SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sakiewicz i Gójska-Hejke w „Gazecie Wyborczej” przepraszają Suboticia za tekst z „Gazety Polskiej”

W sobotnio-niedzielnym wydaniu „Gazety Wyborczej” ukazały się przeprosiny Tomasza Sakiewicza i Katarzyny Gójskiej-Hejke wobec Milania Suboticia, byłego sekretarza programowego TVN, za napisanie o nim w „Gazecie Polskiej” w 2006 roku, że współpracował z WSI po 1993 roku. Jest to realizacja wyroku Sądu Najwyższego.

Katarzyna Gójska-Hejke i Tomasz Sakiewicz Article

Przeprosiny dotyczą artykułu Katarzyny Gójskiej-Hejke „WSI na wizji” opublikowanego w „Gazecie Polskiej” w październiku 2006 roku (redaktorem naczelny pisma jest Tomasz Sakiewicz). Dziennikarka napisała, że Subotić jako sekretarz programowy TVN doradzał przy akceptacji programów publicystycznych tej stacji (m.in. programu „Teraz My”, w którym w 2006 roku ujawniono tzw. taśmy Beger) oraz że od 1984 roku współpracował z wojskowymi służbami PRL, a od 1993 roku - z Wojskowymi Służbami Informacyjnymi.

Subotić przyznał, że współpracował ze służbami PRL-u, natomiast zaprzeczył, jakoby był współpracownikiem WSI po 1993 roku. Tłumaczył, że raport z weryfikacji WSI bezpodstawnie wymienia go jako agenta WSI. Z kolei kierownictwo TVN podało, że Subotić nie miał wpływu na wydanie „Teraz My”, w którym ujawniono taśmy Beger.

W pozwie Milan Subotić domagał się od Katarzyny Gójskiej-Hejke i Tomasza Sakiewicza przeprosin oraz 20 tys. zł zadośćuczynienia. Sąd pierwszej instancji oddalił pozew, uzasadniając, że dziennikarze „Gazety Polskiej” oparli tekst na wiarygodnym źródle - raporcie z likwidacji WSI. Subotić odwołał się od wyroku, a sąd apelacyjny w sierpniu 2015 roku zdecydował, że pozwani mają opublikować przeprosiny w „Gazecie Wyborczej” i „Rzeczpospolitej”, natomiast oddalił wniosek o zapłatę zadośćuczynienia.

Sakiewicz i Gójska-Hejke złożyli skargę kasacyjną na ten wyrok. W marcu br. została ona oddalona przez Sąd Najwyższy.

W analogicznych komunikatach w „Gazecie Wyborczej” dziennikarze przepraszają Milana Suboticia za naruszenie jego dobrego imienia poprzez zamieszczenie „niezgodnych z prawdą i krzywdzących treści”, jakoby od 1993 roku współpracował on z WSI.

Ponad dwa lata temu Tomasz Sakiewicz na łamach „Polityki” przeprosił fotografa Krzysztofa Hejke (pracującego przez kilka lat w „Gazecie Polskiej”) za wypowiedź o nim udzieloną parę lat wcześniej właśnie „Polityce”.

Według danych ZKDP w lutym br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Polskiej” wynosiła 30 011 egz. Od początku marca tygodnik ma nowy format, logo i szatę graficzną.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sakiewicz i Gójska-Hejke w „Gazecie Wyborczej” przepraszają Suboticia za tekst z „Gazety Polskiej”

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ała
Z perspektywy czasu może dziwić, że gdy orzekano w I instancji, ktokolwiek uważał raport likwidacji WSI za źródło wiarygodne.
A potem było kilkadziesiąt odrębnych postępowań wytoczonych przez zwykłych funkcjonariuszy, a państwo polskie płaciło odszkodowania...

A obecnie raport jest tylko pomnikiem polskiej głupoty. Bośmy jedynym krajem, który ujawnia dane własnego wywiadu i nazwiska własnych funkcjonariuszy. I to jeszcze z (nie)dokładnością podobną do fekaliów wrzuconych we wiatrak.
38 18
odpowiedź
User
jkej
Myślę, że Sakiewicza i Hejkę jasny ch*j strzela jak widzą swoje przeprosiny i to jeszcze w Wyborczej! ;>
43 15
odpowiedź
User
xm
Po tych przeprosinach na łamach Wyborczej tej dwójce pisowskich propagandystow pewnie aż jelita wykręca z wściekłosci I dobrze!
39 19
odpowiedź