TVN24 liderem w kwietniu. TVP Info bez 70 proc. widzów, TV Republika i wPolsce.pl mocno w górę

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w kwietniu br. było TVN24. Olbrzymimi wzrostami pochwalić się mogły prawicowe stacje Telewizja Republika i Telewizja wPolsce.pl. Z kolei najwięcej straciło TVP Info, które od końca grudnia ub.r. nadaje w nowej odsłonie po tygodniowej przerwie w emisji - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
TVN24 liderem w kwietniu. TVP Info bez 70 proc. widzów, TV Republika i wPolsce.pl mocno w górę
fot. Shutterstock.com

Średni dobowy udział TVN24 w kwietniu 2024 roku wyniósł 6,05 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 28,18 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Z miejsca ósmego na drugie awansowała Telewizja Republika, która zanotowała trzecią najwyższą miesięczną oglądalność w historii nadawania (3,04 proc.; + 3278 proc. - największy wzrost w zestawieniu).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-ogladac-tvn24-tv-republika-tvp-info,7169395163560065a ##

Podium uzupełnia Polsat News. W kwietniu br. kanał miał 1,57 proc. udziału, po wzroście względem kwietnia 2023 roku o 3,29 proc.

TVP Info w nowej odsłonie straciło ponad dwie trzecie widzów

Na czwartą pozycję z drugiej spadło TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 1,2 proc. (po spadku o 71,63 proc.). Stacja w wyniku decyzji nowego szefostwa TVP nie nadawała od 20 grudnia ub.r. od godz. 11.18 do 29 grudnia ub.r. do 19.30. Obecnie można ją oglądać w nowej odsłonie.

Bardzo wysokim wzrostem pochwalić się może Telewizja wPolsce.pl - o 1100 proc. do 0,36 proc. Stacja w zestawieniu uplasowała się na ósmej pozycji.

Grupy TVN i Polsatu wyprzedziły TVP

Największy udział (6,56 proc.) wśród grup kanałów newsowych w kwietniu br. miała Grupa TVN Warner Bros. Discovery, mająca w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notująca wzrost o 25,43 proc. Grupy nadawcy na pozycję lidera awansowały z miejsca drugiego.

Po raz czwarty w historii na drugą lokatę (z trzeciej) awansowały anteny newsowe Telewizji Polsat, których udział zwiększył się o 15,18 proc. do 2,58 proc. (łączne dane dla Polsat News, Polsat News 2 i Wydarzenia24).

Z kolei z pierwszego na trzecie miejsce spadły anteny newsowe Telewizji Polskiej, których wynik zmniejszył się o 60 proc. do 2,06 proc. (TVP Info i TVP3).

Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w kwietniu 2024 roku wyniósł 14,61 proc. Było to o 14,59 proc. więcej niż w kwietniu 2023 roku.

grafika

TVN24 na czele także w 16-49

Wśród widzów w grupie 16-49 na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w kwietniu 2024 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 2,91 proc., po wzroście o 12,71 proc.

Z siódmego na drugie miejsce awansowała Telewizja Republika. Stacja miała 1,18 proc. udziału, po wzroście o 3833 proc. - największym w zestawieniu. Podium uzupełnia Polsat News, którego udział wyniósł 1,03 proc. (w górę o 5,1 proc.).

Grupa Polsat wyprzedziła Grupę TVP

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat też był TVN Warner Bros. Discovery. Stacje tej grupy miały tutaj 3,61 proc. udziału, po wzroście o 13,17 proc.

W grupie 16-49 z trzeciego na drugie miejsce awansowały informacyjne kanały Grupy Polsat (1,69 proc.; wzrost o 16,55 proc.), które wyprzedziły anteny Telewizji Polskiej (0,95 proc.; spadek o 53,89 proc.).

Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 7,63 proc. udziału w rynku, po wzroście o 12,87 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu