SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Top Chef 5” zarobił 21 mln zł z reklam, ale przegrał z TVP2

Najnowszy sezon show „Top Chef” oglądało średnio 1,80 mln widzów. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. widownia programu niemal się nie zmieniła. Polsat w czasie nadawania reality-show zajął drugie miejsce w rynku, a wpływy z reklam wyniosły 20,97 mln zł.

Article

Piątą edycję reality-show „Top Chef” oglądać można było w Polsacie w środy o godz. 20.40, w okresie od 9 września do 11 listopada br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność całej serii formatu wyniosła 1,80 mln widzów. Przełożyło się to na 11,70 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 16,58 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Największą widownię, wynoszącą 1,93 mln oglądających, zgromadził odcinek programu z 21 października br.

Data

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

21-10-2015

1 934 494

12,34%

09-09-2015

1 870 092

12,49%

04-11-2015

1 865 413

12,10%

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej widownia „Top Chef’a” niemal się nie zmieniła. Trzecią serię programu śledziło bowiem 1,81 mln osób, przy udziałach wynoszących odpowiednio 11,69 proc. oraz 16,43 proc. (więcej na ten temat).

Polsat w czasie emisji „Top Chefa” zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była Dwójka emitująca gł. „Na dobre i na złe” i „Na sygnale”, co przełożyło się na 24,26 proc. udziału. Gorzej od Polsatu wypadły: TVP1 (gł. „Kryptonim szef” i „Po prostu. Program Tomasza Sekielskiego”; 8,63 proc.) i TVN (końcówka „Na Wspólnej”, „Wesołowska i mediatorzy”, „Kto poślubi mojego syna?” i „Żony Hollywood”; 6,81 proc.).

Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVN wyprzedził Jedynkę.

Widownia „Top Chef’a 5” na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVP2

3 730 433

24,26%

18,25%

Polsat - Top Chef 5

1 798 740

11,70%

16,58%

TVP1

1 326 534

8,63%

8,58%

TVN

1 047 130

6,81%

8,74%

Wpływy reklamowe z premierowych odcinków kulinarnego formatu wyniosły 20,97 mln zł. Dla porównania trzecia edycja z reklam zarobiła 19,90 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Piątą edycję show wygrał Tomasz Purol, który otrzymał czek na 100 tys. złotych.

Już wiadomo, że Telewizja Polsat wiosną 2016 roku pokaże szósty sezon „Top Chef’a”. Trwają już nawet castingi do programu (zobacz szczegóły).

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w październiku br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wyniósł 12,88 proc. (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Top Chef 5” zarobił 21 mln zł z reklam, ale przegrał z TVP2

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marek
Ta edycja miała mniej odcinków niż poprzednie. Co wpływa na zyski z reklam.
odpowiedź
User
XYZ
Wesołowska i mediatorzy hahaha
odpowiedź