SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Niezalezna.pl uprzedziła tekst Czuchnowskiego w „GW” o mieszkaniu kupionym przez Sakiewicza

W piątek po południu Niezalezna.pl ujawniła pytania Wojciecha Czuchnowskiego z „Gazety Wyborczej” dotyczące piętra willi kupionego przez Tomasz Sakiewicza, redaktora naczelnego „Gazety Polskiej” i „Gazety Polskiej Codziennie”. - Przyznaję się: mam mieszkanie, które uczciwie nabyłem i nie leży ono na ulicy stalinowskich prominentów - podkreśla Sakiewicz. - Wysłaliśmy mu pytania o połówkę wypasionej willi w Krakowie, którą już rok po wyborach kupił sobie za 2 miliony złotych. Dzisiaj nie płaci dziennikarzom i prosi rząd o wsparcie - stwierdza Czuchnowski.

Od lewej: Wojciech Czuchnowski i Tomasz Sakiewicz Article

W serwisie Niezalezna.pl, związanym z „Gazetą Polską” i „Gazetą Polską Codziennie”, w piątek po południu ukazał się tekst zatytułowany „‘Wyborcza’ szykuje atak na Sakiewicza. Wysłali pytania, ale… Chyba ktoś coś źle im doniósł”.

- Najwyraźniej w redakcji Adama Michnika dopiero teraz „odkryli” ten sensacyjny fakt, bo z pośpiechu wysłali pytania z dziwacznymi błędami. Albo niewiedza, albo ktoś źle szeptał do ucha redaktora Czuchnowskiego - stwierdzono w artykule. Zaznaczono, że Wojciech Czuchnowski przesłał pytania do Tomasza Sakiewicza, prosząc o odpowiedź do godz. 13.

Wytknięto dziennikarzowi „GW”, że „niby posługuje się konkretnym liczbami, podaje dokładny adres, ale myli podstawowe pojęcia związane z uzyskaniem kredytu przez Sakiewicza na zakup mieszkania”. Przytoczono pytanie, w którym Czuchnowski sugeruje, że Sakiewicz mógł zostać preferencyjnie potraktowany przez bank PKO BP (kontrolowany przez Skarb Państwa).

Na Niezalezna.pl poinformowano, że szef „Gazety Polskiej” i „Gazety Polskiej Codziennie” udzielił odpowiedzi i sprostował błędy zawarte w pytaniach. Sakiewicz zapewnił, że kredyt otrzymał w efekcie normalnej procedury rozpoczętej od złożenia wniosku w serwisie internetowym banku. Dodał, że mieszkanie w Krakowie to jedyna nieruchomość, którą kupił w ostatnich latach, a poprzednią nabył wiele lat temu w efekcie zamiany.

- Ale przyznaje się: mam mieszkanie, które uczciwie nabyłem i nie leży ono na ulicy stalinowskich prominentów, jak redaktora naczelnego waszej gazety tylko na ulicy Kościelnej. Co zrobić? - zaznaczył Tomasz Sakiewicz. Odniósł się w ten sposób mieszkanie Adama Michnika, odziedziczone po jego ojcu, jest w Warszawie przy Alei Róż, gdzie znajduje się sporo mieszkań należących wiele lat temu do czołowych działaczy komunistycznych.

- Zdenerwował się Sakiewicz, bo wysłaliśmy mu pytania o połówkę wypasionej willi w Krakowie, którą już rok po wyborach kupił sobie za 2 miliony złotych. Dzisiaj nie płaci dziennikarzom i prosi rząd o wsparcie - tak publikację Niezalezna.pl skomentował na Twitterze Wojciech Czuchnowski.

Sakiewicz z żoną kupili piętro w zabytkowej willi

W sobotnio-niedzielnym wydaniu „Gazety Wyborczej” ukazał się artykuł o nowej nieruchomości Tomasza Sakiewicza, napisany przez Wojciecha Czuchnowskiego i Aleksandra Gurgula. Dziennikarze zaznaczyli, według ich ustaleń Sakiewicz kupił piętro o powierzchni 176 m kw w zabytkowej willi wystawione na sprzedaż przez parafię św. Szczepana. Budynek został wcześniej wyremontowany, a parafia w ogłoszeniu wyznaczyła cenę na 2 mln zł.

