TVP Seriale, Kino Polska i AXN na czele kanałów filmowych

W maju 2013 roku wśród kanałów filmowych liderem został stacja TVP Seriale, która zanotowała także największy wzrost w zestawieniu. Na podium znalazły się jeszcze Kino Polska i AXN.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Z trzeciego miejsca na pozycję lidera awansowały TVP Seriale. Udział tej stacji w maju 2013 roku względem maja 2012 roku wzrósł najbardziej w zestawieniu, bowiem o 111,4 proc. i ukształtował się na poziomie 1,10 proc.

Drugie miejsce należało do kanału Kino Polska, którego udział zwiększył się o 26,7 proc. i uplasował się na poziomie 0,92 proc. Z kolei z pozycji lidera na ostatnie miejsce podium spadł kanał AXN. Wynik tej stacji w analizowanym miesiącu wyniósł 0,78 proc., po spadku o 15,3 proc.

Tuż za podium uplasowała się nadająca od lutego ub.r., a monitorowana od sierpnia ub.r. ATM Rozrywka, której udział w ubiegłym miesiącu wyniósł 0,72 proc. Kanał ten można oglądać na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Kolejny kanał z DVB-T, czyli TVP Kultura znalazła się na pozycji szóstej z wynikiem na poziomie 0,37 proc. (wzrost o 48 proc.).

Z kolei największy spadek zanotował będący ostatni w zestawieniu kanał Cinemax, którego udział zmalał aż o 60,5 proc. i ostatecznie wyniósł 0,02 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 w maju br. na pozycję lidera oglądalności (z miejsca czwartego) także awansowały TVP Seriale z udziałem na poziomie 1,29 proc. (po wzroście o 98,9 proc. - największym w rankingu).

Drugą lokatę zajęło Kino Polska (0,96 proc. udziału, wzrost o 10,4 proc.), a na ostatnim miejscu podium znalazł się kanał AXN, który rok wcześniej był liderem (0,80 proc.; - 26,3 proc.).

Z kolei najwięcej stracił tutaj kanał Scifi Universal, którego udział zmniejszył się tutaj aż o 73,8 proc.

Największą widownię w kanałach filmowych w maju 2013 roku osiągnął serial „Ranczo”, który na antenie TVP Seriale obejrzało 456 tys. widzów. Do rankingu dziesięciu topowych programów stacja ta wprowadziła najwięcej, bo cztery pozycje. Trzy miejsca zajęły tytuły wyemitowane przez Kino Polska, a po jednym – TVP Kultura i AXN.

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska