SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W TV Republika cztery razy mniej reklam, ale siedem razy więcej pieniędzy

W listopadzie TV Republika wyemitowała czterokrotnie mniej reklam niż przed rokiem, ale zarobiła na nich 7 razy więcej. Liczba aktywnych reklamowo brandów w stacji spadła z 240 do 101 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. 

Z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł serwis Wirtualnemedia.pl wynika, że w listopadzie na antenie TV Republika wyemitowano 4375 spotów od 101 brandów. To cztery razy mniej niż przed rokiem - wówczas stacja pokazała 17 589 reklam od 240 marek. 

Mimo spadku liczby reklam, TV Republika zwiększyła w omawianym okresie przychody z reklam siedmiokrotnie: z 8,14 mln zł w listopadzie ub.r. do 58,48 mln zł. Warto jednak w tym miejscu podkreślić, że to efekt znaczącej podwyżki cen reklam. Przed rokiem 30-sek. spot w tej stacji kosztował ok. 500 zł, obecnie najdroższa reklama to wydatek rzędu ok. 20 tys. zł (ceny netto, bez rabatów). 

Polsat Media, biuro reklamy zajmujące się sprzedażą czasu reklamowego w TV Republika podnosiło cennik reklam na jej antenie po tym, jak wyniki jej oglądalności wystrzeliły na przełomie 2023 i 2024 roku.

Zobacz też: TV Republika potrzebuje pieniędzy

Mango, Media Markt, Lidl wydają najwięcej

Zobacz też: TV Republika potrzebuje pieniędzy

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tv-republika-ile-zarabia-z-reklam

Gdy zaczęła rosnąć oglądalność stacji, zwiększała się też liczba reklam. Jednak po tym, jak w TV Republika pojawiły się treści homofobiczne i rasistowskie (m.in. w wypowiedziach Jana Pietrzaka czy Marka Króla) wiele firm zawiesiło emisje reklam na jej antenie, i już tam nie wróciło.

W listopadzie wśród największych reklamodawców stacji były takie marki, jak: Mango (383 spoty), “Gazeta Polska” (326), Media Markt (303), D-Vitum (204), Lidl (197), No sweet (144), Do rzeczy+ (130), Plus (121), Winiary (116). Wśród nowych brandów, które w Republice nie reklamowały się w listopadzie ub.r., a są obecne teraz są m.in. BBC Earth, Bref, Collaflex, C-Vitum, Desperados, Destresan.

W październiku br. Republika była drugą, po TVN24, najpopularniejszą stacją informacyjną w Polsce z udziałem wynoszącym 4,59 proc. Jej wzrost rok do roku wyniósł aż 3725 proc. Kanał Tomasza Sakiewicza zaczął zyskiwać widzów w grudniu ub.r., po wyłączeniu dotychczasowej wersji TVP Info i zmianach w tym kanale. Na wzrost wpłynął też wejście kanału na ósmy multipleks telewizji cyfrowej, co miało miejsce w lipcu br. Kanał też znacznie poszerzył ofertę programową, przejmując byłych dziennikarzy TVP.

Dołącz do dyskusji: W TV Republika cztery razy mniej reklam, ale siedem razy więcej pieniędzy

129 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Raz raz
Zaraz hejterstwo się aktywuje. Grochek - komentuj!
odpowiedź
User
mol
silni razem ujadaja, karawana jedzie dalej
odpowiedź
User
Gie
Media Sakiewicza reklamują się w telewizji Sakiewicza. To raczej trudno mówić że Republika coś na tym zarobiła?
odpowiedź