SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

TVN obniżył ceny reklam na maj o 12 proc. Najdroższe „Kuchenne rewolucje”

Ceny reklam w majowym cenniku TVN są niższe od tych w maju ub.r. o 12 proc. Stacja liczy, że „majowa wycena zwiększy efektywność zakupu z cennika”. Najdroższe są w nim reklamy przy „Kuchennych rewolucjach” i „Masterchef Junior”.

Magda Gessler, fot. TVN Article

Biuro Reklamy TVN Media ogłaszając cennik reklam na maj br. podkreśliło przede wszystkim to, że ceny emisji spotów teraz są 12 proc. niższe niż w maju 2018 roku. Przyznano, że w I kwartale br. oglądalność TVN spadła - do 8,72 proc. udziału w rynku.

- Rosnące temperatury obniżyły oglądalność TVN w I kwartale 2019 roku w porównaniu do zeszłego roku. Chłodniejszy kwiecień zatrzymał negatywny wpływ pogody na konsumpcję tv. Spodziewamy się, że maj utrzyma oglądalność tv na poziomie zeszłego roku - napisano na wstępie prezentacji majowego cennika.

Dodano też, że wzrost zakupu z cennika (a nie w pakietach) uczynił z niego dominującą formę zakupu stacji. - Wierzymy, że majowa wycena wzmocni jego efektywność we wszystkich pasmach programach - informuje TVN Media.

Udział TVN w rynku w grupie wszyscy 4+ wyniósł w I kwartale br. 8,72 proc. wobec 9,55 proc. w tym samym okresie ub.r.

Najwięcej kosztuje spot przy „Kuchennych rewolucjach” - wyceniono go na 74,9 tys. zł (cena netto, bez rabatów dla spotu 30-sek.).
Nieco mniej, bo 63,2 tys. zł warta jest reklama emitowana przy niedzielnym show „Masterchef Junior”. Z kolei spot przy środowym programie „Agent Gwiazdy” wyceniono na 47,9 tys. zł.

20 maja TVN zacznie pokazywać w poniedziałkowe wieczory „Projekt Lady” - zainteresowani obecnością reklamową przy tej produkcji marketerzy zapłacą 59,9 tys. zł.

Wśród emitowanych na antenie stacji seriali wciąż najdroższą reklamowo pozycją jest serial „Na Wspólnej”| - za spot przy nim trzeba zapłacić 54,8 tys. zł. Nieco mniej, bo 52 tys. zł kosztuje natomiast reklama przy „Diagnozie”, zaś stawka dla spotu emitowanego w bloku przy serialu „Szóstka” wynosi 50,3 tys. zł.

Najmniej, bo 47,7 tys. zł kosztuje z kolei reklama przy sobotnim serialu „Chyłka - Zaginięcie”.

Ceny spotów przy „Faktach” wynoszą odpowiednio: 59 tys. zł przy emisji w niedziele i 49,8 tys. zł w dni robocze.

Na reklamę przy serwisie sportowym trzeba wydać 49,3 tys. zł w niedzielny wieczór i 44 tys. zł w dni powszednie. Stawki dla spotów przy prognozie pogody wynoszą odpowiednio: 51 tys. zł 42,1 tys. zł od poniedziałku do piątku.

Wypełnienie bloków spada

Prawdopodobnie wpływ na obniżkę cen w maju br. w TVN (biuro prasowe nie odpowiedziało na nasze pytania dotyczące powodów obniżki cen) miało również to, że w I kwartale br. zanotowano pierwsze od lat mniejsze niż we wcześniejszych miesiącach wypełnienie bloków reklamowych. 12 minutowe wypełnienie reklam miał jedynie Polsat.

W styczniu br. TVN wykorzystał z 12-minutowego limitu – 94,9 proc., w lutym - 86,3 proc., a w marcu (okres od 1 do 25 marca br.) wypełnienie wynosiło 85,3 proc.

W ub.r. we wszystkich tych miesiącach wypełnienie 12 – minutowego limity reklam wynosiło ok. 98 proc.

- Pierwszy kwartał br. był niewątpliwie sporym zaskoczeniem dla nadawców telewizyjnych. Po bardzo dobrym 2018 roku, spodziewali się oni zapewne kolejnych miesięcy ze sporymi wzrostami budżetów. Warto jednak zwrócić uwagę, że już w czwartym kwartale dynamika wzrostów wyhamowała i kontynuację tego widzimy na początku tego roku. Na pewno jednak powstrzymałabym się przed prognozowaniem nagłego spadków budżetów. Na ten moment szacujemy, że pod względem budżetów pierwszy kwartał w telewizji zakończy się na poziomie bliskim do I kwartału 2018 roku - podkreślała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Anna Bartoszewska, dyrektor generalna Zenith (Publicis Media).

Krótszy czas oglądania telewizji w 2018 roku

W 2018 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN obniżył ceny reklam na maj o 12 proc. Najdroższe „Kuchenne rewolucje”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Irek
"rosnące temperatury obniżają oglądalność..." przeczytałem i dalej już mi się odechciało tego bełkotu. Przecież co roku jest podobnie i ta wiosna niczym szczególnie nie różni się od ostatniej. Przecholowali z cenami i nikt tego nie kupuje bo wyniki spadają rok do roku.
17 3
odpowiedź
User
Dcd
Dokładnie to samo pomyślałem. Polsat i TVP nie uświadczyli wiosny?
10 1
odpowiedź
User
pavv
Od maja oglądalność reklam jest śladowa.
7 2
odpowiedź
User
abc
Wkrótce pojawią się eksperci, co stwierdzą, że to świadczy o wzroście oglądalności.
7 1
odpowiedź
User
poPO
Zaraz doczekamy się narzekanie tvenu na Nielsena.
4 1
odpowiedź