SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN Media podaje cenniki i zasady sprzedaży reklam na 2020 rok. Wyższe CPP, rabaty bez zmian

Biuro reklamy TVN Media, obsługujące stacje TVN i zewnętrzne kanały tematyczne, ogłosiło zasady sprzedaży oferty reklamowej obowiązujące w 2020 roku. Kluczowe reguły - mimo nieznacznych modyfikacji - pozostały niezmienione. Na podobnym poziomie zostały też rabaty dla klientów. Wzrosły stawki CPP dla wybranych klastrów, pojawił się dodatkowy upust za zakup z cennika wybranych stacji tv.

TVN Media opublikowało zasady polityki handlowej na 2020 rok niemal dwa tygodnie później niż rok temu.

- Wierzymy, że w nadchodzącym roku zaproponujemy naszym klientom rozwiązania, które podniosą efektywność oferowanych produktów, zwiększą ich różnorodność i uatrakcyjnią sposób zakupu - mówi Piotr Tyborowicz, dyrektor biura reklamy TVN Media. - Zbudowaliśmy nowe pakiety i produkty Premium TV, aby powiększyć efektywność zakupu. Opracowaliśmy je dla klientów szukających nie tylko precyzyjnie definiowanych, lecz także szerokich segmentów widowni. Zależy nam na wszechstronności podejmowanych działań komunikacyjnych, dlatego równoległe inwestycje w obszarach TV i Digital premiowane będą najatrakcyjniejszymi warunkami handlowymi w obrębie obowiązujących klastrów kosztowych - dodaje.

W 2020 roku obowiązywać będą wyższe stawki CPP dla większości z grup reklamodawców. Wzrosły one dla klientów rozwojowych oraz trzech grup klientów kluczowych.

W przypadku typu rozwojowego CPP dla TVN Max wzrósł z przedziału 2525-3540 zł do 2630-3685 zł, a dla CPP Premium TV - z 1845-2580 zł do 1920-2685 zł. Bez zmian pozostały koszty CPP dla klientów strategicznych.

11 grup handlowych w 2020 roku

W polityce handlowej na 2020 rok utrzymano dotychczasowy podział reklamodawców na 11 grup: rozwojowych (wydają do 2,2 mln zł rocznie w kanałach z oferty TVN Media), kluczowych (siedem grup z wydatkami od 2,2 mln zł do 18 mln zł) i strategicznych (trzy grupy z wydatkami od 18 do 26 mln zł i więcej).

Bez zmian pozostały też progi inwestycyjne dla wydatków w TVN w każdej z grup reklamodawców. Nie zmodyfikowano również poziomu rabatów dla poszczególnych klastrów  - poza klientami strategicznymi. Reklamodawcy, którzy wydadzą od 18 do 21 mln zł dotychczas mieli 50 proc. rabatu. Teraz zwiększono go do 52 proc., nie tylko dla zakupu w TVN, ale też dla Premium TV.

Maksymalny rabat dla reklamodawców rozwojowych wynosi 24 proc., dla kluczowych mieści się w przedziale od 28 do 47 proc.

Marketerzy, którzy zadeklarują wydatki w TVN powyżej 21 mln zł  będą dostawać rabaty ustalane indywidualnie.

Obniżka z 46 do 44 mln zł

Zmniejszono próg inwestycji dla negocjacji warunków indywidualnych określanych na podstawie zawartej z TVN Media umowy rocznej (obejmujących wydatki na kampanie reklamowe, kwoty zafakturowane tytułem wkładu sponsorskiego i/lub tytułem wynagrodzenia za usługi lokowania produktu, łącznie w segmencie TVN, Premium TV i Digital) - z obecnych 46 mln zł do 44 mln zł.

Oprócz rabatów inwestycyjnych, podobnie jak w latach poprzednich przewidziano rabaty dodatkowe. Wśród nich m.in. premiowane dodatkową zniżką będą: udział opcji zakupu cennikowego, zakup bezpośredni, agencyjny i dla Reklamodawcy Rozwojowego, a także rabat za roczną deklarację cennikową w programie TVN, rabat sezonowy/rabat specjalny, rabat okresowy - wyprzedażowy.

Rabat dla reklamodawcy rozwojowego przewidziano dla firm, które zadeklarują minimalny udział wydatków rocznych na kampanie reklamowe dla programu TVN w stosunku do wszystkich rocznych wydatków telewizyjnych netto na reklamę w wysokości minimum 50 proc. - wtedy otrzymają dodatkowo - podobnie jak w tym roku - do 7 proc. rabatu.

Rabat za roczną deklarację cennikową jest przydzielany, gdy reklamodawca w momencie składania deklaracji wydatków rocznych zadeklaruje 100 proc. udział cennika w zakupie w programie TVN w danym roku.

