SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Tina' zmienia się z tygodnika w dwutygodnik

Tygodnik poradnikowy "Tina" Wydawnictwa Bauer, ukazujący się od kwietnia co dwa tygodnie z numeracją łączoną, zmieni się niebawem na stałe w dwutygodnik. A już od dziś tytuł zrezygnował z ceny promocyjnej.

'Tina' zmienia się z tygodnika w dwutygodnik

Zmiana częstotliwości ukazywania się "Tiny" - jak informuje Maciej Brzozowski, dyrektor PR w Bauerze - wynika z dobrych wyników sprzedaży podwójnych wydań pisma. Według danych własnych wydawcy, numer 14/15, który ukazał się 1 kwietnia br., sprzedał się w ilości 725 tys. egz., a nr 16/17 z 15 kwietnia br. miał sprzedaż wynoszącą 650 tys. egz. (w ub.r średnia sprzedaż ogółem pisma według danych ZKDP ukształtowała się na poziomie 357 608 egz.).

Oba podwójne wydania miały promocyjne obniżoną cenę do 0,99 zł (wcześniej pismo kosztowało 1,30 zł). Od kwietnia br. odświeżona została też makieta "Tiny", poszerzona została zawartość pisma i zwiększyła się jego objętość - numer z 1 kwietnia br. miał 100 stron, obecnie jest ich 88 (przed relaunchem liczba stron wynosiła 64).

Jak informuje Brzozowski, "Tina" powinna zacząć funkcjonować formalnie jako dwutygodnik od 3 czerwca br., do tego czasu będzie wydawana nadal z numeracją łączoną. Kolejny podwójny numer ukazał się dziś, ale jest już droższy - nie kosztuje bowiem 0,99 zł, ale 1,20 zł i to ma być nowa stała cena pisma. Brzozowski zaznacza jednak, że ostateczny termin oficjalnego przejścia na dwutygodniowy cykl wydawniczy zależy od tego, kiedy uprawomocni się decyzja Sądu Okręgowego, do którego wydawca zgłosił zmianę częstotliwości wydawania tytułu. Podobne zgłoszenie wpłynęło też do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Zmianę częstotliwości ukazywania się z tygodnika na dwutygodnik przeszła też w lutym br. "Przyjaciółka" wydawana przez Edipresse Polska. Wydawca pisma obniżył też cenę pisma z 1,70 zł do 0,99 zł. Krok ten spowodowała spory skok sprzedaży "Przyjaciółki" - w lutym br. sprzedaż ogółem tytułu wyniosła 616 675 egz. i była aż o 229 proc. wyższa niż w analogicznym miesiącu ub.r., gdy magazyn ten pojawiał się w kioskach co tydzień. (dane ZKDP).

- Trudno powiedzieć czy za zmianą częstotliwości ukazywania się "Tiny" stoi wysoka sprzedaż czy raczej chęć konkurowania z "Przyjaciółką", która w lutym osiągnęła wyjątkowo wysoką sprzedaż stając się tym samym liderem w swoim segmencie. Może to być kolejny etap ostrej rywalizacji zapoczątkowanej oskarżeniem wydawcy "Tiny" o plagiat makiety "Przyjaciółki" - uważa Rafał Leszczyński, analityk prasowy CR Media Consulting. Przypomnijmy bowiem, że po ukazaniu się odświeżonej "Tiny" w kwietniu br. wydawnictwo Edipresse Polska zarzuciło Wydawnictwu Bauer, że to skopiowało w swoim tytule elementy struktury i makiety nowej "Przyjaciółki". Bauer te zarzuty odrzucił.

Na razie nie wiadomo, czy przejście na dwutygodniowy cykl wydawniczy planują także wydawcy pozostałych tygodników poradnikowych, czyli "Naj" i "Pani Domu". Magda Bulera, PR manager spółki G+J Polska, wydawcy "Naj" pytana o zmianę częstotliwości tytułu odpowiada: - Nie wypowiadamy się na temat naszych planów wydawniczych. Natomiast Urszula Dziewit, dyrektor wydawnicza "Pani Domu" wydawanej przez Marquad Media Polska, nie chciała z nami na ten temat rozmawiać.

Rafał Leszczyński podejrzewa, że te pisma raczej nie zostaną przekształcone w dwutygodniki. - W ich przypadku zmiana częstotliwości nie musi wiązać się z tak nagłym skokiem sprzedaży - uważa.

  • Więcej informacji:
  • Tina
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 'Tina' zmienia się z tygodnika w dwutygodnik

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl