SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN24 Biznes i Świat ma 0,4 proc. udziału. 9 razy więcej niż TVN CNBC

W pierwszej dekadzie marca br. kanał TVN24 Biznes i Świat śledziło w każdej minucie średnio 27 tys. widzów. To dziewięć razy tyle, ile oglądało rok temu TVN CNBC. - To skutek wydarzeń na Ukrainie i silnej promocji na innych kanałach Grupy TVN - twierdzą eksperci.

TVN24 Biznes i Świat zastąpił TVN CNBC od 1 stycznia br., ale Nielsen Audience Measurement udostępnia wyniki oglądalności tej stacji dopiero od 1 marca br. Z danych za okres do 9 marca br. - przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl - wynika, że w tym okresie TVN24 Biznes i Świat w każdej minucie gromadził 27 tys. widzów, co przełożyło się na 0,39 proc. udziału w grupie 4+ i 0,43 proc. w grupie 16-49. To dziewięć razy więcej osób niż oglądało w analogicznym okresie ub.r. kanał TVN CNBC - stacja ta wówczas miała tylko 3 tys. widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 0,04 proc. i 0,07 proc.

Po przekształceniu TVN CNBC w TVN24 Biznes i Świat stacja osiąga zdecydowanie lepsze wyniki niż jej dotychczasowy konkurent w segmencie kanałów ekonomicznych, czyli Polsat Biznes. Stację tę w okresie od 1 do 9 marca br. oglądało tylko 5 tys. widzów przy udziale na poziomie 0,06 proc. w grupie 4+ i 0,05 proc. w 16-49. Liderem w tym okresie wśród kanałów newsowych było TVP Info z 240,8 tys. widzów i 3,39 proc. udziału, tuż za nim znalazł się TVN24 (250,5 tys. widzów, 3,38 proc. udziału), trzeci był Polsat News (101 tys., 1,42 proc.).

Widownia kanałów informacyjnych

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVN24 Biznes i Świat

27 407

0,39%

0,43%

Wirtualnemedia.pl

TVP Info

240 806

3,39%

1,44%

TVN 24

240 513

3,38%

3,13%

Polsat News

100 643

1,42%

1,24%

Polsat Biznes

4 619

0,06%

0,05%


TVN24 Biznes i Świat od końca lutego br. koncentrował się na relacjonowaniu wydarzeń na Ukrainie i tematów dotyczących agresji ze strony Rosji. Częściowo w tym okresie nadawano na jego antenie specjalny program wspólny z TVN24. Od początku zeszłego tygodnia na antenę nowej stacji wróciły jednak stałe pasma ekonomiczne.

 - Oglądalność stacji informacyjnych zawsze będzie powiązana z wydarzeniami czy międzynarodowymi (World Trade Center i TVN24) czy krajowymi (sprawa „małej” Madzi i TVN24). Z cała pewnością można stwierdzić, że ważne wydarzenia sprzyjają wypromowaniu stacji i na pewno konflikt na Ukrainie „pomógł” znacząco stacji w promocji. Tak samo jest pewne, że wysokie oglądalności tej stacji mają związek z faktem, że Polska prowadzi ożywione kontakty handlowe za wschodnią granicą i zainteresowani szukają newsów dotyczących np. stabilności zobowiązań dostarczania gazu - mówi Wirtualnemedia.pl Marek Racławski, head of TV department w Lowe Media.

Marek Wochna, prezes domu mediowego Easymedia, zwraca uwagę, że TVN24 Biznes i Świat nie startował od zera, miał bowiem zbudowaną wierną widownię z TVN CNBC oraz stałe miejsce w kablówkach i na platformach cyfrowych. - Nadawca TVN bardzo sprawnie przeprowadził proces rebrandingu - nowy kanał był silnie wspierany redakcyjnie na wszystkich kanałach Grupy TVN - mówi Wochna.

>>> Studio TVN 24 Biznes i Świat (fotogaleria)

Zdaniem Racławskiego, na razie trochę za wcześnie aby wyrokować na jakim poziomie ustabilizują się wyniki nowej stacji. - Jak wynika z danych już w czwartek 6 marca oglądalności się zmniejszyły, co może świadczyć o pewnej stabilizacji sytuacji międzynarodowej - dodaje.

Natomiast Wochna uważa, że po uspokojeniu się sytuacji politycznej kanał TVN24 Biznes i Świat może liczyć na około 0,2-0,3 proc. udziału w rynku w grupie 16-49.

- Nadawca pozycjonuje nowy kanał wyżej, bardziej up-marketowo niż TVN24. Jego sukces finansowy będzie zależał od jakości oferty reklamowej skierowanej do marketerów których grupa celową są bogatsi i lepiej wykształceni widzowie - mówi nam szef Easymedia.

Największą widownię w TVN24 Biznes i Świat w okresie od 1 do 9 marca br. miała nadawana równolegle z TVN24 “Loża prasowa”, która w niedzielę 2 marca br. zgromadziła przed telewizorami średnio 113 tys. osób. Na drugiej pozycji znalazł się “Dzień na rynkach” (105 tys. widzów).

Topy pozycje z TVN24 Biznes i Świat

01-03-2014 – 09-03-2014

Wszyscy 4+

Stacja

Data

Godz.

AMR

SHR %

LOZA PRASOWA

02-03-2014

12:01

112 523

1,01%

DZIEN NA RYNKACH

04-03-2014

11:04

105 421

2,05%

SZKOLA ZARABIANIA

04-03-2014

11:21

94 394

1,81%

 

 

 

 

Dołącz do dyskusji: TVN24 Biznes i Świat ma 0,4 proc. udziału. 9 razy więcej niż TVN CNBC

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kamil
Świetne wyniki! Oby tak dalej!
odpowiedź
User
widz
Dobry kanał, ale poprawcie EPG, bo takie oglądanie na chybił trafił w XII wieku to żenada.
odpowiedź
User
polpot
ok
odpowiedź