SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Trójka, VOX FM i Złote Przeboje o połowę więcej z reklam, Radio ZET tylko 1 proc. w górę (TOP 10)

W pierwszej połowie br. przychody reklamowe Vox FM, radia Złote Przeboje Poznań, radiowej Trójki i Jedynki rosły szybciej niż średnia dla całego rynku reklamy radiowej. Najniższą dynamikę wpływów z reklam miało Radio Zet.

fot. Shutterstock.com Article

Stacje radiowe zarobiły na reklamach przez pierwszych sześć miesięcy br. 2,98 mld zł, czyli 18,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).

Tradycyjnie już najwięcej w tym czasie zarobiło radio RMF FM - 879,8 mln zł, a więc 26,7 proc. więcej niż przed rokiem. Stacja od połowy lipca prowadzi kampanię reklamową „Faktów” pod hasłem „Tylko Fakty - bez zbędnych dopowiedzeń".

Drugie w tym zestawieniu Radio Zet zwiększyło przychody reklamowe w skali roku zaledwie o 1 proc. - z 523,2 do 528,3 mln zł. Było w omawianym okresie stacją z najniższą dynamiką przychodów z reklam.

O prawie połowę w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r. wzrosły natomiast trzeciego na reklamowym podium Programu III Polskiego Radia - z 127,1 do 186,5 mln zł.

Spośród pozostałych rozgłośni reklamowej Top10 największe przyrosty wpływów z reklam miały Złote Przeboje Poznań, Vox FM, radiowa Jedynka, Eska Poznań i RMF Classic.

W poznańskim radiu Złote Przeboje reklamodawcy wydali 57,4 proc. więcej niż rok temu (40,3 mln zł), a w Vox FM - 54,6 proc. więcej (53,9 mln zł).

Program I Polskiego Radia zarobił 38,1 proc. więcej w skali roku (102,4 mln zł), zaś Eska Poznań – 23,4 proc. więcej (34,4 mln zł). Radiowa Jedynka notuje wzrosty wpływów z reklam mimo spadającej słuchalności – w II kwartale br. stacja miała najniższy w historii udział w rynku słuchalności i została wyprzedzona przez Trójkę.

Przychody z reklam RMF Classic wzrosły o 20,5 proc. (do 35,1 mln zł), Eski Warszawa – o 11,8 proc. (do 37,6 mln zł), a Tok FM – o 8,2 proc.(do 52,8 mln zł).

Wpływy reklamowe stacji radiowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2015

I-VI 2016

zmiana proc.

RMF FM

694 602 125 zł

879 762 430 zł

26,7

Radio ZET

523 219 095 zł

528 250 190 zł

1

Program III Polskiego Radia

127 118 860 zł

186 453 420 zł

46,7

Program I Polskiego Radia

74 162 020 zł

102 423 040 zł

38,1

VOX FM

34 889 950 zł

53 929 760 zł

54,6

TOK FM

48 831 187 zł

52 811 280 zł

8,2

ZŁOTE PRZEBOJE Poznań

25 602 733 zł

40 293 469 zł

57,4

ESKA Warszawa

33 638 550 zł

37 600 610 zł

11,8

RMF Classic

29 167 176 zł

35 133 503 zł

20,5

ESKA Poznań

27 846 824 zł

34 376 796 zł

23,4

Razem

2 517 443 758 zł

2 980 344 362 zł

18,4

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Trójka, VOX FM i Złote Przeboje o połowę więcej z reklam, Radio ZET tylko 1 proc. w górę (TOP 10)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maciej konserwatywny
Chciałbym bardzo podziękować Trójce za tak obszerne relacje ze ze Światowych Dni Młodzieży. Jestem pozytywnie zaskoczony obecnością tego tematu na antenie Trójki, a zwłaszcza specjalnymi wieczornymi audycjami na ten temat - naprawdę chylę czoła!!! To znak, że w Trójce idzie ku dobremu i kończą się lewackie czasy! :D Cieszę się, że Trójka zaczyna propagować chrześcijańskie i patriotyczne wartości. Idę o zakład, że gdyby szefową Trójki była dzisiaj Magda Jethon, nie byłoby mowy o jakichkolwiek audycjach o ŚDM, najwyżej powiedzieliby o tym zdawkowo w serwisie informacyjnym jako o jakimś źle koniecznym i na tym temat ŚDM by się skończył... Ale na szczęście Magdy Jethon już nie ma i mam nadzieję, że nigdy więcej do Polskiego Radia się nie zbliży, ma ten swój portal KOD 24 czy jak mu tam, i niech się nim zadowoli :!: Program III Polskiego Radia wreszcie ma PRAWDZIWEGO FACHOWCA na stanowisku dyrektora, fachowca czującego misję i prawdziwe wartości tego świata, fachowca, który powoli, ale jednak odmienia Trójkę :!:
15 23
odpowiedź
User
Szymon
Ale ŚDM to jest zło konieczne...
9 13
odpowiedź
User
kornel
A co ma ŚDM do reklam?
Od obszernych relacji z ŚDM są katolickie stacje i rozgłośnie i nie ma potrzeby mówić o tym wszędzie, aczkolwiek zaznaczyć należy i to jako główny temat. Jestem praktykującym katolikiem, ale nie jestem "nawiedzony", w naszym kraju żyją ludzie o różnych poglądach, różnym wyznaniu i oni też mają prawo szukać w mediach czegoś dla siebie. Katolicy, bądźmy obiektywni, miłosierni, a nie egoistyczni i zapatrzeni w siebie.
15 10
odpowiedź
User
kornel
ps. akurat najmniejsza dynamika ZETki moim zdaniem dowodzi, że minął etap, gdzie pchali reklamy do granic możliwości, jak robi to cały czas RMF FM. Moim zdaniem to dobry kierunek, który obrało Radio ZET.
18 9
odpowiedź
User
Do Kornela
ps. akurat najmniejsza dynamika ZETki moim zdaniem dowodzi, że minął etap, gdzie pchali reklamy do granic możliwości, jak robi to cały czas RMF FM. Moim zdaniem to dobry kierunek, który obrało Radio ZET.


Bzdury opowiadasz. Zetka ma zwykle 100% obłożenia bloków, w przeciwieństwie do RMF
9 9
odpowiedź