4 proc. rabatu do 7 lutego

Z kolei klient, który do 7 lutego 2020 roku podpisze z TVN Media umowę roczną na wydatki w TVN i w Premium TV, otrzyma dodatkowo 4 proc. zniżki. Rabat za zakup bezpośredni w TVN Media wynosi 10 proc., zaś rabat agencyjny - maksymalnie 15 proc.

Podobnie jak w tym roku, także w 2020 roku premiowany będzie zakup z cennika. Jego wysokość uzależniona jest od poziomu wydatków i jest inna dla każdego z klastrów. Dla zakupu w TVN wynosi od 7,5 do 15 proc.  przy udziale opcji zakupu cennikowego w przedziale od 90 do 99,99 proc. oraz od 15 do 30 proc. przy zakupie w całości po cenniku.

Nowością w ofercie handlowej TVN Media na 2020 rok jest rabat za zakup cennikowy określonych programów DTT.

Jeżeli w danym miesiącu reklamodawca dokona zakupu cennikowego i pakietu ilościowego na trzech spośród programów: TVN7, TTV, Puls, Puls 2 w ten sposób, że udział każdego z trzech wybranych programów w wydatkach cennikowych i w opcji zakupu pakietu ilościowego na nie wyniesie co najmniej 20 proc., otrzyma rabat na zakup cennikowy i pakiet ilościowy w tych programach w wysokości do 8 proc.. Jeżeli natomiast dokona zakupu cennikowego i pakietu ilościowego na każdym z programów: TVN7, TTV, Puls, Puls 2 w ten sposób, że udział każdego z programów w tych wydatkach cennikowych i w opcji zakupu pakietu ilościowego wyniesie co najmniej 20 proc., może otrzymać rabat na zakup cennikowy i pakiet ilościowy w wysokości do 12 proc.

W ofercie pakietów Premium Tv pojawiły się trzy nowości. Zamiast pakietu Zasięg Prime mamy teraz Zasięg Prime/Prime Kobieta oraz pakiety Zasięg Kobieta+ i Zbiorczy.

Klienci nadal mają też do dyspozycji pakiet Multiscreen All obejmujący TVN Max i Player Smart TV, umożliwiający jednoczesny zakup komunikacji tv i digital przy najbardziej angażujących programach TVN i Premium TV.

TVN Media jako pierwsze biuro reklamy telewizyjnej ogłosiło zasady polityki handlowej na 2020 rok.

Prawie 400 mln zł przychodów TVN Media w 2018 r.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,38 proc.

TVN w ub.r. osiągnął wzrost wpływów sprzedażowych o 8,6 proc. do 1,97 mld zł, a przychody z emisji reklam zwiększyły się o 9,7 proc. do 1,42 mld zł. Nadawca zanotował 157,5 mln zł straty netto, głównie wskutek 394,7 mln zł odpisu dot. wartości udziałów w platformie nc+. Na koniec roku zatrudniał 1 514 pracowników.

W ub.r. TVN Media, spółka z grupy kapitałowej TVN zajmująca się głównie sprzedażą oferty reklamowej, zanotowała 396,38 mln zł przychodów operacyjnych, o 11,1 proc. więcej niż rok wcześniej, oraz wzrost wpływów z działalności brokerskiej o 19,8 proc. do 252,78 mln zł. Jednocześnie miała 623,7 mln zł straty netto, głównie wskutek 1 mld zł odpisów na utratę wartości udziałów operatora platformy nc+ i marek, które przeniosła do spółki TVN.

Z kolei w 2018 roku Discovery Polska zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 6,2 proc. do 96,36 mln zł oraz zysku netto z 25,65 do 5,3 mln zł. Firma tłumaczy do spadkiem oglądalności jej stacji. W udostępnionym sprawozdaniu finansowym złożonym w KRS zarząd Discovery Polska stwierdził, że przychody firmy ze sprzedaży czasu reklamowego zmalały o 6,39 mln zł „przede wszystkim w wyniku spadku oglądalności programów telewizyjnych”.

Dołącz do dyskusji: TVN Media podaje cenniki i zasady sprzedaży reklam na 2020 rok. Wyższe CPP, rabaty bez zmian

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Buyer
Niestety wzrost cpp odbieramy jako kompensatę spadku oglądalności to niestety nie wygląda zachęcająco.
odpowiedź
User
Eksport mediowy
Ludzi mniej, oglądalności mniej to cpp/ceny też w dół?
odpowiedź
User
nie jestem ekspertem
Zauważyłem, że ostatnio co druga reklama w TV to reklama firmy KINDER, Kinder maxi, bueno, pingłi, delice, niespodzianka, country... straszne. To co wymieniłem to pewnie połowa z listy produktów.
odpowiedź