polsce, mogli obejrzeć program w swoim języku i ze swoimi wykonawcami. Strona ukraińska dostanie za to w ramach barteru gotowy produkt na swoje rynki - wyjaśnia prezes publicznego nadawcy.

Projekt finansowany byłby przez stronę polską. Jeśli zgodę wyrazi właściciel globalnych praw do formatu, „The Voice of Ukraine” emitowany będzie także na antenie Biełsatu, kierowanego do widzów na Białorusi.

Kiedy "The Voice of Ukraine" na antenie?

Realizacja projektu ma dojść do skutku późną wiosną, zaś prawdopodobnie jesienią br. widzowie w Polsce i w Ukrainie zobaczą gotowe odcinki.

- Ten format nie zastąpi „The Voice of Poland”, żeby było jasne. Widz polski na TVP2 dostaje trzy „formaty voisowe” i tak też pozostanie. Dlaczego jednak, mając możliwości i „rozkręconą” machinę produkcyjną, nie mielibyśmy zaprosić naszych gości z Ukrainy i im pomóc? Tam jest zapaść, więc to naturalne, że ich zapraszamy - podsumowuje Mateusz Matyszkowicz.

Jak ustaliliśmy, projekt jest na razie w fazie przygotowawczej, ale jego kształt po polskiej stronie został już zatwierdzony.

Z kolei czwartą edycję „The Voice Senior” oglądało średnio 2,03 mln osób, zaś średnia widownia „The Voice Kids 5” (emisja od 26 lutego do 23 kwietnia 2022 roku) wyniosła 1,73 mln osób,

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu