Canal+ ze zgodą Trybunału ds. Konkurencji na zakończenie fuzji

Trybunał do spraw Konkurencji Republiki Południowej Afryki zgodził się na transakcję, która doprowadzi do przejęcia dostawcy płatnej telewizji i właściciela serwisu streamingowego Showmax, przez Canal+. Francuska grupa zapłaci za każdą z akcji Multichoice, która nie jest jej własnością 125 randów.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Canal+ ze zgodą Trybunału ds. Konkurencji na zakończenie fuzji
Canal+ od lat zabiega o przejęcie MultiChoice

Canal+ od dawna dąży do przejęcia MultiChoice. To właściciel platformy cyfrowej DStv, płatnych kanałów SuperSport i główny udziałowiec serwisu streamingowego Showmax (70 proc. udziałów, pozostałe ma NBCUniversal), który do końca stycznia 2019 roku działał także w Polsce. Dotychczas Canal+ w Afryce koncentrował się na krajach francuskojęzycznych. Przejęcie MultiChoice to otwarcie na rynki anglojęzyczne i portugalskojęzyczne.

„Jestem podekscytowany potencjałem tej transakcji”

Transakcja powinna zostać sfinalizowana do 8 października. W maju Komisja do spraw Konkurencji Republiki Południowej Afryki zarekomendowała trybunałowi udzielić na nią zgodę. Francuska grupa musi zobowiązać się do produkcji treści rozrywkowych i sportowych w RPA oraz wspierać finansowo miejscowych twórców. Trybunał podtrzymał te warunki.

–  Zatwierdzenie przez Trybunał ds. Konkurencji Republiki Południowej Afryki to ostatni etap, który otwiera nam drogę do sfinalizowania transakcji, zgodnie z wcześniej ogłoszonym harmonogramem. To niezwykle pozytywny krok naprzód w naszej podróży, której celem jest połączenie dwóch kultowych firm medialnych i rozrywkowych oraz stworzenie prawdziwego lidera rynku afrykańskiego – powiedział Maxime Saada, dyrektor generalny Canal+.

Jego zdaniem, po fuzji Canal+ zyska na zwiększonej skali działalności i firmie będzie łatwiej pozyskiwać atrakcyjne prawa. – Jestem podekscytowany potencjałem, jaki ta transakcja otwiera dla wszystkich zainteresowanych stron, w szczególności konsumentów z RPA, firm produkcyjnych i krajowego ekosystemu sportowego – dodał Saada.

Canal+ na koniec 2024 roku miał na wszystkich rynkach 26,937 mln abonentów. Tym samym baza klientów poszerzyła się o 118 tys. Głównie dzięki rynkom afrykańskim i azjatyckim. W Europie firma straciła 120 tys. abonentów. Firma przejmując graczy z krajów rozwijających się, chce zbliżyć się pod względem liczby subskrybentów do amerykańskich gigantów streamingu. Canal+ liczy na to, że z jego usług w najbliższych latach będzie korzystać 50-100 mln klientów. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu