SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TV Republika z 1,5 mln zł straty. „Stabilizujący wpływ zwycięstwa Andrzeja Dudy”

W ub.r. przychody Telewizji Republika zmalały o 4 proc. do 15,68 mln zł, a strata netto - z 1,6 do 1,53 mln zł. Stacja zaznacza, że zarobiła m.in. na rządowych kampaniach społecznych dotyczących epidemii. Przez osiem lat zanotowała łącznie 27,8 mln zł strat netto.

Tomasz Sakiewicz Article

W sprawozdaniu złożonym w KRS Telewizja Republika wyliczyła, że jej przychody w ub.r. zmniejszyły się przede wszystkim z powodu „znaczącego spadku w obszarach telewizji zakupowych, emisji reklam (nadal niska oglądalność w komercyjnych grupach wiekowych), portalu internetowego jak również z ograniczenia nakładów sponsorskich dotyczących pasma Poland Daily”. Partnerem Poland Daily jest Polska Fundacja Narodowa.

Nadawca zaznaczył, że starał się „zrównoważyć wskazane powyżej spadki pozyskaniem znaczącej co do wartości, liczby umów sponsorskich”.

Przychody Telewizji Republika ze sprzedaży usług (głównie marketingowych) zmalały z 16,34 do 15,68 mln zł, a ze sprzedaży licencji operatorom - z 1,92 do 1,64 mln zł. Natomiast wpływy ze sprzedaży internetowej usług wzrosły z 2,06 do 2,44 mln zł. Przychody barterowe zmniejszyły się z 3,14 do 2,66 mln zł.

Drugim mocno negatywnym czynnikiem dla stacji było kurczenie się rynku telezakupów, po tym jak Studio Moderna w połowie ub.r. zamknęło kanał Mango TV. - Pogarszające się wyniki sprzedaży Studio Moderna oraz redukcja pasm telezakupowych na rzecz emisji programów własnych spowodowały spadek stawki za godzinę emisji audycji telezakupowych o 50 proc. i dalszą redukcję wpływów z tego kanału przychodowego - opisano w sprawozdaniu.

Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. udział Telewizji Republika w rynku oglądalności zwiększył się z 0,028 do 0,05 proc.

„Stabilizujący wpływ zwycięstwa Andrzeja Dudy”

W sprawozdaniu Telewizja Republika zaznaczyła, że wygrane przez Andrzeja Dudę w połowie ub.r. wybory prezydenckie miały „stabilizujący wpływ na sytuację spółki”. W raporcie z 2019 roku identyczni skomentowała utrzymanie władzy przez Zjednoczoną Prawicę po wyborach parlamentarnych.

Pod koniec ub.r. w zamian za swoje akcje Telewizja Republika spółkę Stream1 zajmującą się usługami streamingowymi. Jej poprzednimi właścicielami byli Piotr Hofman, jeden z głównych akcjonariuszy TV Republika, oraz wydawca portalu Niezalezna.pl.

- Spółka Stream1 przez kilka lat zajmowała się sprzedażą usług streamingowych. Obecnie będzie wykorzystywana jako podwykonawca niektórych usług producenckich dla TV Republika oraz jako dodatkowy podmiot występujący w przetargach, w których limit zamówień dla TV Republika został wyczerpany - podano w sprawozdaniu.

Koszty 4,4 proc. w dół

Wydatki operacyjne Telewizji Republika w ub.r. wyniosły 17,26 mln zł, co wobec 18,06 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 4,4 proc. Koszty usług obcych zmalały z 10 do 8,81 mln zł.

Z kolei nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 7,27 do 7,6 mln zł. Na koniec ub.r. stacja zatrudniała dwoje pracowników etatowych i współpracowała ze 140 osobami. Po wybuchu epidemii nadawca nie skorzystał z tzw. tarcz antykryzysowych ani tarczy kredytowej.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Koszty amortyzacji zmalały z 237,5 do 221,4 tys. zł, a zużycia materiałów i energii wzrosły z 314,6 do 396,1 tys. zł.

Pozostałe przychody operacyjne skurczyły się z 879,2 do 50 tys. zł, a pozostałe wydatki operacyjne - z 659,7 do 2,4 tys. zł.

Wyniki rentowności Telewizji Republika nieco się poprawiły, ale pozostają zdecydowanie na ponadmilionowym minusie. Strata sprzedażowa zmalała z 1,71 do 1,59 mln zł, a strata netto - z 1,6 do 1,53 mln zł.

- Pomimo bardzo trudnych uwarunkowań zewnętrznych, spadku wydatków marketingowych u reklamodawców, częstych lock downów, recesji w gospodarce, wprowadzenia obostrzeń i trybu hybrydowego pracy, spółce udało się ograniczyć poziom generowanej straty do najniższego w historii. Było to spowodowane przede wszystkim bardzo dobrymi wynikami sprzedażowymi, m.in. zwiększeniem przychodów związanych z dodatkowymi funduszami publicznymi na walkę z koronawirusem w formie zlecanych kampanii społecznych oraz dużą dyscypliną kosztową - podsumowano w sprawozdaniu.

Przez 8 lat TV Republika z 28 mln zł straty

Od kwietnia br. dyrektorem programowym Telewizji Republika jest Witold Newelicz (od stycznia 2021 roku był sekretarzem newsroomu). Jednocześnie ze stacji odeszła Dorota Kania, która 1 kwietnia br. została członkinią zarządu Polska Press ds. redakcyjnych. Natomiast w maju na prezesa stacji został powołany Tomasz Sakiewicz, poprzednio jej wiceprezes.

Mimo emisji w ub.r. i na początku br. kilku serii nowych akcji Telewizji Republika wskutek zeszłorocznej straty netto jej ujemny fundusz własny pogłębił się z -2,19 do -2,46 mln zł.

Od startu działalności na początku 2013 roku Telewizja Republika zanotowała łącznie 27,82 mln zł strat netto.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TV Republika z 1,5 mln zł straty. „Stabilizujący wpływ zwycięstwa Andrzeja Dudy”

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
YKK
"Stabilizujący wpływ zwycięstwa Andrzeja Dudy" - i wszystko jasne...
42 4
odpowiedź
User
Pawel
W TV Republika polecam m.in program W punkt,który prowadzi Ka
10 42
odpowiedź
User
Pawel
W TV Republika polecam m.in. program W punkt,który prowadzi Katarzyna Gojska-Hejke.W niedzielę po godz 09.00. po przerwie urlopwej.
10 75
odpowiedź