TikTok znów wydłuży limit czasowy filmów

Platforma społecznościowa TikTok testuje opcję publikowania u siebie dłuższych filmów wideo, od 5 do nawet 10 minut.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
TikTok znów wydłuży limit czasowy filmów

O planach TikToka poinformował na swoim Twitterze Matt Navarra, ekspert ds. mediów społecznościowych. - Prześlij filmy o długości do 5 minut ze swojego urządzenia. Upewnij się, że korzystasz z najnowszej wersji TikTok, zanim wypróbujesz tę funkcję w swojej aplikacji lub na stronie tiktok.com - czytamy na skrinie udostępnionym przez specjalistę.

Z jego kolejnych  wiadomości wynika, że platforma rozważa podniesienie limitu nawet do 10 minut.

Navarra zwraca uwagę, że to kolejny raz kiedy TikTok zwiększa limit długości publikowanych treści. W grudniu ubiegłego roku podniesiono go z jednej do maksymalne trzech minut.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tiktok-stars-space-umowa ##

Szansa na ambitniejsze treści na TikToku

- Dzięki dłuższym TikTokom, twórcy będą mogli tworzyć zupełnie nowe lub rozszerzone treści. Do tej pory popularne „story time" dzielone na 3-4 filmy, będą mogły zmieścić w jednym, krótkie fragmenty coverów piosenek będą zdecydowanie dłuższe, filmowe przepisy na dania bardziej szczegółowe, a ujęcia zabawnych, domowych zwierzaków nie będą musiały kończyć się tak szybko. To szansa na jeszcze bogatsze opowieści oraz lepszą rozrywkę na TikToku i koniec frustracji użytkowników zniechęconych długimi filmami dzielonymi na części. Bo nikt nie lubi tracić czasu na przewijanie nieinteresujących go treści, by w końcu dotrzeć do tej jednej serii rozpoczętego wątku - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Iwona Trzaska, head of content social media z agencji Valkea Media.

Nasza rozmówczyni wskazuje, że za dłuższym czasem trwania filmu idą kreatywne projekty i content sponsorowany, szczególnie taki bazujący na storytellingu.

- Od teraz marki będą miały możliwość po prostu dostosowywać swoje dłuższe reklamy i filmy promocyjne do formatu TikToka, bez konieczności skracania bądź nagrywania ich specjalnie pod kątem tej jednej platformy - komentuje Iwona Trzaska.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tiktok-najczesciej-pobierana-aplikacja-na-swiecie-facebook-zestarzal-sie-ze-swoimi-uzytkownikami ##

Nie bez znaczenia dla decyzji TikToka są także ruchy konkurencji.

- YouTube jakiś czas temu wprowadził krótkie video o nazwie Youtube Shorts (gdzie notabene można oglądać nie tylko krótkie video w stylistyce TikToka, ale również same TikToki skopiowane z aplikacji), Instagram zaproponował Reels, więc w odwecie TikTok wprowadza coraz dłuższe filmy, aby nie oddawać swojego kawałka tortu i może nawet przejąć część użytkowników Youtube. Już wcześniej zauważalna była migracja twórców ze starszych kanałów na nowszy, a teraz może być jeszcze bardziej widoczna - wyjaśnia Iwona Trzaska.

- Jeśli youtuberzy skuszeni osławionym skuteczniejszym algorytmem i wyższym zaangażowaniem userów, skupią się głównie na TikToku, to przyciągną za sobą swoich fanów. A to dla platformy oznacza więcej użytkowników, zwiększenie oglądalności oraz wygraną w pojedynku z silną konkurencją. Ostatecznie również reklamodawcy, w ślad za twórcami, zmienią platformę, a to przyniesie TikTokowi lepszy zysk z reklam - podsumowuje ekspertka.

TikTok jest platformą krótkich filmów nagrywanych za pomocą urządzeń mobilnych. Posiada globalne biura w Los Angeles, Nowym Jorku, Londynie, Paryżu, Berlinie, Polsce, Izraelu, Dubaju, Bombaju, krajach nordyckich, Singapurze, Dżakarcie, Seulu i Tokio.

Analitycy oceniają, że TikTok na całym świecie ma ok. 3 mld użytkowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem