SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN przejmuje sieć partnerską Gamellon, będzie produkował więcej programów z youtuberami

Grupa TVN kupiła większościowy pakiet udziałów sieci partnerskiej Gamellon współpracującej z twórcami youtube’owych kanałów o grach komputerowych. Nadawca zapowiada, że więcej youtuberów będzie teraz występować w programach w jego stacjach telewizyjnych i serwisie Player.pl.

Jim Samples, prezes zarządu TVN Article

- TVN konsekwentnie umacnia swoją pozycję lidera w dynamicznie rozwijającym się rynku wideo online. Kontynuując wdrażanie strategii digital first, jest mi niezmiernie miło powitać w gronie naszych gwiazd Blowka i Stuu - jednych z najbardziej kreatywnych youtuberów - komentuje transakcję Jim Samples, prezes TVN. - Wspólnie z Gamellon chcemy wspierać młodych twórców w kreowaniu oraz monetyzacji produkcji internetowych, w tym tzw. branded entertainment, reklamodawcom oferując tym samym nowe formy komunikacji docierającej do młodych odbiorców w Polsce i regionie CEE - zapowiada.

Sieć Gamellon działa od ub.r. Obecnie obsługuje prawie sto kanałów youtube’owych o grach komputerowych (m.in. takich twórców jak Blowek, Stuu Games, Karolek czy Disowskyy), które mają łącznie 19 mln subskrybentów i notują miesięcznie ok. 150 mln wyświetleń opublikowanych tam klipów.

Dzięki przejęciu sieci współpracujący z nią youtuberzy będą mogli korzystać z infrastruktury produkcyjnej TVN oraz pomocy w zarządzaniu i optymalizacji kanałów. Wiosną br. nadawca uruchomił zespół produkcyjny TVN Emotion Studio, który rozwija, produkuje oraz dystrybuuje treści wideo w internecie. Ponadto oferta reklamowa kanałów partnerskich zostanie włączona do portfolio biura reklamy TVN.

Z kolei TVN zamierza angażować youtuberów do swoich produkcji - zarówno tych emitowanych w kanałach telewizyjnych, jak też tworzonych tylko do serwisu Player.pl. Nadawca zrealizował już kilka produkcji internetowych z udziałem youtuberów. Na początku br. na Player.pl udostępniono show „Lip Sync Battle Ustawka”, w którym wzięli udział m.in. Sylwester Wardęga i Stuu. Natomiast w okresie letnim w serwisie pojawił się program „BlowStar” prowadzony przez Blowka.

Nie ujawniono, ile TVN zapłacił za udziały firmy Gamellon.

W zeszłym tygodniu podano, że większościowy pakiet udziałów innej sieci partnerskiej LifeTube kupił fundusz inwestycyjny Altus TFI.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN przejmuje sieć partnerską Gamellon, będzie produkował więcej programów z youtuberami

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
obserwator
polecam mózgom TVN dokladniej sprawdzić partnerów sieci Gamellon (np. Cypisolo) w kontekscie wizerunku grupy - piekny strzał w stopę panowie ;-)
37 14
odpowiedź
User
elenor
Pieknych tworcow sobie wzieli, bedzie niezła sieczka gorzej niz w tivi
28 13
odpowiedź
User
zdzih
Ten cały Blowek to kreatywny twórca? Moje dziecko które ma 12 lat to nieraz ogląda, ale też się z niego śmieje. Filmik typu: chodzenie z Czarkiem Pazurom i łapanie Pokemonów, albo gra w coś z mamą- faktycznie nowatorskie, twórcze i rozwijające. To są kolesie którzy całą swoją sławę zyskali grając dawno temu w Minecrafta na youtubie- stali się wtedy idolami dla 6-8 latków. Oni sobie tych fanów wychowali. Teraz te dzieci mają 12-14 lat albo są ograniczonymi 16-18latkami i oglądają każdy film takiego blowka nawet jakby był o tym jak Blowek myje naczynia.
26 10
odpowiedź
User
dawidas
Ci kolesie nie potrafią się nawet poprawnie wysłowić. boże drogi...
26 9
odpowiedź
User
Agnieszka
Nie zostali wymienieni najbardziej kreatywni G.F. Darwin, którzy są profesjonalnymi aktorami i sami produkują, krótkie ciekawe i dowcipne produkcje na bardzo wysokim poziomie.
Pozdrownia dla Sławka, Rafała i Basi ;)
8 8
odpowiedź