Według zapisów w księdze wieczystej w sierpniu 2016 roku Tomasz Sakiewicz z żoną kupił piętro stanowiące 40 proc. nieruchomości. Wyceniono je na 2,09 mln zł. Dziennikarze „GW” zaznaczyli, że sygnał na ten temat dostali od czytelnika, który widział wiele razy Sakiewicza w tej willi.

- Cena była wielokrotnie niższa. Oczywiście, że jak każdy klient musiałem mieć wpłatę własną. Nigdy nie słyszałem o klientach uprzywilejowanych w PKO BP ani o tym, żebym ja nim był, tym bardziej że wniosek kredytowy znalazłem na stronie internetowej i zgodnie z nim go złożyłem - stwierdził redaktor naczelny „Gazety Polskiej” i „Gazety Polskiej Codziennie” w odpowiedzi na pytania „GW”.

W sobotę po południu Tomasz Sakiewicz na Twitterze stwierdził, że w tekście są duże błędy. - Spokojnie czekałem na tekst „Wyborczej”, domyślając się, że red. specjalnej troski „GW” Czuchnowski coś odwali i nie zawiodłem się. Zamiast mojego opisał mieszkanie sąsiada. Moje kupiłem od osoby prywatnej i oczywiście nie za takie pieniądze. Panowie z „GW”, zmieńcie leki - napisał.

- Sakiewicz nie kłam: identyfikator twojego lokalu: 121602_9.0004.102/1.1 Liczba pomieszczeń: 7 powierzchnia 176.65 m2, kondygnacja-2. cena w ogłoszeniu 2 mln. zl. hipoteka: kredyt 2 mln. 87 tys. 600 zł. Kasę z państwowych spółek bierzesz. A ludziom nie płacisz.... - odpowiedział Wojciech Czuchnowski.

„GPC” zalega z wypłatami

Tydzień temu Gazeta.pl ujawniła maila Tomasza Sakiewicza do pracowników „Gazety Polskiej Codziennie” i odpowiedzi na niego. Z korespondencji wynika, że „GPC” ma duże opóźnienia w wypłacie pensji zatrudnionym i honorariów autorom zewnętrznym.

W opublikowanym mailu Sakiewicz tłumaczył, że problemy z płynnością finansową wynikają z kryzysu w Ruchu. Dodał, że firma kolportażowa „już w ogóle nie płaci”, co dla prasy prawicowej jest szczególnie dotkliwe, ponieważ większa część jej nakładów niż w przypadku innych tytułów rozchodzi się na wsi i w małych miastach. Według ustaleń Gazeta.pl z powodu zaległości z wypłatach z pracy w „GPC” zrezygnowało kilka osób, a kolejne się nad tym zastanawiają.

Przypomnijmy, że swoje stanowisko w sprawie problemów Ruchu środowisko „Gazety Polskiej” stanowisko wyraziło w pierwszej połowie września w czasie zjazdu klubów związanych z tym tygodnikiem. W uchwale zaapelowano „do osób za to odpowiedzialnych o natychmiastowe podjęcie działań przywracających w Polsce normalną sprzedaż prasy szczególnie na prowincji, która została pozbawiona tego podstawowego środka informacji i kultury”.

- Państwo powinno przyjąć role operatora sprzedaży przynajmniej do czasu unormowania sytuacji. Należy bezwzględnie egzekwować prenumeratę i kolportaż polskiej prasy w instytucjach i przedsiębiorstwach państwowych - stwierdzono.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Niezalezna.pl uprzedziła tekst Czuchnowskiego w „GW” o mieszkaniu kupionym przez Sakiewicza

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
eeel
Chrum chrum chrum, niom niom niom. Kwii. Glup. Cały Sakiewicz i cały GazPol.
39 25
odpowiedź
User
olga
dobre....nie płaci dziennikarzom ale o swoje zadbał.....ale standardy
42 19
odpowiedź
User
Mmmm
Ojczyznę dojna wróciłeś nam panie
23 22
odpowiedź
User
kici-kici
Nie Róż tylko Aleja Przyjaciół, to adres rednacza GW. W kamienicy naprzeciw ma megabiuro Kwaśniewski, klimaty więc są nadal swoiste.
25 11
odpowiedź
User
Pankracy
Chrum chrum chrum, niom niom niom. Kwii. Glup. Cały Sakiewicz i cały GazPol.


Bardzo uczenie to wywiodłeś.
No, po prostu geniusz.
21 20
odpowiedź