TVP ma umowę z Google. Chodzi m.in. o reklamy DAI

Telewizja Polska zawarła umowę ze spółką Google – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Będzie obowiązywać 2 lata, a wartość kontraktu opiewa na 3,2 mln zł.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
TVP ma umowę z Google. Chodzi m.in. o reklamy DAI
fot. AKPA

Zawarta między TVP a Google umowa dotyczy zakupu usługi AdSerwer typu programatycznego Google AdManager360, umożliwiającego emisję reklamy programatycznej oraz reklamy DAI na wszystkie aktualnie dostępne platformy - mobile web, app, desktop web, connected/smart, HbbTV oraz umożliwiającego targetowanie kampanii reklamowych na powierzchniach własnych TVP oraz partnerów, dodatkowo w kanałach social media publicznego nadawcy. 

Kontrakt został zawarty 31 marca w ramach tzw. procedury negocjacyjnej “bez uprzedniej publikacji zaproszenia do ubiegania się o zamówienie”. 

Strategiczne cele TVP

TVP uzasadnia taki sposób wyboru Google tym, że jedynie Google AdManager360 może dostarczyć rozwiązanie Adserwer typu programatycznego, aby biuro reklamy i marketingu TVP mogło spełnić strategiczne cele. 

Te cele to: możliwość emisji reklam w modelu DAI dla transmisji live, VOD, FAST oraz na platformie YouTube; możliwość emisji reklam w kanałach TVP na platformie YouTube;spójne środowisko emisyjno-analityczne dla wszystkich typów reklam dla transmisji live, VOD, FAST oraz platformie YouTube; mechanizm wykrywania adblocków; efektywne środowisko emisyjne uzupełniania reklam z rynku Open Market w przypadku wolnych przestrzeni w blokach reklamowych. 

TVP podkreśla, że na rynku nie ma alternatywy dla środowiska reklamowego Google AdManager360. Publiczny nadawca zauważa, że wariantem jest zbudowanie własnego rozwiązania składającego się z wielu różnych komponentów, jest to - jak twierdzi - jednak “rozwiązanie całkowicie nierozsądne, a na przykładzie Giełdy Papierów Wartościowych – niezwykle czasochłonne, kosztowne i nie dające pewności osiągnięcia zakładanych przez TVP celów”. 

Biuro prasowe TVP odmówiło nam udzielenia szczegółów dotyczących m.in. emisji reklam w modelu DAI. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem