SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN przejmuje sieć partnerską Gamellon, będzie produkował więcej programów z youtuberami

Grupa TVN kupiła większościowy pakiet udziałów sieci partnerskiej Gamellon współpracującej z twórcami youtube’owych kanałów o grach komputerowych. Nadawca zapowiada, że więcej youtuberów będzie teraz występować w programach w jego stacjach telewizyjnych i serwisie Player.pl.

Jim SamplesArticle

- TVN konsekwentnie umacnia swoją pozycję lidera w dynamicznie rozwijającym się rynku wideo online. Kontynuując wdrażanie strategii digital first, jest mi niezmiernie miło powitać w gronie naszych gwiazd Blowka i Stuu - jednych z najbardziej kreatywnych youtuberów - komentuje transakcję Jim Samples, prezes TVN. - Wspólnie z Gamellon chcemy wspierać młodych twórców w kreowaniu oraz monetyzacji produkcji internetowych, w tym tzw. branded entertainment, reklamodawcom oferując tym samym nowe formy komunikacji docierającej do młodych odbiorców w Polsce i regionie CEE - zapowiada.

Sieć Gamellon działa od ub.r. Obecnie obsługuje prawie sto kanałów youtube’owych o grach komputerowych (m.in. takich twórców jak Blowek, Stuu Games, Karolek czy Disowskyy), które mają łącznie 19 mln subskrybentów i notują miesięcznie ok. 150 mln wyświetleń opublikowanych tam klipów.

Dzięki przejęciu sieci współpracujący z nią youtuberzy będą mogli korzystać z infrastruktury produkcyjnej TVN oraz pomocy w zarządzaniu i optymalizacji kanałów. Wiosną br. nadawca uruchomił zespół produkcyjny TVN Emotion Studio, który rozwija, produkuje oraz dystrybuuje treści wideo w internecie. Ponadto oferta reklamowa kanałów partnerskich zostanie włączona do portfolio biura reklamy TVN.

Z kolei TVN zamierza angażować youtuberów do swoich produkcji - zarówno tych emitowanych w kanałach telewizyjnych, jak też tworzonych tylko do serwisu Player.pl. Nadawca zrealizował już kilka produkcji internetowych z udziałem youtuberów. Na początku br. na Player.pl udostępniono show „Lip Sync Battle Ustawka”, w którym wzięli udział m.in. Sylwester Wardęga i Stuu. Natomiast w okresie letnim w serwisie pojawił się program „BlowStar” prowadzony przez Blowka.

Nie ujawniono, ile TVN zapłacił za udziały firmy Gamellon.

W zeszłym tygodniu podano, że większościowy pakiet udziałów innej sieci partnerskiej LifeTube kupił fundusz inwestycyjny Altus TFI.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN przejmuje sieć partnerską Gamellon, będzie produkował więcej programów z youtuberami

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
obserwator
polecam mózgom TVN dokladniej sprawdzić partnerów sieci Gamellon (np. Cypisolo) w kontekscie wizerunku grupy - piekny strzał w stopę panowie ;-)
odpowiedź
User
elenor
Pieknych tworcow sobie wzieli, bedzie niezła sieczka gorzej niz w tivi
odpowiedź
User
zdzih
Ten cały Blowek to kreatywny twórca? Moje dziecko które ma 12 lat to nieraz ogląda, ale też się z niego śmieje. Filmik typu: chodzenie z Czarkiem Pazurom i łapanie Pokemonów, albo gra w coś z mamą- faktycznie nowatorskie, twórcze i rozwijające. To są kolesie którzy całą swoją sławę zyskali grając dawno temu w Minecrafta na youtubie- stali się wtedy idolami dla 6-8 latków. Oni sobie tych fanów wychowali. Teraz te dzieci mają 12-14 lat albo są ograniczonymi 16-18latkami i oglądają każdy film takiego blowka nawet jakby był o tym jak Blowek myje naczynia.
odpowiedź
User
dawidas
Ci kolesie nie potrafią się nawet poprawnie wysłowić. boże drogi...
odpowiedź
User
Agnieszka
Nie zostali wymienieni najbardziej kreatywni G.F. Darwin, którzy są profesjonalnymi aktorami i sami produkują, krótkie ciekawe i dowcipne produkcje na bardzo wysokim poziomie.
Pozdrownia dla Sławka, Rafała i Basi ;)
odpowiedź