SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nadawca TOK FM ze spadkiem wpływów i zysku, mniej z internetu. Liczy na wzrosty w roku wyborczym

W ub.r. spółka Inforadio, nadawca Radia TOK FM, zanotowała spadek przychodów o 4,6 proc. do 13,93 mln zł oraz 1,7 mln zł zysku netto (wobec 3,05 mln zł rok wcześniej). Zarząd firmy liczy na wyższą słuchalność i wpływy w br. z uwagi na kampanie wyborcze.

Article

Przychody reklamowe Inforadia zmalały w skali roku z 13,74 do 13,58 mln zł (czyli o 1,2 proc.), a z pozostałej działalności - z 903 do 343 tys. zł (62 proc. w dół). - Na spadek przychodów wpłynęły niższe przychody ze sprzedaży usług internetowych - podał zarząd spółki w sprawozdaniu z działalności.

Według badania Radio Track w pierwszym kwartale br. TOK FM miało 2,2 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 2 proc. rok wcześniej. Natomiast serwis TOKFM.pl w kwietniu br. zanotował 1,46 mln realnych użytkowników i 4,05 mln odsłon, a przed rokiem miał 941,9 tys. użytkowników i 3,29 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

W witrynie obowiązuje płatny dostęp do podcastów. W kwietniu br. korzystało z niego 17 tys. internautów, wobec 15 tys. na koniec ub.r.

Dużo więcej na usługi obce

W ub.r. Inforadio zanotowało 11,82 mln zł kosztów, co wobec 10,88 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 8,6 proc. Przy uwzględnieniu ujemnych kosztów sprzedaży (1,45 mln zł) i ogólnego zarządu (881 tys. zł) koszty wyniosły w ub.r. 9,49 mln zł, a w 2017 roku było to 8,25 mln zł.

Najmocniej poszły w górę wydatki na usługi obce - z 3,29 do 4,19 mln zł (czyli o 27,4 proc.). Nakłady na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze wzrosły z 4,16 do 4,37 mln zł, a na czynsze - z 1,03 do 1,1 mln zł.

Natomiast wydatki na reklamę i reprezentację zmalały z 1,71 do 1,47 mln zł.

3 mln zł dywidendy dla Agory i Polityki

Inforadio to joint venture Grupy Radiowej Agory (ma 66,09 proc. udziałów spółki) i Polityki Info (33,91 proc.). W ub.r. firma swoim udziałowcom wypłaciła 3,05 mln zł z dywidendy z 2017 roku, wobec 293 tys. zł rok wcześniej.

Natomiast wydatki Inforadia z tytułu cash poolingu dotyczącego umowy kredytowej Agory zmalały w skali roku z 5,1 mln zł do 185 tys. zł, a nakłady inwestycyjne zwiększyły się z 364 do 452 tys. zł.

Przepływy pieniężne netto wyniosły w ub.r. 3,56 mln zł, wobec 5,75 mln zł rok wcześniej.

Zmalał zysk, zarząd liczy na większą słuchalność w roku wyborczym

W ub.r. Inforadio osiągnęło 4,44 mln zł zysku brutto ze sprzedaży, wobec 6,39 mln zł w 2017 roku.

Zysk z działalności operacyjnej zmalał w skali roku z 3,81 do 2,12 mln zł, zysk brutto - z 3,78 do 2,12 mln zł, a zysk netto - z 3,05 do 1,7 mln zł.

W sprawozdaniu z działalności zarząd Inforadia stwierdził, że liczy na co najmniej utrzymanie wyników słuchalności TOK FM w br. w związku z wyborami do europarlamentu oraz polskiego Sejmu i Senatu.

- Wzrost temperatury politycznej sprzyja mediom o charakterze informacyjnym i publicystycznym. Wysokie wyniki słuchalności powinny przełożyć się na dalsze wzrosty przychodów - stwierdzono.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nadawca TOK FM ze spadkiem wpływów i zysku, mniej z internetu. Liczy na wzrosty w roku wyborczym

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ano
Bo tego Radia antyPIS nie da się słuchać
odpowiedź
User
Babcia Mówi
Widać, że pomysły z likwidacją wieczornego salonu i otwarciem anteny dla słuchaczy nie do końca wypalił a dodatkowo obniżył słuchalność wieczorów.
odpowiedź
User
Aga
Reklamy, reklamy i reklamy...... Przestałem słuchać, za dużo tych reklam.
odpowiedź