SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP przegrała w sądzie z „Gazetą Wyborczą”, nie będzie sprostowania tekstu o kosztach sylwestra w Zakopanem

Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił pozew, w których Telewizja Polska domagała się od wydającej „Gazetę Wyborczą” Agory sprostowania tekstu Agnieszki Kublik z połowy stycznia, w którym podano prawdopodobne koszty koncertu sylwestrowego TVP w Zakopanem.

Luis Fonsi z tancerką podczas koncertu sylwestrowego TVP, fot. akpa Article

Pozew dotyczył artykułu Agnieszki Kublik pt. „Morawiecki przyszedł, Kurski musi odejść? W PiS zaczepiają: ‘Słyszała pani, ile Sławomir dostał od TVP za jedną piosenkę?’” zamieszczonego w połowie stycznia na portalu internetowym „Gazety Wyborczej”. Dziennikarka stwierdziła, że koncert sylwestrowy TVP w Zakopanem miał kosztować 10 mln zł, a Sławomir za wykonanie jednej piosenki dostał 124 tys. zł.

- „Czy spółka, która żyje na kredyt z budżetu państwa, może lekka ręką wydawać takie pieniądze? - pytają w partii. W obozie władzy słychać, że Kurski ma opuścić gabinet przy Woronicza do końca stycznia” - dodała Agnieszka Kublik.

Telewizja Polska w oświadczeniu zdementowała informacje za artykułu, nazywając je kłamstwem i niechlujną próbą oszkalowania TVP i jej wielkiego sukcesu, jakim był rekordowy koncert sylwestrowy w Zakopanem”.

- Spółka oświadcza, że Sylwester zorganizowany przez Telewizję Polską i Zakopane nie kosztował 10 milionów złotych. Koszt imprezy był zbliżony do imprez organizowanych w latach poprzednich. Ze względu na tajemnicę przedsiębiorstwa TVP nie może podać kosztów przedsięwzięcia - poinformował publiczny nadawca. Zdementował także podane w tekście honorarium Sławomira. - Równocześnie zaznaczamy, że część gaż artystów biorących udział w imprezie została pokryta przez sponsorów zewnętrznych. TVP poinformowała także, że w związku z tekstem na Wyborcza.pl, podejmie względem serwisu kroki prawne - zapowiedziano.

Telewizja Polska w pozwie domagała się publikacji sprostowania przez Wyborcza.pl. W poniedziałek Sąd Okręgowy w Warszawie w całości oddalił powództwo.

TVP nie chce na razie komentować tego orzeczenia. Zapowiada, że zajmie stanowisko, kiedy otrzyma pisemne uzasadnienie wyroku.

Według badania Gemius/PBI w lutym br. serwis Wyborcza.pl zanotował 6,12 mln realnych użytkowników i 58,45 mln odsłon.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP przegrała w sądzie z „Gazetą Wyborczą”, nie będzie sprostowania tekstu o kosztach sylwestra w Zakopanem

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wdse
Jaka piękna klęska! :D
32 15
odpowiedź
User
gen. Bronisław Kijowski
Chlip, chlip. To w końcu "wolne sądy" czy "sprawiedlwe sądy"? :-D
11 11
odpowiedź
User
~greg
Jak można chcieć sprostowania prawdy? A co do kasy to Sławomir to pikuś... Fonsiego honorarium jest ciekawsze...
15 10
odpowiedź