SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN zaskoczyła rynek

Rok 2006 był najlepszy w historii TVN. Grupa zapowiada start kanału biznesowego, rewolucyjne serwisy internetowe m.in. TVN i TVN 24 oraz więcej filmów.

TVN opublikował w środę wyniki za IV kwartał i raport roczny za zeszły rok. TVN miał 128,10 mln zł skonsolidowanego zysku netto w IV kw. 2006 roku wobec 67,60 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny grupy wyniósł 134,93 mln zł wobec 90,80 mln zł zysku rok wcześniej, a przychody 405,08 mln zł wobec 275,01 mln zł rok wcześniej.

Zysk netto był wyższy od oczekiwań rynkowych, których średnia wynosiła 100,8 mln zł. Analitycy spodziewali się w tym okresie wyniku netto w wysokości 79,3-129,7 mln zł.

W całym ubiegłym roku TVN miała po audycie 258,82 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 209,27 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 348,51 mln zł wobec 255,43 mln zł zysku rok wcześnie, a skonsolidowane przychody wyniosły 1165,03 mln zł wobec 860,34 mln zł rok wcześniej. W ujęciu jednostkowym, narastająco w I-IV kw. 2006 roku spółka miała 243,25 mln zł zysku netto wobec 197,75 mln zł zysku rok wcześniej.

- To był najlepszy rok TVN zarówno pod względem wyniku finansowego, jak i pod względem oglądalności - powiedział Piotr Walter, prezes TVN.

TVN liczy na większy przychody w 2007
Grupa TVN prognozuje, że w 2007 roku jej skonsolidowane przychody wzrosną o 23-26%, a wyłączając Grupę Onet - o 15-18%. TVN oczekuje, że marża EBIDTA wyniesie pomiędzy 33% a 35%. Wyłączając koszty programu motywacyjnego (59 mln zł) marża EBITDA ma wynieść pomiędzy 37% a 39%. Wydatki kapitałowe w 2007 roku mają wynieść w tym czasie 165-175 mln zł.

Priorytetem grupy na 2007 rok jest też utrzymanie wyników oglądalności i ugruntowanie wiodącej pozycji na polskim rynku telewizyjnym, wobec rosnącej konkurencji.

- Będziemy doskonalili naszą ofertę programową, rozwijali kanały tematyczne wprowadzone w poprzednich latach, jak również przygotowywali zintegrowaną strategię internetową dla całej Grupy  - dodał Piotr Walter.

"Będziemy wyznaczać kierunki i kreować standardy na polskim rynku telewizyjnym i internetowym" - powiedział Walter."Dzięki połączeniu sił wiodącej stacji telewizyjnej i wiodącego portalu w Polsce zyskamy bezpośredni dostęp do najszybciej rozwijającego się segmentu rynku reklamowego i unikatowa szansę transformacji anonimowych widzów w dobrze znanych abonentów i społeczności internetowe" - dodał.

Czas na kanał biznesowy
Grupa TVN uruchomi pod koniec III kw. bieżącego roku kanał telewizyjny o tematyce biznesowej. Koszt uruchomienia kanału wyniesie kilka milionów złotych, poinformował w środę prezes TVN Piotr Walter.

"Zapowiadaliśmy, że w tym roku nie uruchomimy nowych kanałów, ale jednak podejmiemy nową inicjatywę i będzie to kanał biznesowy. Powołanie kanału biznesowego planujemy na koniec III kwartału" - powiedział Walter podczas konferencji prasowej.

Dodał, że w związku z uruchomieniem nowego kanału TVN, który go sfinansuje, nie poniesie dużych inwestycji.

"Większość inwestycji została już poczyniona. Poziom wydatków będzie zbliżony do tego jaki ponieśliśmy przy uruchomieniu TVN Style i TVN Turbo. Będą to wydatki kilkumilionowe, na pewno mniej niż 10 mln zł" - powiedział Walter.

Prezes wyjaśnił, że decyzja o poszerzeniu oferty TVN o kanał biznesowy wynikała z umocnienia pozycji na rynku TVN24.

"Na pewno transakcja zakupu TV Biznes przez Polsat przyspieszyła naszą decyzję" - powiedział też Walter.

Start nowego kanału wpłynie na pewne okrojenie z tematyki biznesowej głównego kanału informacyjnego grupy - TVN24. Za projekt odpowiada Roman Młodkowski, szef redakcji biznesowej TVN24.

TVN stawia na internet
Walter poinformował też, że Grupa TVN będzie chciała osiągać też coraz większe przychody z internetu: 19 marca ruszy multimedialny wortal tvn24.pl.

Na III kwartał 2007 roku planowane jest stworzenie multi-wortalu TVN o charakterze rozrywkowym. Serwis będzie agregatorem treści telewizyjnych (multimedialnych, z internetowym streamingiem materiałów TVN ”na żądanie”), narzędzi społecznościowych (blogi, forum…) + narzędzia komunikacyjne (czaty, komunikatory, poczta). Ma to być wielokanałowy, internetowy TVN Guide.

Strona internetowa TVN ma w grudniu 2008 roku należy do TOP 10 portali w Polsce.

Plany filmowe
TVN chce też produkować więcej filmów.  "Dzisiaj jesteśmy w stanie wyprodukować 1-2 filmy fabularne, w perspektywie 4-5 lat będzie w stanie wyprodukować 4-5 filmów fabularnych rocznie" - powiedział szef TVN.

TVN liczy na wyższy wzrost cen reklam
TVN liczy, że wzrost cen reklam w stacji będzie w 2007 roku wyższy niż w roku ubiegłym, kiedy zwiększyły się one o 14%, powiedziała w środę wiceprezes TVN Karen Burgess. Według władz spółki przychody z reklam w TVN będą w tym roku rosły szybciej niż cały rynek reklamy telewizyjnej, którego wartość w ocenie TVN wzrośnie o 10%.

"W 2006 roku wzrost cen reklam w TVN wyniósł 14%, w tym roku mamy nadzieję na większy wzrost" - powiedziała Burgess podczas konferencji prasowej.

Dodała, że przychody z reklam w telewizji TVN wzrosną szybciej niż na całym rynku. Wzrost całego rynku reklam telewizyjnych TVN szacuje na 10%.

Znacznie szybciej mają rosnąć przychody z reklamy internetowej. W tym roku wartość sprzedanych reklam w sieci według prognoz TVN zwiększy się o ponad 40%.

"W grupie TVN będzie to wzrost mniej więcej taki jak na rynku" - powiedziała Burgess.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN zaskoczyła rynek

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl